Europatur alene
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: Europatur alene
Glem det. Søkte litt og så smørbrødlista nå. Hver 10'ende time og 40'ende time etc. 

Noen kjører betraktelig lenger før de må overhale: https://advrider.com/f/threads/new-zeal ... w.1181912/
Bare for å sette en strek over hele EXC-debatten. Normalen er 10-20 timer mellom hvert oljeskift, oljefilter annenhver gang. Er og lurt å sjekke ventilene på ca 50 timers intervall, eller ved annenhvert oljeskift. Stempelskift på 2-300 timer. Utifra om du har OEM eller after market. Komplett overhaling er jeg litt usikker på. Men etter et lite søk i hakkespettboka, så er visstnok EXCene fra 2012> ganske robuste. Dvs flere hundre timer er ikke usannsynlig å få til.
- gsx750_80
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Kontakt:
Ble det tur?Hali skrev: 07 mai 2019, 23:53 Takk så mye for tips! Har så langt kommet frem til rundt 10-12 dager, via Køben/Potsdam/Praha/Salzburg/Trieste/Verona/Meran/Davos. Tror dette kan bli en bra runde. Herifra klarer jeg ikke helt og bestemme meg for om jeg skal kjøre til München og ta toget opp, eller finne en fin rute opp igjen. Er det moe særlig å kjøre gjennom Frankrike, Luxemburg og Belgia, eller evt Vest-Tyskland? Antageligvis har jeg ikke mer enn fem/seks dager igjen, før jeg må være på jobb.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Finner en del tips her også https://nmcu.org/category/tips-rad/ og nmcu boka kan være grei å ha med på tur . Der har en alt fra trygge og mcvennlige overnattings steder til tips og råd langs veien. Får også rabatter på noen overnattingssteder så en tjener inn det lille som det koster å bli medlem for å ha med seg den nmcu boka. Eller så er det jo greit å tenke sikkerhet med tanke på service og sjekk på mc så den er trygg hele veien. Finne overnattinger som mc`n står innelåst og ha forsikringer i orden og vite hva de dekker hvis et uhell skulle dukke opp.
Om det bare er en punktering eller annet småting som kan være til hinder for en flott tur så kan det være greit å vite hva,hvem eller hvor en kan få hjelp .
Om det bare er en punktering eller annet småting som kan være til hinder for en flott tur så kan det være greit å vite hva,hvem eller hvor en kan få hjelp .
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Hvordan ble turen Hali?
Jeg vender snuten sørover i morgen, nogenlunde samme rute du tok ser det ut til fra din første post.
Jeg vender snuten sørover i morgen, nogenlunde samme rute du tok ser det ut til fra din første post.
Honda CBR250R '12 --> Honda CB500F '13 --> Honda VFR800 VTEC '08 --> Suzuki GSX-R 600 '10 --> BMW S1000R '15 --> BMW R1200GS Rallye '17
Jeg måtte droppe det! Ble rett og slett for dyrt. Hadde dog en flott runde i Norge, og en snartur til Danmark. Lykke til på din tur!