Hvor mange KM varer en clutch?
-
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Re: Hvor mange KM varer en clutch?
Xj 600 som eg bytta på, ein liten time når det var første gang eg bytta clutch 

-
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Det tyder på at kløtsjen er i ferd med å bli utslitt. På traceren bør dette være en jobb på 1-2 timer.
Tror vi prater litt om hver andre.Jompa skrev: 21 jul 2018, 23:33 På en tverrstilt motor sitter clutchen på den ene sida, som oftest venstre. En motor med veiva på langs som Guzzi og BMWs boksere har clutchen mellom motor og gearkasse, ego må motor og gearkasse separeres for å komme til clutchen.
Om clutchen er våt eller tørr spiller ingen rolle for jobben. Det er måten delene er skrudd sammen på som utgjør forskjellen.
Ducati har f eks tørrclutchen plassert på samme måte som de fleste andre, som har våtcluch. På sida av gearkassa.
Det ble sagt at BMW med tørrclutch er mer omfattende å bytte, men poenget mitt er at det er samme jobben om clutchen går tørt eller i oljebad.
Men klart at rettstilt motor er mer omfattende å bytte på, det er logisk.
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Jepp, clutchen sitter uansett med noen få skruer.simpson skrev: 22 jul 2018, 13:17Tror vi prater litt om hver andre.Jompa skrev: 21 jul 2018, 23:33 På en tverrstilt motor sitter clutchen på den ene sida, som oftest venstre. En motor med veiva på langs som Guzzi og BMWs boksere har clutchen mellom motor og gearkasse, ego må motor og gearkasse separeres for å komme til clutchen.
Om clutchen er våt eller tørr spiller ingen rolle for jobben. Det er måten delene er skrudd sammen på som utgjør forskjellen.
Ducati har f eks tørrclutchen plassert på samme måte som de fleste andre, som har våtcluch. På sida av gearkassa.
Det ble sagt at BMW med tørrclutch er mer omfattende å bytte, men poenget mitt er at det er samme jobben om clutchen går tørt eller i oljebad.
Men klart at rettstilt motor er mer omfattende å bytte på, det er logisk.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Oppdatering på selve sykkelen: Dem har nok justert klutsjhendelen så mye ut som dem kan nå, noe som gjør den overlevbar. Tar fortsatt på veldig lite, men jeg har muligheten. Dem mener den ikke er utslitt, men mekanikerene er enig i at det var veldig lite å gå på, på sluringa.
Derfor skal dem bytte den da dem har tid senere i sommer.
Derfor skal dem bytte den da dem har tid senere i sommer.