Imponerende ytelser.
Jeg synes GSXR, R1, R6 er så kjedelig. 675R er flott.
Jeg er svak for den litt eldre 955i Daytona..

Oisann, fikk ikke med meg det du skrev her. Der tar du så temmelig feil. Slike kjøremaskiner krever at turtallet skal være litt høy, ergo høy fart. De er laget for fart. Slakt meg om jeg tar feil.cannon skrev: 28 okt 2017, 09:20 Trådstarter er interessert i r sykkel og primært 600. Jeg synes det er et godt valg. Morsomme kjøremaskiner som ikke krever høy fart for å gi masse god kjøreopplevelse.
Det er ingen svinger på gamle mossevei hvor du kan ha kneskrap og maks dekkutnyttelse på en RR og samtidig kunne ta en nødbrems eller unnamanøver. Dette er derimot en delvis utrygg strekning av nettopp denne årsaken. Smal vei, uoversiktelig og folk som kjører over evne.Juicebox skrev: 28 okt 2017, 14:07 Ta feks den gamle mosseveien som er så høyt elsket og veldig tilgjengelig
Ikke skjønner jeg hva du prater om.FredrikE24 skrev: 28 okt 2017, 14:23 Jeg er nå veldig glad i rekkefire i sykkel jeg da. Synes V-twin er så "treigt" liksom. Av de jeg har kjørt mest sammen med, så er det en V-twin, og det er egentlig ganske ille hvor lite brukbart det er(?) til alt utenom urban kjøring. Trekker bra fra start, så blir det bråstopp, legger inn nytt gir, det flytter seg i et par sekunder før man må kaste inn et nytt gir. Etterhvert som farten øker og turtallet blir høyere.. Så stagnerer det. Å banke motorvei i 110-120 er jo ukomfortabelt i lengden, stressende og lite kraftreserver.
På landeveien blir det gjerne slik at man blir liggende bak å bremse, går svingen sakte nok får V-twin maskina bra trøkk ut, men går det jevnt fort så er ikke V-twin noe særlig(min mening).
Du vil med en 600 rekkefire ha dens fordeler, men man blir nok liggende litt høyere på turtall enn noe litt større, uten at det gjør så mye. Det jeg liker med rekkefire er at man knepper ned et par gir og får et vanvittig skyv, som bare øker og øker til man nesten treffer turtallsperra før man legger inn et nytt gir og det hele gjentar seg. En klassisk V-twin på 11-1200 kubikk går liksom bare dårlig?
Riktig, sitter Dragstar motor i den.
Og det er en sykkel som ikke er representativ for V twin generelt og kan ikke på noen måte sammenlignes med en R sykkel med twin.
Da poster du i feil tråd. Som du sa, vi diskuterer R sykler.Juicebox skrev:Jeg tar sikkert feil... men ligger man ikke på rundt 70-80 kmt på 1.gir når man er på søtpunket på turtallsregisteret da? 8000-10000rpm? Altså på en r6 og resten av 600 inline 4 rr'ene.
Greenone, jo.
Jeg vet ikke med dere andre, men jeg finner det UTROLIG slitsomt å ligge på et høyt turtall og lite morsomt.
Men nå er ikke 851 eller en trippel 8, som praktisk talt er samme sykkel så veldig lett å få tak i.TGR skrev: 29 okt 2017, 09:54 Nå er jeg for min del ferdig med R-sykler, for mange år siden. Men om jeg skulle hatt en, sånn bare for moro skyld, så hadde jeg sett etter en Ducati 851 eller 888. Har hatt en 851. Karismatisk oversexy klassisk Ducati som vekker oppsikt, som ingen vokser ut av, og som ikke blir mindre verdt med åra.
Man behøver ikke bevise noe som helst med en sånn sykkel. Den har allerede bevist alt. Den er sjef. Den er et ikon. Den går aldri av mote. Enten man skal pose eller gasse. Og når man får snurr på den, så er fun-faktoren sånn ca 100%.![]()
Ja og nei.... Ikke mange månedene siden jeg så en fin 851 på Finn til 65k. Den lå der faktisk ganske lenge også. Hadde jeg hatt en garasje så hadde den stått der nåsimpson skrev: 29 okt 2017, 12:30 Men nå er ikke 851 eller en trippel 8, som praktisk talt er samme sykkel så veldig lett å få tak i.
Den har blitt ett samlerobjekt for lenge siden og prisene for en sånn klassiker er for høy for en som ikke er entusiast og må bare ha en sånn-
Hva er feil?Greenone skrev: 29 okt 2017, 02:38Da poster du i feil tråd. Som du sa, vi diskuterer R sykler.Juicebox skrev:Jeg tar sikkert feil... men ligger man ikke på rundt 70-80 kmt på 1.gir når man er på søtpunket på turtallsregisteret da? 8000-10000rpm? Altså på en r6 og resten av 600 inline 4 rr'ene.
Greenone, jo.
Jeg vet ikke med dere andre, men jeg finner det UTROLIG slitsomt å ligge på et høyt turtall og lite morsomt.
-Forøvrig er beskrivelsen din nesten akkurat som den 899'en du tidligere anbefalte grunnet "bunndrag". Panigale 899 er en fin sykkel, men bunndrag som utmerker seg har den ikke. Morroa begynner på rundt 7000-8000 her også. Du kan ikke sammenlikne motor på 899 med 600 klassen. I så fall har en eldre R1 som trådstarter også vurderer vesentlig mer moment over hele registeret enn 899'en.
De gamle Ducati 748 og 749 har bra med trøkk i bunnen til å være i "600" klassen. Dersom man finner en til salgs.
Når det gjelder gamle mossevei så er jeg oppvokst i nærheten og har kjørt der i 25 år. Strekningen egner seg ikke til grisekjøring.
Så til trådstarter, jeg ville nok heller seriøst vurdert R1 til KevinmsR6 fremfor en 600. Det er godt innenfor budsjett og du har litt ekstra å bruke på forsikring. En fin sykkel der du har litt å vokse med. :)
Korreksjon: Yamaha YZF-R1 har hatt ABS og TCS som standard fra 2012
Dette kan du sikkert mye mer om enn meg. R-sykler har egentlig aldri interessert meg noe særlig.