Nei, ikke for meg, har prøvd den og var veldig imponert! Tror kanskje den er uaktuell for trådstarter ettersom han kommer fra en Kawa med litt mer futt.gsx750_80 skrev: 09 aug 2018, 14:44SX 1000Dansekris skrev: 09 aug 2018, 14:35 Jeg personlig foretrekker å sitte litt mer oppreist og ha noe vindbeskyttelse, samtidig som denne har gode muligheter for mye bagasje.
https://www.cycleworld.com/2017-kawasak ... iew#page-3
er uinteressant?
Ny sykkel til neste sommer
Re: Ny sykkel til neste sommer
- Bjerknez
- Innlegg: 24651
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Ny sykkel til neste sommer
Bare så det er sagt, så får du også sidevesker til S1000R som faktisk ser ganske greie ut på sykkelen. xyvind her inne kjøpte det til sin S1000R. I tillegg kan du ja ha Kriega på salen.
Her er bilde av sykkelen hans med sideveskene:

Disse koster litt over 3.000,- hos Alf Graarud Motor i Sarpsborg.
Her er bilde av sykkelen hans med sideveskene:

Disse koster litt over 3.000,- hos Alf Graarud Motor i Sarpsborg.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Ny sykkel til neste sommer
Jeg koplet ikke før nå, at det ikke var trådstarter sin uttalelse jeg siterte. Uansett finner han vel innspillet, og kan vurdere om det er en interessant sykkel eller ei..Dansekris skrev: 09 aug 2018, 14:48Nei, ikke for meg, har prøvd den og var veldig imponert! Tror kanskje den er uaktuell for trådstarter ettersom han kommer fra en Kawa med litt mer futt.gsx750_80 skrev: 09 aug 2018, 14:44SX 1000Dansekris skrev: 09 aug 2018, 14:35 Jeg personlig foretrekker å sitte litt mer oppreist og ha noe vindbeskyttelse, samtidig som denne har gode muligheter for mye bagasje.
https://www.cycleworld.com/2017-kawasak ... iew#page-3
er uinteressant?
Har prøvd SX1000 jeg og, hos AB Motor på Melhus, under demo-dag. Synes sittestillingen var god, og synes motoren virket kraftig til å være 1000 ccm. Det eneste jeg ikke likte var utseendet på styret.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Re: Ny sykkel til neste sommer
Faktisk enig i det. For min del hadde nok det løst seg med noen korte hendler. Ellers var sykkelen overraskende sprek og girkassa helt nydelig. Veldig bra vindskjerm også.gsx750_80 skrev: 09 aug 2018, 15:01Jeg koplet ikke før nå, at det ikke var trådstarter sin uttalelse jeg siterte. Uansett finner han vel innspillet, og kan vurdere om det er en interessant sykkel eller ei..Dansekris skrev: 09 aug 2018, 14:48Nei, ikke for meg, har prøvd den og var veldig imponert! Tror kanskje den er uaktuell for trådstarter ettersom han kommer fra en Kawa med litt mer futt.gsx750_80 skrev: 09 aug 2018, 14:44SX 1000Dansekris skrev: 09 aug 2018, 14:35 Jeg personlig foretrekker å sitte litt mer oppreist og ha noe vindbeskyttelse, samtidig som denne har gode muligheter for mye bagasje.
https://www.cycleworld.com/2017-kawasak ... iew#page-3
er uinteressant?
Har prøvd SX1000 jeg og, hos AB Motor på Melhus, under demo-dag. Synes sittestillingen var god, og synes motoren virket kraftig til å være 1000 ccm. Det eneste jeg ikke likte var utseendet på styret.
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Ny sykkel til neste sommer
Denne kjenner jeg godt, en kamerat selger akk sin 2011 nå. En veldig god sykkel, samme er Versysen, men...jeg vil ha noe lettere...BMWs1000r er veldig bra, står en max specka på finn nå, med alt til 159000...rød. Den veier jo ikke mer en 210 kg. Og jeg kan sette på en liten vindskjerm som i følge tester fungerer bra på autobahn. Det er jo litt av greia...jeg må ha noen mil på motorvei når du du skal sydover, og da hjelper en liten skjerm. Jeg får ta en tur ut til spinnin wheel og sjekke 1290. Jeg satt veldig godt på GT. Men den er dyr ..
Memento mori
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Ny sykkel til neste sommer
Det mange glemmer her er at motoren er på 1043 ccm, det gjør Kawaen til en skikkelig seig og rask sykkel, girkassa er tett og relativ høy utveksling i forhold til så sterk motor. Det negative er vondt sete, selv gel setet er vondt. Så har 2011 og 12 litt rufsete girkasse, shiftegaffelen bøyer seg da tannhjula kanskje ikke er underkutta nok. Men det er ikke på altfor mange det er rapportert. Men vi har hatt et case her inne før om det. Men ja...Den er veldig veldig anvendelig, svingvillig og lettkjørt. Buzzer litt i henda og føttene rundt 4500 da...Dansekris skrev: 09 aug 2018, 15:07Faktisk enig i det. For min del hadde nok det løst seg med noen korte hendler. Ellers var sykkelen overraskende sprek og girkassa helt nydelig. Veldig bra vindskjerm også.gsx750_80 skrev: 09 aug 2018, 15:01Jeg koplet ikke før nå, at det ikke var trådstarter sin uttalelse jeg siterte. Uansett finner han vel innspillet, og kan vurdere om det er en interessant sykkel eller ei..Dansekris skrev: 09 aug 2018, 14:48Nei, ikke for meg, har prøvd den og var veldig imponert! Tror kanskje den er uaktuell for trådstarter ettersom han kommer fra en Kawa med litt mer futt.gsx750_80 skrev: 09 aug 2018, 14:44SX 1000Dansekris skrev: 09 aug 2018, 14:35 Jeg personlig foretrekker å sitte litt mer oppreist og ha noe vindbeskyttelse, samtidig som denne har gode muligheter for mye bagasje.
https://www.cycleworld.com/2017-kawasak ... iew#page-3
er uinteressant?
Har prøvd SX1000 jeg og, hos AB Motor på Melhus, under demo-dag. Synes sittestillingen var god, og synes motoren virket kraftig til å være 1000 ccm. Det eneste jeg ikke likte var utseendet på styret.
Driver å leser om svakheter på Bimmern nå, ink KTM, fant forøvrig to fine snutter jeg skal poste etterpå
Memento mori
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Ny sykkel til neste sommer
Jeg har aldri kjørt den tidligere versjonen av S1000R, Bjerknez har jo hatt den så han kan sikkert fortelle litt om forskjellene (bare legg på en krone først)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
Re: Ny sykkel til neste sommer
Jeg kjøpte en 2017' Z1000SX ifjor etter å ha solgt hverdagsykkelen (GSA).
Kjørte den rett over 8000 km før jeg byttet inn i ZZR1400. Årsaken til det var at jeg rett og slett var for lang (194cm, så har perfekt kropp for en ZZR
) og ikke fikk bevege meg på sykkelen slik jeg liker. Problemet var at jeg satt ganske låst med knærene. Overkroppen hadde det helt fint på sykkelen.
ZZR er bedre der jeg kan bevege meg bak og fram på sadelen og dermed endre knevinkel. Vurderte også H2 SX seint ifjor høst, men den var for lik i "målene" til Z1000SX.
Men, hadde jeg passet til den sykkelen så hadde jeg fremdeles eid den. Motoren med 142hk og 111Nm er mer enn nok til hverdags bruk, og den drar villig selv med last.
Kjørte bla. en tur til nord Norge i august ifjor og kjørte også på ACR. Det var etter den turen jeg fant ut at den ble for liten for min kropp. Men den var ikke værre enn at jeg kjørte dagsetappe på over 90 mil
Banekjøringen gikk forsåvidt greit, men merket at jeg satt veldig "låst" med beina. Mulig det var en følelse etter å ha kjørt kamelen GSA i 6 år
Har prøvekjørt tidligere utgaver av Z1000SX og funnet de for liten for meg. Følte 17 mod var litt annerledes/større. Likte den på alle måter, men knærene likte den ikke, så da ble det bytte.
Kjørte den rett over 8000 km før jeg byttet inn i ZZR1400. Årsaken til det var at jeg rett og slett var for lang (194cm, så har perfekt kropp for en ZZR

ZZR er bedre der jeg kan bevege meg bak og fram på sadelen og dermed endre knevinkel. Vurderte også H2 SX seint ifjor høst, men den var for lik i "målene" til Z1000SX.
Men, hadde jeg passet til den sykkelen så hadde jeg fremdeles eid den. Motoren med 142hk og 111Nm er mer enn nok til hverdags bruk, og den drar villig selv med last.
Kjørte bla. en tur til nord Norge i august ifjor og kjørte også på ACR. Det var etter den turen jeg fant ut at den ble for liten for min kropp. Men den var ikke værre enn at jeg kjørte dagsetappe på over 90 mil


Har prøvekjørt tidligere utgaver av Z1000SX og funnet de for liten for meg. Følte 17 mod var litt annerledes/større. Likte den på alle måter, men knærene likte den ikke, så da ble det bytte.
- Bjerknez
- Innlegg: 24651
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Ny sykkel til neste sommer
HahaStian87 skrev: 09 aug 2018, 18:02 Jeg har aldri kjørt den tidligere versjonen av S1000R, Bjerknez har jo hatt den så han kan sikkert fortelle litt om forskjellene (bare legg på en krone først)

Det er svært lite forskjell på den gamle og den nye modellen. Litt kosmetiske forandringer som kun kjennere vil se. Ganske ubetydelig. Den gamle modellen har ikke quickshifter ned. (Kun opp) og det er litt forskjell på fargevalgene man får. Den største forandringen rent kosmetisk er nok potta. Den nye har Acrapovic som standard. Den gamle har «trompeten».
Displayet er også noe forandret og ser i mine øyne litt bedre ut på den nye. Men har jo ikke så mye å si. Motoren på den nye har 5HK’er mer. Noe man så klart ikke merker stort av.
Skaff deg derimot radiatorbeskyttelse hvis du kjøper deg en S1000R. Det og tail tidy.
Xyvind her inne har den gamle utgåtte modellen hvis du lirer på noe mer rundt den.
