TYRIGRAVA - det er onsdag
- Baron von Waffel
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Re: TYRIGRAVA - det er onsdag
Jeg har som vanlig en god grunn til å ikke dra. Skal følge jentungen til kjøretime på Valle Hovin kl. 1800. Og hente henne igjen der når timen er slutt.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Kunne kjøre MC og stikke innom 'Grava mens jentungen holder på med sitt...Baron von Waffel skrev:Jeg har som vanlig en god grunn til å ikke dra. Skal følge jentungen til kjøretime på Valle Hovin kl. 1800. Og hente henne igjen der når timen er slutt.

Neida! Skjønner godt at det ikke går!

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Stakk innom Tyrigrava en tur i dag og var der ganske tidlig før plassen ble fylt opp. Mange Harley-sykler der i dag. Ikke så rart siden Lazy Boys holdt "messe" med en rekke 2011 modeller.
Sidenm Harley ikke akkurat er min greie ble jeg heller ikke denne gangen fristet til å ta en prøvetur... Men det var det mange andre som gjorde og det som overrasker meg er at H-D i original tapning faktisk låter rimelig anstendig.
Men på Tyrigrava kommer det alltid noen "bråkebøtter" og noen "verstinger". Intet unntak i dag, noe et av bildene nedenfor viser...
Ellers ankom det er bredt utvalg sykler, tross H-D dominansen, og blant utvalget var det en ensom Triumph Tiger en knallgul TDM 850 med Ténéré-dekor. Mener bestemt at bilder av samme sykkel ligger i galleriet her på MCsiden.no, men husker ikke i farten hvem av medlemmene her inne som eier den.
[album]1167[/album] [album]1168[/album] [album]1169[/album] [album]1170[/album] [album]1171[/album]
Jeg dro ved 18:00 tiden. Så litt uttrykt ut i skylaget og hadde ingen planer om å kjøre i regnvær... Slapp heldigvis det på hjemturen.
Dermed var antakelig årets siste besøk på Tyrigrava unnagjort...
Sidenm Harley ikke akkurat er min greie ble jeg heller ikke denne gangen fristet til å ta en prøvetur... Men det var det mange andre som gjorde og det som overrasker meg er at H-D i original tapning faktisk låter rimelig anstendig.
Men på Tyrigrava kommer det alltid noen "bråkebøtter" og noen "verstinger". Intet unntak i dag, noe et av bildene nedenfor viser...
Ellers ankom det er bredt utvalg sykler, tross H-D dominansen, og blant utvalget var det en ensom Triumph Tiger en knallgul TDM 850 med Ténéré-dekor. Mener bestemt at bilder av samme sykkel ligger i galleriet her på MCsiden.no, men husker ikke i farten hvem av medlemmene her inne som eier den.
[album]1167[/album] [album]1168[/album] [album]1169[/album] [album]1170[/album] [album]1171[/album]
Jeg dro ved 18:00 tiden. Så litt uttrykt ut i skylaget og hadde ingen planer om å kjøre i regnvær... Slapp heldigvis det på hjemturen.
Dermed var antakelig årets siste besøk på Tyrigrava unnagjort...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Baron von Waffel
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Det kan stemme at du dro kl. 1800. for akkurat da jeg kjørte ut på ring 3 kl. 1810 etter å ha kjøpt litt fugemasse kom det en ny Tiger med JK-skilt. Den tok av til Sinsenkrysset.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Kan neppe ha vært noen andre, nei...Baron von Waffel skrev:Det kan stemme at du dro kl. 1800. for akkurat da jeg kjørte ut på ring 3 kl. 1810 etter å ha kjøpt litt fugemasse kom det en ny Tiger med JK-skilt. Den tok av til Sinsenkrysset.

Er Minsk'en din frisk igjen nå?Gammelgutt skrev:Var en tur på Grava idag, der var det en som var skuffet over at jeg ikke kjørte Minsken. Ed Larsen var der og han hadde hørt at jeg har kjøpt Minsk.

Snerken.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Tyrigrava er ikke stedet jeg stikker innom mest i løpet av sesongen, men tok en tur i dag i det flott kvelds-været.
Og jada! her har folket begynt å samles.
Ikke overveldende mange da jeg kom ved 18:00-tiden, men nok til å få bekreftet at sesongen er i gang for mange i Oslo-området.
Var innom i bare noen få minutter og traff ingen kjente.
Fint vær med sol som varmet, men i skyggene er det fortsatt april, dvs. kjølig når det lir utpå kvelden...

Flott ved stranda ikke langt unna Tyrigrava. Hva stedet heter husker jeg faktisk ikke her jeg sitter...

Og jada! her har folket begynt å samles.
Ikke overveldende mange da jeg kom ved 18:00-tiden, men nok til å få bekreftet at sesongen er i gang for mange i Oslo-området.
Var innom i bare noen få minutter og traff ingen kjente.
Fint vær med sol som varmet, men i skyggene er det fortsatt april, dvs. kjølig når det lir utpå kvelden...

Flott ved stranda ikke langt unna Tyrigrava. Hva stedet heter husker jeg faktisk ikke her jeg sitter...

-
- Motorsykkelen din: x
Hvervenbukta.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Det var det, ja!ArcticTiger skrev:Hvervenbukta.
Flott der ute, gitt!

-
- Motorsykkelen din: x
Ja fint der! Det var et av stedene hvor vi brukte å treffes ofte på -70tallet 

- tomsnes
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Kontakt:
Og så var det onsdag...
Hadde en strålende tur til Vindfjelltunet i går, sammen med Twister og HELMAX. Der traff vi Dexter og Gammelgutt.
I dag er det Tyrigrava som står for tur. Ihvertfall for undertegnede.
Håper jeg ser noen av dere fra forumet der...
Hadde en strålende tur til Vindfjelltunet i går, sammen med Twister og HELMAX. Der traff vi Dexter og Gammelgutt.
I dag er det Tyrigrava som står for tur. Ihvertfall for undertegnede.
Håper jeg ser noen av dere fra forumet der...

"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- tomsnes
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Kontakt:

"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 900#p75900" onclick="window.open(this.href);return false;tomsnes skrev:

-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Plutselig fløy tid fortere enn jeg hadde tenkt og dermed ble det ingen Tyrigrava-tur i dag.
Men en bitteliten stemningsrapport fikk jeg likevel: Gammelgutt hadde ringt, men som vanlig hadde jeg forlagt telefonen.
Men jeg ringte opp igjen og snakket litt med ham der han befant seg på 'Grava', hvor det visstnok var road-show og det hele :-) .
Så hørte jeg at han sa "Neimen, der er rogg, jo". Fikk sagt "hils så mye" før Gammelgutta takket for samtalen.
Og jada! 'Gutten' virket å være i god gammelguttform
Og siden rogg innfant seg også regner jeg med at det kommer noen bilder her etter hvert...
Men en bitteliten stemningsrapport fikk jeg likevel: Gammelgutt hadde ringt, men som vanlig hadde jeg forlagt telefonen.
Men jeg ringte opp igjen og snakket litt med ham der han befant seg på 'Grava', hvor det visstnok var road-show og det hele :-) .
Så hørte jeg at han sa "Neimen, der er rogg, jo". Fikk sagt "hils så mye" før Gammelgutta takket for samtalen.
Og jada! 'Gutten' virket å være i god gammelguttform

Og siden rogg innfant seg også regner jeg med at det kommer noen bilder her etter hvert...

- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
Joda, Tyrigrava ble det på meg og Gammelgutt ble tidlig observert. Allerede når jeg kjørte inn. Forholdsvis bra med folk. I dag var det muligheter for prøvekjøring av både Honda og Kawazaki.AJ skrev:Plutselig fløy tid fortere enn jeg hadde tenkt og dermed ble det ingen Tyrigrava-tur i dag.
Og jada! 'Gutten' virket å være i god gammelguttform![]()
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Jeg må si jeg misunner dere alle de fine treffplassene dere har på østlandet.
Jeg får vel trøste meg med de flotte veiene og den storslåtte naturen på vestlandet.

Jeg får vel trøste meg med de flotte veiene og den storslåtte naturen på vestlandet.

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Det gjør jeg også, men trøster meg at det blide sørland er norges mc- og ferieparadis nr. 1Snikkeren skrev:Jeg må si jeg misunner dere alle de fine treffplassene dere har på østlandet.![]()
- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
En slik treffplass kan en lage hvor som helst. Gjelder bare å få samlet en gjeng MCister og møtes en plass. Være aktiv på å få dette publisert. Så etterhvert blir det slik.Snikkeren skrev:Jeg må si jeg misunner dere alle de fine treffplassene dere har på østlandet.![]()
Vi på Smia MC føler vi er i ferd med å finne et alternativt treffsted hos oss hver søndag. Flere og flere hører om Smia mc og vaflene våre, og legger turen innom. Artig når vi får det til å funke.
Behøver nødvendig vis ikke ha en klubb, men en kaffe, veikro fungerer bra.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Tipper det blir bra med folk på Tyrigrava i dag... :-)
Var ikke mulig å få tatt turen i dag, gett... Er noen jobber "i veien" med deadline som nærmere seg raskt og dermed ingen tur...
Men om noen her inne innfinner seg så del gjerne bilder og stemningsrapporter med oss andre...
;)
Var ikke mulig å få tatt turen i dag, gett... Er noen jobber "i veien" med deadline som nærmere seg raskt og dermed ingen tur...
Men om noen her inne innfinner seg så del gjerne bilder og stemningsrapporter med oss andre...

- rogg
- Kontakt:
Jeg fikk forespørsel om å ta en tur, men det ble samvittighetsarbeid i kveld.....og penger blir det også igjen en gang i juni...AJ skrev:Tipper det blir bra med folk på Tyrigrava i dag... :-)
Men om noen her inne innfinner seg så del gjerne bilder og stemningsrapporter med oss andre...;)

- Erman
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Var innom her igår, men kona kjedet seg da de fleste var opptatt med å vise fram de fisefine Bimmerne og HDene sine 
Må nok finne en dag det er Classic-treff for at hun skal more seg...

Må nok finne en dag det er Classic-treff for at hun skal more seg...
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- tagesk
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Kontakt:
Tryggve og jeg kjørte ut til Tyrigraven i fin sol.
Der var det null, zero, nil, andre sykler.
EDIT: I dag er det, eh, tirsdag, ikke onsdag. Ja, ja. Dagene er nå så like her i dette landet.
[TaSK]
EDIT: I dag er det, eh, tirsdag, ikke onsdag. Ja, ja. Dagene er nå så like her i dette landet.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- Erman
Haha... Strengt tatt atskillig færre unger i gatene imorges kontra igår... for ikke å snakke om ballonger, orkestre, og vårkledde kvinnfolktagesk skrev:Tryggve og jeg kjørte ut til Tyrigraven i fin sol.
[TaSK]

2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
Ble så jeg kjørte en tur i regnet til Tyrigrava - måtte jo teste de nye M5 Interact dekkene. Inntrykket er at de er stødige også på vått
På Tyrigrava var det få sykler idag, bare 4 stk når jeg kom og de dro før jeg var ferdig
[album]1973[/album]
Eneste ellers var en sjåførlærer og elev som ikke hadde best hell med været, men vil vel tro det er nyttig erfaring det også. Nok av regnbyger i dette landet.
Onkel blå sveipet innom den korte stunden jeg satt der og overhørte noen av gjestene sa at det var andre gangen på kort tid. Så best å ha ting på stell når man skal på Tyrigrava skjønner jeg.
Uansett - frisk tur i regnet!

På Tyrigrava var det få sykler idag, bare 4 stk når jeg kom og de dro før jeg var ferdig
[album]1973[/album]
Eneste ellers var en sjåførlærer og elev som ikke hadde best hell med været, men vil vel tro det er nyttig erfaring det også. Nok av regnbyger i dette landet.
Onkel blå sveipet innom den korte stunden jeg satt der og overhørte noen av gjestene sa at det var andre gangen på kort tid. Så best å ha ting på stell når man skal på Tyrigrava skjønner jeg.
Uansett - frisk tur i regnet!
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Erman
Helt ok vær idag, så jeg lurer på om det blir en tur etterhvert....
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100