Guzzi V11 2003
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Guzzi V11 2003
Liker, eller ikke liker...noe av det jeg liker best ved denne siden er alle de forskjellige preferansene og meningene. Savner fortsatt den vinteren da " den beste sykkelen" ble diskutert.
Mye underholdning og lite seriøst i den i tråden der
Gratulerer med ny sykkel. Nyt hver en sving og kos deg 
Re: Guzzi V11 2003
Hehe, det var en morsom diskusjon med seriøst useriøse meninger og påstander.L-NA skrev: 14 sep 2017, 08:49 Liker, eller ikke liker...noe av det jeg liker best ved denne siden er alle de forskjellige preferansene og meningene. Savner fortsatt den vinteren da " den beste sykkelen" ble diskutert.![]()
Men virkelig undeholdene med veldig mange aktive debatanter

Re: Guzzi V11 2003
En stund siden dette innlegget men siden alle har vært så positive ble jeg fristet til å svare..
Hadde en V11 sport i flere år, og det er den mest frustrerende sykkern jeg har hatt. Men for å ta de positive tingene først, jeg falt for designen, den limegrønne fargen, en rå buldremotor som nesten vred seg ut av ramma ved pådrag. Og lyden.. At dette går rett i hjertet på mange skjønner jeg. Sjel i massevis. Men det var massive elektronikk problemer med min. En 6-7 ganger måtte jeg ha falken eller andre til å hente meg hjem når sykkern var død. Det ble skiftet "hjerne" og mye annet elektronikk flere ganger uten at det hjalp lenge, og det tok minst 2 måneder før den ble ferdig på verkstedet.. Kjøreegenskapene var også sære med en gaffelvinkel som gjorde at sykkelen falt inn i svingen. Ikke mulig å slippe styret for å si det sånn, selv om jeg ikke har dette for vane. Må si jeg fikk skrekken for Guzzi etter dette, selv om jeg sikkert var uheldig med en mandagsutgave.
Hadde en V11 sport i flere år, og det er den mest frustrerende sykkern jeg har hatt. Men for å ta de positive tingene først, jeg falt for designen, den limegrønne fargen, en rå buldremotor som nesten vred seg ut av ramma ved pådrag. Og lyden.. At dette går rett i hjertet på mange skjønner jeg. Sjel i massevis. Men det var massive elektronikk problemer med min. En 6-7 ganger måtte jeg ha falken eller andre til å hente meg hjem når sykkern var død. Det ble skiftet "hjerne" og mye annet elektronikk flere ganger uten at det hjalp lenge, og det tok minst 2 måneder før den ble ferdig på verkstedet.. Kjøreegenskapene var også sære med en gaffelvinkel som gjorde at sykkelen falt inn i svingen. Ikke mulig å slippe styret for å si det sånn, selv om jeg ikke har dette for vane. Må si jeg fikk skrekken for Guzzi etter dette, selv om jeg sikkert var uheldig med en mandagsutgave.
Mc: Tempo Panter (79-82), Kawasaki z400 (83-85), Suzuki gs 650 (85-88), Yamaha TR1 (88-93=), HD Fat Boy (93-01),Yamaha SRX-6 (2001-2003) Ducati Monster 750 (2003-2006), Moto Guzzi V11 sport (01-07),Ducati Monster 900 (07-13), BMW f800 gs (13-18.), Honda crf 1000 afrika twin (18-), Honda CB 500 f (21) Telt: De Waard Lepelaar,Esvo Acoma, Sahara glampingtelt, Big Agnes Fly creek, Hilleberg Enan, Helsport Fonnfjell,EasyCamp galaxy3, Exped outer space3
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39850
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Guzzi V11 2003
Har ingen erfaring med V11, men etter to sesonger med Moto Guzzi Stelvio kan jeg for egen del tenke tilbake på denne som en sykkel med svært god kjørekomfort og gode kjøreegenskaper. Også i svinger. Holdt linja som et lokomotiv på skinner :) og lot seg lekende lett rette opp igjen ved utgangen av svingene.raster skrev: 17 feb 2018, 16:47 Kjøreegenskapene var også sære med en gaffelvinkel som gjorde at sykkelen falt inn i svingen. Ikke mulig å slippe styret for å si det sånn, selv om jeg ikke har dette for vane. Må si jeg fikk skrekken for Guzzi etter dette, selv om jeg sikkert var uheldig med en mandagsutgave.
Hadde noen tekniske problemer jeg også og måtte selv fikse noe langs veien (ny tennpluggkabel etter at originalkabelen til den ene sylinderen sviktet) og ble hentet agt Viking pga. av gåen coil en gang og pga. batterikabel som løsnet og som hverken jeg eller Vikingfyren fant ut av på stedet...

Det gjorde derimot Guzzimekanikeren med en gang han fikk sykkelen på verkstedet.
Den mest sannsynlige årsaken til at kabelen løsnet var antakelig vibrasjoner.
Guzzi er ikke akkurat vibrasjonsfrie...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39850
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Guzzi V11 2003
Har hatt det også

TDM'en var en skikkelig bra sykkel. Påliteligheten selv, helt klart.
Men ikke helt på nivå med den karakteren Moto Guzzi syklene har.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Guzzi V11 2003
Yamaha ja....kjempe sykkel. Men du verden hvor jeg savner Stelvio'n
Re: Guzzi V11 2003
Guzzi har jo fått mye skryt for dens rolige fine karakter, og igrunn har jeg ikke lest mye negativt om dem. Enkle å gjøre service på også, har jeg lest. Litt småfeil skjerper sansene 
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39850
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Guzzi V11 2003
Det meste av service er enkelt, ja.ZZR-Erling skrev: 17 feb 2018, 22:10 Guzzi har jo fått mye skryt for dens rolige fine karakter, og igrunn har jeg ikke lest mye negativt om dem. Enkle å gjøre service på også, har jeg lest. Litt småfeil skjerper sansene![]()
Men skulle det skje noe med (tørr)clutchen så er visstnok det en PITA jobb :-)å ...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: Guzzi V11 2003
Ikke SÅ mye PITA. Det tar bare litt tid, og er den helt klart største operasjonen på en Guzzi.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39850
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Guzzi V11 2003
Jeg hadde denne 'clutch groan' ulyden på min 2012 Stelvio.
En ubehagelig og skrikende ulyd fra clutchen, spesielt ved kaldstart.
Trodde det var noe alvorlig galt med clutchen, men det var det ikke. Kun en svakhet med clutchplata, fikk jeg vite, som ikke gikk utover selve clutchfunksjonen.
Men det var øyeblikk jeg så for meg omfattende arbeid med å bytte clutch. Ville nok i så fall blitt en garantisak, vil jeg tro.
Clutchen fungerte helt fint hele tiden jeg eide sykkelen, tross ulyden som kom og gikk med ujevne mellomrom.
Før jeg solgte sykkelen fikk jeg tips om å støvsuge clutchhuset. Det gjorde jeg ikke, men MC-butikken som solgte sykkelen for meg, gjorde det muligens før ny eier overtok.
En ubehagelig og skrikende ulyd fra clutchen, spesielt ved kaldstart.
Trodde det var noe alvorlig galt med clutchen, men det var det ikke. Kun en svakhet med clutchplata, fikk jeg vite, som ikke gikk utover selve clutchfunksjonen.
Men det var øyeblikk jeg så for meg omfattende arbeid med å bytte clutch. Ville nok i så fall blitt en garantisak, vil jeg tro.
Clutchen fungerte helt fint hele tiden jeg eide sykkelen, tross ulyden som kom og gikk med ujevne mellomrom.
Før jeg solgte sykkelen fikk jeg tips om å støvsuge clutchhuset. Det gjorde jeg ikke, men MC-butikken som solgte sykkelen for meg, gjorde det muligens før ny eier overtok.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.