Bjerknez skrev: 13 jan 2023, 15:05
FredrikE24 skrev: 13 jan 2023, 15:02
Hva forventer man da? Jeg mener de alternativene som finnes på markedet idag er mer enn godt nok. Det er umulig å få «god lyd» i en hjelm. Jeg har hatt et par Sennheiser headset til en halv million på hodet. Det var ikke det jeg forbinder med «god lyd» der heller. Så å bygge dette inn i en hjelm er umulig.
Jeg synes det som leveres til hjelmer er godt nok til bruket og som tidligere nevnt hjelper det godt på å bygge dem ut litt. Det er ikke noe å klage over!
Det er vel bare et desperat forsøk på og få best mulig lyd for minst mulig penger.
Merk at med "god lyd" så mener jeg skikkelig trøkk med minst mulig støy. Hjelper jo lite med høytalere til en halv million når man uansett vil høre mye vindsus.
Så med godlyd mener vertfall jeg ganske høy uanstrengt lyd med skikkelig trøkk og ikke nødvendigvis at jeg skal ha med meg hele frekvensområde.
Så kanskje motorsykkel i 100km/t ikke er stedet å forvente god lyd. Som såkalt audiofil med flere hundre kilo med stereo i stua så setter jeg pris på god lyd. Mer enn de fleste vil jeg påstå. Med hjelmen på hodet på sykkelsetet setter jeg imidlertid pris på radioskravling og pop-musikk. Lyden varierer fra dag til dag, og jeg hører hva som blir sagt og hvilken låt radioen spiller, så jeg er fornøyd med det.
Skal man ha god lyd i hjelmen så kan man hvertfall ikke gjøre det billig om man skal ha det. Det er nok mulig, men billig og bra er sjeldent synonymt med bra lydutstyr.