Startvansker

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 748
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Bosted: Asker området

Re: Startvansker

Legg inn av haakeik »

Lauri skrev: 21 aug 2018, 18:11
Nomade skrev: 21 aug 2018, 12:54 Trenger man bensinfilter? Er ikke det bare å koble vekk ;-)
Sikkert en eller annen lur grunn til at noen ettermonterer bensinfilter på bensinslangen 🙂

Ofte finner man nettingfilter på selve bensinkrana. I flere forgassermerker til biler er det nettingfilter inne i selve forgasseren (sikkert også da i motorsykkelforgassere). I innsprøytningsdysene på biler (og sikkert i dysene til motorsykkel) finnes det finmasket nettingfilter.
På Triumphen min har jeg noen bittesmå filtre i kontaktpunktene mellom forgassere og bensinslanger, i tillegg til filter på bensinkrana i tanken. Dette er standard på 1. generasjon Hinckley Triumpher.

MrTveit
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2013, 16:24
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 750F

Re: Startvansker

Legg inn av MrTveit »

haakeik skrev: 21 aug 2018, 20:13
Lauri skrev: 21 aug 2018, 10:04
1. Du har helt rett, mye enklere å dra av bensinslangen fra forgasserne for å se om det renner bensin :thumleft Av og til ser man ikke de enkle løsningene i feilsøkingen :knegg

Her på denne er det ikke så enkelt å dra av slangen fra forgasseren :) eller jo, det er lett å ta den av, men når du skal ha den på hvis det viser seg at det ikke er feil så må omtrent halve sykkelen demonteres :D Alt er på nå altså, men sinnssykt trangt nedi der ;)

Svar