Når jeg starter trår jeg alltid rolig rundt helt til jeg treffer tdc. Avhening om det er varm eller kald motor bruker jeg choke eller hot-start.
Rører ikke tomgangsskruen.
Fuel-problem på crosser
- Erik.H.M
- Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Re: Fuel-problem på crosser
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson
- Jeremy Clarkson
- Erik.H.M
- Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Re: Fuel-problem på crosser
Er en liten stund siden sykkel ble satt sammen igjen, men tenkte jeg skulle skrive en liten oppdatering på hva som var galt/hva som ble gjort.
Jeg har overhalt forgasser, og satt i originale str. på dyser( de som sto i var alt for store), byttet alle pakninger/o-ringer, samt vasket den og justert flottørhøyde.
Luft/bensin - skruen var helt kvadra (ikke selve spissen, men den delen man setter skrutrekkeren på), og er nå byttet med en slik type man kan justere for hånd.
Videre tok jeg av toppen, og sjekket om ventilene var tette. Det var de ikke. Da ble ventiltetningene byttet, og ventilene ble også pusset.
Det viste seg at kamkjedet også var på vei ut, så det er også byttet.
Stempelet så ikke veldig slitt ut, men verken jeg eller forrige eier vet når det sist ble byttet. Jeg kjøpte derfor et nytt ett.
Jeg fant ikke noe slark i veiv, så den fikk bli.
Har ikke hatt tid til å prøve sykkelen ordentlig enda, så jeg har bare starten den og justert gasser sånn grovt. Planen er riktignok å få den 100% til helga
Jeg har overhalt forgasser, og satt i originale str. på dyser( de som sto i var alt for store), byttet alle pakninger/o-ringer, samt vasket den og justert flottørhøyde.
Luft/bensin - skruen var helt kvadra (ikke selve spissen, men den delen man setter skrutrekkeren på), og er nå byttet med en slik type man kan justere for hånd.
Videre tok jeg av toppen, og sjekket om ventilene var tette. Det var de ikke. Da ble ventiltetningene byttet, og ventilene ble også pusset.
Det viste seg at kamkjedet også var på vei ut, så det er også byttet.
Stempelet så ikke veldig slitt ut, men verken jeg eller forrige eier vet når det sist ble byttet. Jeg kjøpte derfor et nytt ett.
Jeg fant ikke noe slark i veiv, så den fikk bli.
Har ikke hatt tid til å prøve sykkelen ordentlig enda, så jeg har bare starten den og justert gasser sånn grovt. Planen er riktignok å få den 100% til helga

Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson
- Jeremy Clarkson