Men kommer nok til å vente på 790 Adventure, kommer til å funke like bra på landeveien som offroad

Ser den ja,blir nok lite eller ingen kjøring på dei før eg har fått lappen.Eine er med forhandler og andre skal ha en service og få "tilstandsrapport" før kjøp så regner med dei skal være i orden. Men selvsagt en fordel å teste før kjøp ja...Gsx har kun gått ca3 000 og fz 15000L M skrev: 11 mar 2018, 12:21 Skal du øvelseskjøre med sykkelen før du tar lappen? Hvis nei, ville jeg absolutt anbefalt deg å vente med kjøp til typ. dagen etter du har tatt førerkortet. Eventuelt bør du få noen med deg som kan prøvekjøre den før kjøp.
Hei :)L M skrev: 11 mar 2018, 22:05 Auda, såpass. Noen tursykkel er det ikke, men det er jeg heller ikke på jakt etter akkurat nå. Jeg heller ærlig talt mer mot KTMen, såfremt serviceintervall og pris ligger på samme nivå. Forsikringen er hvertfall omtrent identisk på de to syklene.
Må rette litt på deg her. Tranformer utrykket ble gitt til MT-10 og ikke MT09. Den nye MT09 ser derimot ganske bra ut. Mer moderne look. Jeg liker fortsatt ikke Neonfargene til Yamaha og det litt missplasserte displayet på styret som minner meg om en Casio klokke, men jevnt over en fin sykkel til hyggelig pris :)kjellv skrev: 12 mar 2018, 07:44 Det er hyggelig, og litt overraskende at Ove nå har begynt å like faceliften på de nye MT-09. Han har jo tidligere omtalt de som "transformance look".
Men en ting jeg har lurt på. Hvordan takler de elektroniske demperne på S1000R for eksempel vaskebrett eller mye telehiv? Begge disse fenomen er jo litt uvanlige andre steder enn her nord, og kanskje ikke testet ut like grundig under utprøving lengre sør i Europa..
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
BMW har drevet med selv-justerbare dempere i snart 40 år. Først med Nivomat, senere med ESA(2006 på K1200S/GT/R/R Sport).kjellv skrev: 12 mar 2018, 07:44 Men en ting jeg har lurt på. Hvordan takler de elektroniske demperne på S1000R for eksempel vaskebrett eller mye telehiv? Begge disse fenomen er jo litt uvanlige andre steder enn her nord, og kanskje ikke testet ut like grundig under utprøving lengre sør i Europa..
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Ja, for de som kjører Yamaha er nok ikke like fornøyde på turFredrikE24 skrev: 12 mar 2018, 15:17 Det er laget for en normal motorsykkelfører som gjerne er kjøreglad, slik de fleste BMW-eiere i stor grad er.