Den har "baugport" (

Anbefaler FortNine på Youtube for den som er litt interessert i teknologien og konstruksjonsmetodene i hjelmer og annet kjøreutstyr. (de har også veldig mye annet bra innhold!)
Solo-rider skrev: 14 jan 2019, 15:35 Vurdert C3 Pro selv.
Men nå er prisforskjellen lav ( uten intercom) på C3pro og C4 liten hos Speed ( C3 pro fra 4556kr og C4 fra 5021kr )
De har også en model med navn Schuberth C4 Resonance til 5921kr . Kan det være den typen som er C4 pro ?![]()
FondilMabols skrev: 25 jan 2019, 02:08 Den har "baugport" () som er deilig for å få litt mer vind i fjeset når man kjører. Hvor lurt det er å kjøre med den åpen er en annen sak.
Jepp, det er helt nydelig. Så får det heller stå sin prøve at det ikke er anbefalt..FredrikE24 skrev: 27 jan 2019, 19:37 Har kjørt i 140 med baugporten åpen. Det er ingen problem. Ingenting er bedre enn å kjøre i vårlufta med baugen høyt hevet, brillene nede og bare dra den inn i lange drag mens man cruiser avsted.
Da har æ fått en pekepinne på hva Hayabusaen har hatt av fart --FredrikE24 skrev: 27 jan 2019, 19:37 Har kjørt i 140 med baugporten åpen. Det er ingen problem. Ingenting er bedre enn å kjøre i vårlufta med baugen høyt hevet, brillene nede og bare dra den inn i lange drag mens man cruiser avsted.
Hei, og velkommen her på MCsiden.no, SkaulenSkaulen skrev: 06 feb 2019, 22:01 Jeg er vel ikke veldig happy med hjelmen (og selger) og jeg tviler på om jeg kjøper en Schubert hjelm igjen.
Hilsen Heine:D
https://www.louis.eu/artikel/schuberth- ... 643d1b26ef
Når det gjelder "ulike modeller" så er det slik at ulike fabrikker har til dels ulike hodeformer som "mal", så her må det prøves. Schubert passer meg, og jeg synes i tillegg at den er godt støydempet.Ketil skrev: 10 feb 2019, 20:25 Ser man får en standard C4 til ca 3000 kr levert fra Louis i Tyskland, har da medregnet avgifter inn til Norge. Det er vel ikke ille pris? Har en standard C3 som jeg har vært godt fornøyd med og vurdere å prøve ut C4. Ser de har en type de benevner C4 og en annen C4 Basic, og C4 pro har jeg fortstått er en oppgradert modell av standard C4? Noen som har satt seg godt inn i Schuberts modellverden og vet hvor store forskjeller vi snakker om?![]()
Da er det bekreftet at jeg har blitt tjukk i knollen.Solo-rider skrev: 24 jan 2019, 18:38 Søkt litt rundt på Schuberth C4 ProFant denne fra oktober 2018: https://advrider.com/f/threads/schubert ... w.1345836/
Min tolking av dette er at den nye utgaven av C4 Pro har en annen / bedre passform en den første utgaven...![]()
Så kan noen her si meg om dette er fakta av egen erfaring ?
Uansett så er vi forskjellige i knollen . Jeg er ganske tjukk der...![]()
Å ikke minst, så er vel det viktigste uansett at hjelmen har en god passform og sitter skikkelig.kjellv skrev: 14 jan 2019, 20:01 Det ligger en del tester rundt om på det meste som kan være aktuelt å kjøpe. Jeg er generelt ganske skeptisk til testresultatene på slike forbrukertester. Veldig ofte så vektes lav pris uforholdsmessig høyt i forhold til kvalitet, dette gjør ofte at billige produkter får høyere poengscore enn dyrere mer påkostede varer.
Det er lurt å ta på seg brillene og lese hele testen, ikke se seg blind på poengsummen på siste linje![]()
Har selv bestillt meg C4 Pro med Sena Advanced modulen. Håper bare jeg bestillte rett størrelse...Grendel skrev: 07 apr 2019, 12:37 Det har blitt en C4 på meg. Hadde S2 fra før.
Så langt har jeg merket litt mer vindsus fra C4. Det skyldes vel åpningsfunksjonen. Det er gode luftemuligheter på C4. En av disse er den på toppen. Her er det to hull som blåser kald luft rett ned på hodet. Denne var etter første tur dekket til med en liten bit "fin innpakningplast". Neste tur var alt topp.
Sitter visiret nærmere ansiktet på en åpningshjelm? Dugger brillene lettere?
Jeg regner med at C4 og meg blir gode venner.
Det blir spennende å se hvordan dette blir i sesongen.
8-)
OY. Nå ble jeg usikker....Bjerknez skrev: 07 apr 2019, 19:17Har selv bestillt meg C4 Pro med Sena Advanced modulen. Håper bare jeg bestillte rett størrelse... ;)Grendel skrev: 07 apr 2019, 12:37 Det har blitt en C4 på meg. Hadde S2 fra før.
Så langt har jeg merket litt mer vindsus fra C4. Det skyldes vel åpningsfunksjonen. Det er gode luftemuligheter på C4. En av disse er den på toppen. Her er det to hull som blåser kald luft rett ned på hodet. Denne var etter første tur dekket til med en liten bit "fin innpakningplast". Neste tur var alt topp.
Sitter visiret nærmere ansiktet på en åpningshjelm? Dugger brillene lettere?
Jeg regner med at C4 og meg blir gode venner.
Det blir spennende å se hvordan dette blir i sesongen.
8-)
Var det Pro versjonen du kjøpte? Den fåes jo også som en rimeligere «Legacy» versjon har jeg sett.
I tillfelle noen leser denne posten jeg skrev for en stund siden og blir forvirret siden jeg nå har kjøpt C4 Pro, så er grunnen til at jeg allikevel gikk for C4 pro at jeg fikk en veldig god pris, samt at jeg har bestemt meg for å gi opp alt styret med "perfekt lyd" i hjelmen. Jeg fant ut at det var viktigere og ha alt integrert. Blir mindre styr og det ser bedre ut uten disse klumpene på siden av hjelmen. Dessuten er C3/C4 Pro den eneste hjelmen jeg synes passer perfekt til mitt hode, så jeg har ikke veldig mange andre muligheter.Bjerknez skrev: 14 jan 2019, 15:13Jeg har C3 Pro og har vurdert C4 Pro (den med baugport). Jeg testet denne på Speed MC i fjor sommer og ble ikke imponert. Fin hjelm, for all del, men den koster rundt 8.000 spenn med intercom. Ikke var lyden noe å hoppe i taket etter heller.Tvinitla skrev: 15 jun 2017, 09:23 Skal skifte ut den gamle hjelmen nå i sommer. Har då tenkt på den nye Schuberth C4. Noen som har erfaringer med denne ?
Vurderer også å kjøpe Schuberth C3 då desse nå selges til sterkt rabatterte priser. Men vet ikke hvor stor forskjeller det er på C3 og C4, om det er verdt prisforskjellen.
Så jeg foretrekker C3 Pro med ekstern Bluetooth enhet.
Men er du ikke kravstor til lyd og ikke nar noe som helst i mot å brenne av rundt 8.000 kroner så tror jeg nok du blir fornøyd. :)
Jeg ser nå at kvitteringen bare sier C4 matt sort. Men når beløpet er 3200 og jeg husker den var nedsatt ca 2-laken så har jeg nok fått en ok pris på "Versjon 1".Bjerknez skrev: 08 apr 2019, 14:12 Når jeg ser på Schuberth sine nettsider så får jeg opp "siden kan ikke vises" når jeg velger å lese om den vanlige C4, mens siden med C4 Pro synes. Det kan være tilfeldig selvsagt, men noe sier meg at Schuberth kanskje vil fase ut den vanlige C4 kanskje?
Betalte du rundt 6.000 kroner eller mer så er det nok Pro versjonen du har vil jeg tro. Den billigste utgaven av Schuberth C4 Pro fpr man til rundt 5.800 kroner. De dyreste koster ca. 2.000 kroner mer. Det som avgjør prisen er kun lakkeringen og fargen på hjelmen. Flaks for meg at jeg liker ting sort, siden den er billigst :)
Skal du ha Sena intercom Advanced i tillegg, så legg på rundt 2.000 kroner.