rolf-arne skrev: 06 mai 2021, 09:01
Slik jeg forstår det så er fotografering av skilt et covid 19 tiltak og at de som har brikke eller pass skulle ha blitt trekt eller fått regning i henhold til avtale.
denne manuelle måten å gjøre ting på er på grunn av de restriksjoner som er på kontakt mellom mennesker - og en del da blir manuelt selv om mulighetene hadde vært tilstede for å gjøre ting elektronisk. Men vi kan selv gjøre noe ved å ta kontakt.
Forrige ferge jeg tok på nye autopassferje avtalen tok det en uke før de trekte pengene på avtalen.
I går tok jeg Sandvikvåg - Halhjem og ventet en stund på dekk før kaffe og svele. Da kom en matros bort etter fergen var gått ifra land og tok bilde av skiltet. Spurte han da om ikke skiltet ble lest som på bilene oppe der billettboden var før og skiltleserene henger, men det gjorde det ikke. Motorsykler må taes bilde av manuelt og sendes inn av mannskap.
tshansen skrev: 26 apr 2021, 16:53
Jeg vet ikke om det er tilfeldig eller flaks, men ingen av mine ferge turer i fjor ble registrert eller trukket fra avtalen. Jeg har slik som du skriver om i siste post Kjetil. Følger også en dansk side på Facebook. Ingen av de har heller fått regning av fergene i Norge på mc.
Tror det var en del misforståelser blant mannskap i fjor. Og noen gadd ikke ta bilde

Så du har nok møtt på en del av de
En kjenning er skipper på en av fergerutene her i vest. Han sier at feks dersom du kommer uten skilt, så praktiserer de at da er det gratis siden det ikke er noe skilt å ta bilde av