Motorsykkelmiljøet – raushet og toleranse. Eller kanskje ikke?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Brukeravatar
KåreDump
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Motorsykkelmiljøet – raushet og toleranse. Eller kanskje ikke?

Legg inn av KåreDump »

Skogstrollet skrev: 20 nov 2017, 15:25 Har for vane å hilse på de jeg møter, selv om ikke alle hilser tilbake. Merker faktisk at de færreste hilser tilbake da jeg kjører Honda'n, men de fleste hilser når jeg kjører Yamaha'n.
Noen som tror 250-kubikkern min er en moppe kanskje? 🤔
Jeg hilser i hytt og pine, men hilser som regel ikke på mopeder/scootere, med mindre de hilser først!

Lettsykler derimot.... hilser stort sett på de og!
I sommer var det et par stykker på lettsykkel som jeg møtte stort sett hver dag på tur fra jobb!
Hilsa først på en av dem "ved et uhell", dagen etter var han forsiktig oppe med hånda, og jeg hilsa behørlig tilbake.
Tredje dagen møtte jeg begge to og de hilsa veldig entusiastisk.
Virka som om de syns det var litt stas at den skjeggete gammelpeisen med apeheng hilsa på dem!
Og gammelpeisen syns det igjen var stas!
Skogstrollet skrev: 20 nov 2017, 15:25 Når det gjelder internett, så blir det nok i MC miljøet som for det meste annet: det er lett å skjule seg bak skjermen og blir mindre sympatisk når man ikke kan se personene man snakker med i øynene.
Jepp, er av samme oppfatning!
Samtidig er ikke alle like gode til hverken å formulere seg eller å oppfatte hva som egentlig blir skrevet av andre.
På nettet oppstår det derfor ofte missforståelser som ikke hadde skjedd dersom man også så kroppsspråk og ansiktsuttrykk på forfatteren.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
FredrikE24
Motorsykkelen din: BMW K1200RS

Re: Motorsykkelmiljøet – raushet og toleranse. Eller kanskje ikke?

Legg inn av FredrikE24 »

Først og fremst, jeg bryr meg ikke stort hva andre har på seg eller gjør. Eneste jeg kan si ifra om, er bråkete motorsykler som ruser midt i Oslo-sentrum en onsdagskveld så hele bykjernen skvetter til. Bortsett fra det, så er jeg ganske "raus".

Jeg synes selv at kjørebukse er greit å bruke på lengre turer, samt støvler. Jakke og hjelm+handsker er alltid med uansett tur. Bukse synes jeg noen ganger er upraktisk om jeg skal "tusle" inn til Oslo i fartsgrensa en ettermiddag.

Hver dag til og fra jobb kjører jeg i bukse, jakke og vernesko. Siden det er praktisk. Da slipper jeg å ha verneskoa med meg i koffertene. Det er det overraskende mange motorsyklister som kommenterer at jeg gjør. At jeg er ganske "tett" liksom, som gjør noe så dumt!
Om noen ser meg i vanlig jeans, så er det fra enkelte hvor det utbrytes:"Hvor er kjørebuksa?, Har vi sluttet helt med den nå?".
Andre kommenterer at jeg burde kjøre i skinn, for det er det eneste som er sikkert "nok".

Om det er refleksvest på de som forteller hvor dum jeg er, har jeg ikke lagt merke til. Jeg liker å tro at man bare passer på hverandre på grunn av samholdet blant motorsyklister :knegg

Jeg hilser når jeg kan, jeg er ikke spesielt glad i å prate med alt og alle, men har ikke noe i mot andre sålenge man kan oppføre seg :)
Noe stort behov for samhold eller tilhørighet til MC-miljø har jeg ikke i det heletatt. MC skal være ålreit å drive med for meg, på min måte. Så får andre gjøre det de mener er MC-livet.

Jeg treffer folk som er flinke til å kjøre, andre som er mindre flinke. Noen med refleksvest mangler helt flyt, andre har veldig god flyt, samme gjelder egentlig for de uten også. :P
Onsdagene i sommerhalvåret florerer det med motorsykler rundt Oslo. Sykler jeg aldri ser ellers. Mange posører, men også veldig mange som kjører mye sykkel som møtes.

Svar