Kjøpte selv Tracer 900GT som første sykkel og er veldig godt fornøyd med det valget. Bagasje er ikke noe problem, men det krever litt modifisering for å få på SW Motech slik jeg vill ha for å få lasting av koffert fra topp og ikke med sideåpning slik orginal vesker har. Sykkelen passer meg bra og jeg kunne helt sikkert trives like godt på en Honda, Triumph eller hva det nå måtte være, men for meg så ble det veldig avgjørende av flere faktorer.tormodg skrev: 16 jan 2019, 13:46 Veldig bra forslag dette her! Nå har jeg fått endel mer å kikke etter. Det er jo en stund til jeg kan prøvekjøre ting, men da har jeg i hvertfall tid til å gjøre bra research.
Forstår veldig godt argumentet om at alle sykler kan utrustes til tur. Jeg er nok kanskje hakket mer opptatt av "praktisk komfort" og liker at jeg får plass til ting på en enkel og grei måte uten for mye rallemikk. Samtidig er jeg ikke redd for å bruke nett eller stropper her og der.
Gruskjøring er ikke noe viktig tema for meg, trives best på asfalt. Har kjørt MT-07 på grusveier og det har gått greit så lenge man avpasser etter forholdene, men det vil bare være unntaksvis på korte distanser for min del.
Jeg så at nye MT-09 Tracer kan selges med harde sidevesker som standard. Men Yamaha ser ut til å anbefale at den modellen kjøres uten toppboks samtidig som sidevesker. Det forvirrer meg litt...vil det likevel være mulig å få "full" utrustning på disse modellene?
Hvilken motor den hadde, hvilket utstyr den har standard og til hvilken pris. Utseende er det heller ikke noe å klage på så jeg føler jeg traff innertier. Ikke minst at jeg har en Yamaha forhandler i nærheten som man kan trives med.....

Her er min, bortsett fra at den har nå i tillegg LED blink plus.