GlobesLogg: takk for sist....u all :)
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Bikers Logg
Ja, det har du helt rett i. Med 2 pers på ha den lite å bidra med i området 2-3000 omdr. Dette merkes godt når man "småputrer" i bytrafikken.
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Re: Globes Bikers Logg
Kjører dere noe særlig rundt med slike lave omdreininger da? Ligger som oftest over 4000...
Hei Globe

Hei Globe

-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Re: Globes Bikers Logg
Treffes gjør vi nok helt sikkert, det er jo fremdeles noen treff rundtomkring
Men å kjøre 6-7 timer i pissevær for å komme frem gjør jeg ikke... ](./images/smilies/grrr.gif)

](./images/smilies/grrr.gif)
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Bikers Logg
Kjære "Biker WannaBe" - Logg :)
*******LOGG START****
Da er 4. dbl.time unnagjort i prosjekt "oppkjøring klasse A, før snøen kommer".
MC: BMW f 650 GS
Tidspunkt 15:00
Vær og føre: Tørt og lettskyet
Temperatur: 13 grader
Sted: Heimdal, Byåsen, Bymarka (Skistua), Trondheim sentrum
Dagens time startet med en liten oppsummering fra forrige time samt hva vi skulle "jobbe med" disse to timene. I tillegg til bykjøring i rushtrafikken, skulle det tilstrebes en behagelig kjørestil, med tanke på mindre gearing, mer kontrollert gassbruk (ved nedbremsing og aksellerasjon), krypkjøring i sentrum, bruk av kollektivfelt og plassering, plassering og plassering :-)
Først gjennom Heimdal sentrum, videre mot bydel Byåsen, opp forbi Ugla videre opp til Skistua. Flotte svinger oppover der, bare synd, for oss som er kjørende, at denne strekningen har gått fra 80 sone til 60 sone. Så absolutt forståelig når man kjenner "turtrafikken" som strekningen er preget av....og endel sauer..og da snakker vi ekte sauer assa!!
Etter å ha gjennomført plassering og svingmetodikk oppover til og nedover fra Skistua, bars det ned til sentrum, for å delta i rushtrafikken. Ned til sentrum kjørte vi Vestomfarten..her finner du endel 90 + gradersvinger og en ca. 120 grader, uten veimerking og er sterkt trafikert hva gjelder kollektivtransport. En kan fort få behov for litt "counterstearing" nedover der når leddbuss, i full sving, strekker seg ut mesteparten av veibanens bredde.
Så kommer man inn mot Ila, på vei til sentrum, man plasserer seg og priorterer veigrep da man da må forholde seg til bl.a. trikkeskinner som svinger seg med deg og som gjør et par feltskifter før man når sentrum.
Så var det bare å kose seg langs kollektiv felt, gjøre kontrollerte feltskifter, noe "i beredskapsbrems", bruke blikket, unngå "rekker-det-akkurat"-bilister som ikke ser to-hjulinger som en truende nok "motstander" til å hensynta disse i sin manøvrering, passe på fotgjengere som "bare skal kjapt over" :) ..inn i sentrum, uta av sentrum, inn i sentrum igjen..og ut av sentrum. For oss biker-ferskiser så er det jo et relativt ukjent privilegie å kunne benytte kollektivfeltene....stor fryd..
Siste gang, på vei ut av sentrum, tar vi den "litt ut" og strekker oss litt på E6 på vei tilbake til Heimdal.
Hva synes du selv om dagens "session" er det vanlige spørsmålet, så også i dag! Jo, godt fornøyd, synes det "gled" bedre enn forrige gang, litt mer bevisst på overgangen mellom opp i fart og ned i fart (hadde en tendens til å ville komme fort opp i fart, ikke sinket jeg ved nedbremsing heller, og i kombinasjon med at man er glad i å geare :) så kjente jeg at ved å være noe mer bevisst dette vedr. kjørekomfort....så kjente det også bedre ut for meg som fører!...Jo, dette var kjørelæreren enig i...faktisk så enig i at han kunne fortelle at de 2 siste kjøretimene på planen kunne vi kutte ut :) Så da....da er det kun banekjøring, teori før landeveisturen og selve landeveisturen igjen...så oppkjøring...dato og tidspunkt er satt!!
*******LOGG SLUTT********
Fikk forøvring levert Yamahaen til Vianor i går, og hentet den hjem i dag ( en onkel av meg leverte og hentet)...så nå står den på nye dekk
Så, landeveisturen blir på egen sykkel NICE... 
Takk for oppmerksomheten :) ....så langt...
*******LOGG START****
Da er 4. dbl.time unnagjort i prosjekt "oppkjøring klasse A, før snøen kommer".
MC: BMW f 650 GS
Tidspunkt 15:00
Vær og føre: Tørt og lettskyet
Temperatur: 13 grader
Sted: Heimdal, Byåsen, Bymarka (Skistua), Trondheim sentrum
Dagens time startet med en liten oppsummering fra forrige time samt hva vi skulle "jobbe med" disse to timene. I tillegg til bykjøring i rushtrafikken, skulle det tilstrebes en behagelig kjørestil, med tanke på mindre gearing, mer kontrollert gassbruk (ved nedbremsing og aksellerasjon), krypkjøring i sentrum, bruk av kollektivfelt og plassering, plassering og plassering :-)
Først gjennom Heimdal sentrum, videre mot bydel Byåsen, opp forbi Ugla videre opp til Skistua. Flotte svinger oppover der, bare synd, for oss som er kjørende, at denne strekningen har gått fra 80 sone til 60 sone. Så absolutt forståelig når man kjenner "turtrafikken" som strekningen er preget av....og endel sauer..og da snakker vi ekte sauer assa!!

Etter å ha gjennomført plassering og svingmetodikk oppover til og nedover fra Skistua, bars det ned til sentrum, for å delta i rushtrafikken. Ned til sentrum kjørte vi Vestomfarten..her finner du endel 90 + gradersvinger og en ca. 120 grader, uten veimerking og er sterkt trafikert hva gjelder kollektivtransport. En kan fort få behov for litt "counterstearing" nedover der når leddbuss, i full sving, strekker seg ut mesteparten av veibanens bredde.
Så kommer man inn mot Ila, på vei til sentrum, man plasserer seg og priorterer veigrep da man da må forholde seg til bl.a. trikkeskinner som svinger seg med deg og som gjør et par feltskifter før man når sentrum.
Så var det bare å kose seg langs kollektiv felt, gjøre kontrollerte feltskifter, noe "i beredskapsbrems", bruke blikket, unngå "rekker-det-akkurat"-bilister som ikke ser to-hjulinger som en truende nok "motstander" til å hensynta disse i sin manøvrering, passe på fotgjengere som "bare skal kjapt over" :) ..inn i sentrum, uta av sentrum, inn i sentrum igjen..og ut av sentrum. For oss biker-ferskiser så er det jo et relativt ukjent privilegie å kunne benytte kollektivfeltene....stor fryd..

Siste gang, på vei ut av sentrum, tar vi den "litt ut" og strekker oss litt på E6 på vei tilbake til Heimdal.
Hva synes du selv om dagens "session" er det vanlige spørsmålet, så også i dag! Jo, godt fornøyd, synes det "gled" bedre enn forrige gang, litt mer bevisst på overgangen mellom opp i fart og ned i fart (hadde en tendens til å ville komme fort opp i fart, ikke sinket jeg ved nedbremsing heller, og i kombinasjon med at man er glad i å geare :) så kjente jeg at ved å være noe mer bevisst dette vedr. kjørekomfort....så kjente det også bedre ut for meg som fører!...Jo, dette var kjørelæreren enig i...faktisk så enig i at han kunne fortelle at de 2 siste kjøretimene på planen kunne vi kutte ut :) Så da....da er det kun banekjøring, teori før landeveisturen og selve landeveisturen igjen...så oppkjøring...dato og tidspunkt er satt!!

*******LOGG SLUTT********
Fikk forøvring levert Yamahaen til Vianor i går, og hentet den hjem i dag ( en onkel av meg leverte og hentet)...så nå står den på nye dekk


Takk for oppmerksomheten :) ....så langt...

Re: Globes Bikers Logg
Lånke neste altså?
La du merke til skiltinga i kollektivfeltene?
I tilfelle ikke, bør du se nærmere etter når du kjører Innherredsveien inn til byen.
La du merke til skiltinga i kollektivfeltene?
I tilfelle ikke, bør du se nærmere etter når du kjører Innherredsveien inn til byen.
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Re: Globes Bikers Logg
Det går unna, ja
Landeveiskjøring på egen sykkel, dere har 2-veis kommunikasjon altså? Hadde ikke jeg, kjørelæreren satt og gaulet meg i øret
Du bør vel ta deg en stripe litt oppogned i veien da først, siden sykklene er en smule forskjellig.

Landeveiskjøring på egen sykkel, dere har 2-veis kommunikasjon altså? Hadde ikke jeg, kjørelæreren satt og gaulet meg i øret

Du bør vel ta deg en stripe litt oppogned i veien da først, siden sykklene er en smule forskjellig.
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Bikers Logg
Lånke neste ja :)Ragnhild skrev:Lånke neste altså?
La du merke til skiltinga i kollektivfeltene?
I tilfelle ikke, bør du se nærmere etter når du kjører Innherredsveien inn til byen.
Skiltinga.... ja gjorde vel det....

Ja, med toveis kommunikasjon. Selv om en ikke stiller med egen sykkel, stiller kjøreskolen med en MC til elev og en til kjørelærer.Misha skrev:Det går unna, ja![]()
Landeveiskjøring på egen sykkel, dere har 2-veis kommunikasjon altså? Hadde ikke jeg, kjørelæreren satt og gaulet meg i øret![]()
Du bør vel ta deg en stripe litt oppogned i veien da først, siden sykklene er en smule forskjellig.
Har selv kjøpt inn Scala Q2 kom.set., så det blir en liten "tilvenningstur" med egen MC i løpet av helga, med en kompis som har kjørt MC endel år :)
Landeveisturen skal jeg, som kjøreskoleelev, selv legge opp. Har 3 timer til disp. til selve turen. Tenkte meg en tur til avkjøringen Kongensvoll, det skulle være ca. halvannen times kjøring, en vei. Fra Trondheim, via Orkanger, langs Gagnåsvatnet, Våvatnet, via Krokstadøra og ta en kaffekopp på Shell ved Storfjellet (innkjøringa til Kongensvoll; om den ikke er nedlagt da :) )....også.....tilbake igjen :)...noe kupert, noen langstrekk og mange godt kurvede svinger....eller andre forslag??....med utgangspunkt Trondheim da :) ??
Re: Globes Bikers Logg
Er kanskje ikke bare enkelte kryss som er skiltet påbudt sving til høyre unntatt buss & taxi...
På landeveiskjøringa kjørte jeg (m/100 kg + passasjer), Trollaberga, over Byneset til Klett, Melhus, Ånøya, kaffe på Statoil Korsvegen, Svorkmo, R65 ned til Fannrem og gamleveien over Vigga og Buvika tilbake. Ca 2 timer.
Den ruta du har lagt opp er like fin. Et annet alternativ er å ta av ved Våvatnet , kjøre ut til Kyrksæterøra og ta E39 over Hemnkjølen hjem.
Et tredje alternativ er Klæbu, Ler, E6 til Hovin og tilbake over Gåsbakken, Svorkmo, Fannrem. Litt kortere men trivelige veier :) Her går det å kjøre over til Meldal og ta R700 ned til Svorkmo. Eller rundt Meldal sentrum og ta R701 ned til Fannrem. Men det er grus over åsen og ned til Meldal. Hovin - Gåsbakken og resten av ruta er asfalt.
På landeveiskjøringa kjørte jeg (m/100 kg + passasjer), Trollaberga, over Byneset til Klett, Melhus, Ånøya, kaffe på Statoil Korsvegen, Svorkmo, R65 ned til Fannrem og gamleveien over Vigga og Buvika tilbake. Ca 2 timer.
Den ruta du har lagt opp er like fin. Et annet alternativ er å ta av ved Våvatnet , kjøre ut til Kyrksæterøra og ta E39 over Hemnkjølen hjem.
Et tredje alternativ er Klæbu, Ler, E6 til Hovin og tilbake over Gåsbakken, Svorkmo, Fannrem. Litt kortere men trivelige veier :) Her går det å kjøre over til Meldal og ta R700 ned til Svorkmo. Eller rundt Meldal sentrum og ta R701 ned til Fannrem. Men det er grus over åsen og ned til Meldal. Hovin - Gåsbakken og resten av ruta er asfalt.
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Bikers Logg
Stemmer det, det gjelder vel hele Innherredsveien mer eller mindre fra KBS inn til Bakke Bro. Ser de har fjernet disse fra Bakke Bro og gjennom sentrum....det hjelper jo litt :)Ragnhild skrev:Er kanskje ikke bare enkelte kryss som er skiltet påbudt sving til høyre unntatt buss & taxi...
Takker, mange gode forslag her, blir å sette opp Kyrksæterøra og ta E39 over Hemkjølen hjem...KjempeforslagRagnhild skrev: Et annet alternativ er å ta av ved Våvatnet , kjøre ut til Kyrksæterøra og ta E39 over Hemnkjølen hjem..

- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Globes Bikers Logg
Aldri sur.. 

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Globes Bikers Logg
I know nothing



Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Globes Bikers Logg
Kjære Ragnhild,jeg har da også berørt månen !
På topplokket mitt,altså....

På topplokket mitt,altså....

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Bikers Logg
Da er det tid for litt kjøring igjen...Lånkebanen i morgen tidlig
Trinn 3 av kjøreopplæringen...ser frem til det :)....Håper på en tørr værtype...www.yr.no ser lovende ut :[-o<

Trinn 3 av kjøreopplæringen...ser frem til det :)....Håper på en tørr værtype...www.yr.no ser lovende ut :[-o<
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Bikers Logg
Kjære Logg :)
*******LOGG START****
Da er Trinn 3 Kjøring på lukket bane unnagjort i prosjekt "oppkjøring klasse A, før snøen kommer".
MC: Honda XL700
Tidspunkt 08:00
Vær og føre: Våt vei, lett regn
Temperatur: 11 grader
Sted: Lånkebanen, Lånke
Kjørelæreren stilte i dag med en ny sykkel, dette grunnet et litt heftig velt på Lånkebanen tirsdag. Fant fort ut at jo, Honda....det er veldig moro MC å kjøre det også....nesten mer moro en BMW F650GS hva gjelder villigheten fra lavt turtall og et godt pådrag oppover i registeret :)
Først litt teori, en liten halvtime med hva vi skulle øve på, hva vi skulle kjenne etter, og litt om den totale målsetttingen for dagen.
Vi var seks elever på banen sammen, og vi fulgte stort sett de samme øvelsene, samtidig.
40 km/t, brems i høyresving, og countersteering midtplassert melom kjegler. Og brems i høyresving er jo mer eller mindre grei skuring. MC holder seg i sporet undernedbremsing og "gangfart" oppnås med grei kontroll. Deilig med pådragsmulighet etter passert kjegler og frem til "start" igjen
Så er det tid for bremseøvelser. Kraftig nedbremsing fra 60, 70, 80 og 90 km/t. Blikk, sittestilling, god forankring i sykkelen, rekkefølge i prosedyre, til full stans venstre for i bakken. Samme øvelsen flere ganger også ved bruk av kun bakbrems, kun forbrems og "normalt". Greit å kjenne forskjellen på dette hva gjelder effektiv stans.
Tid for nedbremsing i venstresving. Ulykkesstatistikken viser jo at det er her mange av ulykkene med MC skjer. Greit å kjenne at erfaringene fra nedbremsing i høyresving ikke er verdt stort her! MC retter seg opp og en skjener fort over i feil kjørebane. Jobber litt for å beholde sporet og plasseringen, nedbremsingen forårsaker litt skyv på høyre side, MC retter seg opp, man gir en liten dytt på venstre side, kontrollerer med litt pådrag og beholder spor og plassering. Svært nyttig øvelse og en vekker for kjørestilen. Gjennomført med hastighet 40, 50 og 60km/t inn i svingen, nedbremsing ca. midt i.
Så over til gocartbanen....dette var VIRKELIG moro :) Man starter litt forsiktig, finner sporvalget og lener seg, om en noget forsiktig, med MC'n. Så utfordrer man psyken mer og mer, og kjenner etthvert at det føles svært så behagelig nå man "er med" sykkelen og ikke jobber kun halvhjertet med gjennom kurvene. En av elevene begynte å flytte baken vel mye, la ut knær i svingene, fikk litt vel stor hastighet (synes han selv) og grep nærmest instinktiv forbremsen. Det gikk som det måtte gå, velt! Fører uskadd, mc kun med noen skrammer, men en vekker for ham og en liten demper på hastigheten for oss andre....et par runder. Slalomkjøring mellom kjegler tilhører også denne gjennomføringen. Merker økt hastighet etterhvert som følelsen setter seg
Fantastisk deilig!!
Så inn til oppsummering i klasserommet. VI deler erfaringer og setter ord på det vi selv mener å ha erfart gjennom disse tre timene.
Neste time, Trinn 4: Avsluttende opplæring. Teori i morgen, som forberedelse til landeveisturen, på egen MC, på lørdag, gleder meg...vilt og uhemmet....! Læring er fortsatt utfordrene og gøy!
*******LOGG SLUTT********
*******LOGG START****
Da er Trinn 3 Kjøring på lukket bane unnagjort i prosjekt "oppkjøring klasse A, før snøen kommer".
MC: Honda XL700
Tidspunkt 08:00
Vær og føre: Våt vei, lett regn
Temperatur: 11 grader
Sted: Lånkebanen, Lånke
Kjørelæreren stilte i dag med en ny sykkel, dette grunnet et litt heftig velt på Lånkebanen tirsdag. Fant fort ut at jo, Honda....det er veldig moro MC å kjøre det også....nesten mer moro en BMW F650GS hva gjelder villigheten fra lavt turtall og et godt pådrag oppover i registeret :)
Først litt teori, en liten halvtime med hva vi skulle øve på, hva vi skulle kjenne etter, og litt om den totale målsetttingen for dagen.
Vi var seks elever på banen sammen, og vi fulgte stort sett de samme øvelsene, samtidig.
40 km/t, brems i høyresving, og countersteering midtplassert melom kjegler. Og brems i høyresving er jo mer eller mindre grei skuring. MC holder seg i sporet undernedbremsing og "gangfart" oppnås med grei kontroll. Deilig med pådragsmulighet etter passert kjegler og frem til "start" igjen

Så er det tid for bremseøvelser. Kraftig nedbremsing fra 60, 70, 80 og 90 km/t. Blikk, sittestilling, god forankring i sykkelen, rekkefølge i prosedyre, til full stans venstre for i bakken. Samme øvelsen flere ganger også ved bruk av kun bakbrems, kun forbrems og "normalt". Greit å kjenne forskjellen på dette hva gjelder effektiv stans.
Tid for nedbremsing i venstresving. Ulykkesstatistikken viser jo at det er her mange av ulykkene med MC skjer. Greit å kjenne at erfaringene fra nedbremsing i høyresving ikke er verdt stort her! MC retter seg opp og en skjener fort over i feil kjørebane. Jobber litt for å beholde sporet og plasseringen, nedbremsingen forårsaker litt skyv på høyre side, MC retter seg opp, man gir en liten dytt på venstre side, kontrollerer med litt pådrag og beholder spor og plassering. Svært nyttig øvelse og en vekker for kjørestilen. Gjennomført med hastighet 40, 50 og 60km/t inn i svingen, nedbremsing ca. midt i.
Så over til gocartbanen....dette var VIRKELIG moro :) Man starter litt forsiktig, finner sporvalget og lener seg, om en noget forsiktig, med MC'n. Så utfordrer man psyken mer og mer, og kjenner etthvert at det føles svært så behagelig nå man "er med" sykkelen og ikke jobber kun halvhjertet med gjennom kurvene. En av elevene begynte å flytte baken vel mye, la ut knær i svingene, fikk litt vel stor hastighet (synes han selv) og grep nærmest instinktiv forbremsen. Det gikk som det måtte gå, velt! Fører uskadd, mc kun med noen skrammer, men en vekker for ham og en liten demper på hastigheten for oss andre....et par runder. Slalomkjøring mellom kjegler tilhører også denne gjennomføringen. Merker økt hastighet etterhvert som følelsen setter seg


Så inn til oppsummering i klasserommet. VI deler erfaringer og setter ord på det vi selv mener å ha erfart gjennom disse tre timene.
Neste time, Trinn 4: Avsluttende opplæring. Teori i morgen, som forberedelse til landeveisturen, på egen MC, på lørdag, gleder meg...vilt og uhemmet....! Læring er fortsatt utfordrene og gøy!

*******LOGG SLUTT********
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Globes Bikers Logg - Oppkjøring :)
Avsluttende opplæring ferdig :)...Oppkjøring i morgen
..skal vel innrømme at jeg er litt spent, og gleder meg masse
Skal ha oppkjøringen i morgen tidlig, har tatt jobbfri hele dagen...så da blir det ENTEN kjøretur med "færskt sert." KL. A
, ELLER en sixpack med Dahls, i kjelleren; til BLUES-musikk
.....



Skal ha oppkjøringen i morgen tidlig, har tatt jobbfri hele dagen...så da blir det ENTEN kjøretur med "færskt sert." KL. A



-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39835
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Globes Bikers Logg - Oppkjøring :)
Går for nytt førerkortGlobe skrev:Avsluttende opplæring ferdig :)...Oppkjøring i morgen..skal vel innrømme at jeg er litt spent, og gleder meg masse
![]()
Skal ha oppkjøringen i morgen tidlig, har tatt jobbfri hele dagen...så da blir det ENTEN kjøretur med "færskt sert." KL. A, ELLER en sixpack med Dahls, i kjelleren; til BLUES-musikk
.....

Men skulle det gå aldeles galt så er blues i kjelleren absolutt verd å få med seg (ikke i dobbelt forstand, forstås!!)
Selv har jeg stor sans for Buddy Guy

[youtube]UccVUT8Q988[/youtube] [youtube]5CVNfZy-dgc[/youtube]
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Globes Bikers Logg - Oppkjøring :)
Blir kjøretur med ferskt sertifikatGlobe skrev:Avsluttende opplæring ferdig :)...Oppkjøring i morgen..skal vel innrømme at jeg er litt spent, og gleder meg masse
![]()
Skal ha oppkjøringen i morgen tidlig, har tatt jobbfri hele dagen...så da blir det ENTEN kjøretur med "færskt sert." KL. A, ELLER en sixpack med Dahls, i kjelleren; til BLUES-musikk
.....

Kjør pent, sto en onkel øverst i Byåsveien på fredag, ingen vits i å miste lappen første dagen lizzom


- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Bikers Logg
Takkermekkern skrev:Lykke til!

TakkerAJ skrev: Går for nytt førerkort![]()
Men skulle det gå aldeles galt så er blues i kjelleren absolutt verd å få med seg (ikke i dobbelt forstand, forstås!!)
Selv har jeg stor sans for Buddy Guy![]()


[youtube]dLiMXitJzvw[/youtube]
Ragnhild skrev: Blir kjøretur med ferskt sertifikat![]()
Kjør pent, sto en onkel øverst i Byåsveien på fredag, ingen vits i å miste lappen første dagen lizzom![]()


- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Bikers Logg - Det er NÃ… det begynner :)
JA!......dette gikk jo faktisk ganske så greit det!...en oppvarmingstime i morrasrushen, så til kjøregård, treffe sensor, gjøre oppkjøringens tre "hoveddeler"...og nå sitter jeg her...etter å ha fått kjørt ca. 10 mil, alene på egen sykkel, på ren måfå...storkost meg hver en meter :)
Føles fantastisk deilig nå; å ha oppnådd dette.....håper på laaaaang, varm høst....og kort kort vinter :)
Føles fantastisk deilig nå; å ha oppnådd dette.....håper på laaaaang, varm høst....og kort kort vinter :)