Her har jeg nok ikke noe informasjon om hva slags olje som har vært brukt på den før jeg kjøpte den. Det jeg vet er at den har gått 17000 km på de første 8 årene, de neste 3 årene har den gått 9000. Hvor mange oljeskift og hva slags olje har jeg ingen ide om. De siste 11000 har jeg brukt Castro power 1 racing og jeg har byttet olje 3 ganger. Da jeg kun har brukt en type olje har jeg ikke grunnlag for å si noe om vaskeegenskapene på denne olja kontra andre oljer. Beklager650spleisn skrev: 23 nov 2019, 00:36 "Ble engentlig overrasket over hvor rent og pent det var under toppdekselet. "
Interessant observasjon. Vet du noe om hvilken olje denne mc`n har fått opp igjennom årene?
Kan si noe om hvilken vaskeeffekt oljen har hatt. Ikke hvor bra oljen har vært i andre sammenheng.
Castrol Power 1 Racing er nok blant det ypperste du kan velge i så måte. Dette er en premiumolje, og koster en del over gjennomsnittet. Den blir ikke produsert etter minimumsspesifikasjoner, men inneholder dyre tilsetninger for å bedre egenskaper som blant annet rensing og å hindre avleiringer. Den er altså bedre enn minimumskravet i Jaso MA-2 og er et trygt valg. https://www.castrol.com/en_au/australia ... 10W50.htmlBlyraua skrev: 23 nov 2019, 19:09Her har jeg nok ikke noe informasjon om hva slags olje som har vært brukt på den før jeg kjøpte den. Det jeg vet er at den har gått 17000 km på de første 8 årene, de neste 3 årene har den gått 9000. Hvor mange oljeskift og hva slags olje har jeg ingen ide om. De siste 11000 har jeg brukt Castro power 1 racing og jeg har byttet olje 3 ganger. Da jeg kun har brukt en type olje har jeg ikke grunnlag for å si noe om vaskeegenskapene på denne olja kontra andre oljer. Beklager650spleisn skrev: 23 nov 2019, 00:36 "Ble engentlig overrasket over hvor rent og pent det var under toppdekselet. "
Interessant observasjon. Vet du noe om hvilken olje denne mc`n har fått opp igjennom årene?
Kan si noe om hvilken vaskeeffekt oljen har hatt. Ikke hvor bra oljen har vært i andre sammenheng.
Nei, Power Pilot. Jeg har kjørt på dette i 2019 og syntes det har fungert fint, :) forøvrig samme type dekk som sykkelen ble levert med når den var ny.
2006 modell førstegangsregistrert i 2007, 5vy og RN12 er vel modelbetegnelsen
Ser likheten
Helt enig,