Ny sykkel
Re: Ny sykkel
Ja mekkern.
Tror dette blir bra.
Litt mer sjel i Ducati enn det var i BMW, laget av dedikerte arbeidere som legger også litt av sjela si i syklene de lager.
Tror dette blir bra.
Litt mer sjel i Ducati enn det var i BMW, laget av dedikerte arbeidere som legger også litt av sjela si i syklene de lager.
- Bjerknez
- Innlegg: 24629
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Ny sykkel
Har ducati hatt en multistrada under 900 også? Mener bestemt jeg kjørte en 700 eller noe for ett par år siden.? Denne var dog ikke like spennende.
En 950 høres ut som en god allrounder. :)
En 950 høres ut som en god allrounder. :)
Re: Ny sykkel
Takk jompa
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Ny sykkel
Grattis med rå sykkel! 
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Ny sykkel
Takk skal du ha.
Ja forventer litt mer moro med denne enn en traust BMW
Gratulerer til deg også, ser at du også har handlet italiensk
Ja forventer litt mer moro med denne enn en traust BMW

Gratulerer til deg også, ser at du også har handlet italiensk

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ny sykkel
Har du fått noen leveringsdato?
Spennende og lett sitrende ventetid med mye 'tubeglaning, antar jeg...
.
Spennende og lett sitrende ventetid med mye 'tubeglaning, antar jeg...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Ny sykkel
Har avtalt levering i uke 24.
Blir borte noen uker på jobb og den skal ha service først også.
Ja det blir mye "tubing" og jeg gleder meg som en unge til å få hentet den.
Blir borte noen uker på jobb og den skal ha service først også.
Ja det blir mye "tubing" og jeg gleder meg som en unge til å få hentet den.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Ny sykkel
Gratulerer med ny sykkel! Kan godt forstå at Ducatien er en mer spennende sykkel enn F800GS. Motoren i F-syklene er ikke akkurat noe ekstraordinært. De virker sikkert bra, men
Fabrikkarbeiderne hos BMW virker da dedikerte i sitt virke. Sikkert mye yrkesstolthet.
Jeg så imidlertid en Michael Moore dokumentar der han besøkte Ducati i Italia. Det var noe litt annerledes enn tysk arbeidsmetodikk og ledelse.

Fabrikkarbeiderne hos BMW virker da dedikerte i sitt virke. Sikkert mye yrkesstolthet.
Jeg så imidlertid en Michael Moore dokumentar der han besøkte Ducati i Italia. Det var noe litt annerledes enn tysk arbeidsmetodikk og ledelse.
Re: Ny sykkel
Takker
Motoren i F800GS er jo laget av Rotax og er av god kvalitet.
Men kunne vært litt mer futt i den.
Har sett noen dokumentarer fra Ducatifabrikken og det virker som om de over gjennomsnittet interessert i jobben sin.
De har en ekte stolthet av hva de lager
Motoren i F800GS er jo laget av Rotax og er av god kvalitet.
Men kunne vært litt mer futt i den.
Har sett noen dokumentarer fra Ducatifabrikken og det virker som om de over gjennomsnittet interessert i jobben sin.
De har en ekte stolthet av hva de lager
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Ny sykkel
Hva skjer ? Har vært off et par dager og det ramler inn med Italos
Gratulerer med grom sykkel og det blir spennende å høre hva ni tycks -kan fort bli et alternativ til en Mv - 800 turismo veloce

Gratulerer med grom sykkel og det blir spennende å høre hva ni tycks -kan fort bli et alternativ til en Mv - 800 turismo veloce

Re: Ny sykkel
Takk,
Ja det blåser en italiensk vind over landet for tiden.
Ja det blåser en italiensk vind over landet for tiden.

Re: Ny sykkel
Litt forandringer i jobbsituasjon gjør at det blir tur til Løvaas i morgen og jeg tar siste turen med BMW og henter Ducatien.
Nå han GS fått "siste salve" og ser presentabel ut og håper været blir bedre enn det er nå.
Uansett blir det hjemtur med Ducati, uansett vær.
Nå han GS fått "siste salve" og ser presentabel ut og håper været blir bedre enn det er nå.
Uansett blir det hjemtur med Ducati, uansett vær.
Re: Ny sykkel
Gratulerer!
Jeg oppfattet også 1200 MST som litt for brutal og med for mye sport i deg til å høre hjemme i adv segmentet. Det røska og sleit, og ble feil synes jeg. Tror du har gjort et godt valg.
Jeg oppfattet også 1200 MST som litt for brutal og med for mye sport i deg til å høre hjemme i adv segmentet. Det røska og sleit, og ble feil synes jeg. Tror du har gjort et godt valg.
Re: Ny sykkel
Ja da er byttet gjennomført.
Kjørte BMW til Løvaas og Ducati hjem igjen.
Førsteinntrykket er kun positivt. Aller først, setehøyde, Multistrada er 4 cm lavere enn på GS. Dette gir meg mye bedre kontroll på sykkelen. Sete er av en helt annen verden enn BMW. Hardere men mye mer behagelig.
Clutchen er superlett, girkassa mer behagelig, motor går silkemykt og tilnærmet vibrasjonsfri sammenlignet med GS.
Den er lynrask i forhold til GS, går som ett lokomotiv i svingene, mer stabil og lettsvingt. Og den har BREMSER, noe som jeg syntes var elendig på GS.
BMW F800GS og Multistrada er egentlig ikke sammenlignbare på noen områder, skulle tro det var 25 års forskjell på disse to. Det eneste som ikke Multistrada er minst dobbelt eller trippelt bedre på er forbruk. Ducatien ligger på ca 0,5 l pr mil, mens BMW fikk jeg ned på 0,35. Tipper jeg får den lenger ned, men må først få kjørt litt mere med den, ble litt mye gassing i dag, bare for å høre på brølet fra motoren når du passerer 5000 omdr.
Kjørte BMW til Løvaas og Ducati hjem igjen.
Førsteinntrykket er kun positivt. Aller først, setehøyde, Multistrada er 4 cm lavere enn på GS. Dette gir meg mye bedre kontroll på sykkelen. Sete er av en helt annen verden enn BMW. Hardere men mye mer behagelig.
Clutchen er superlett, girkassa mer behagelig, motor går silkemykt og tilnærmet vibrasjonsfri sammenlignet med GS.
Den er lynrask i forhold til GS, går som ett lokomotiv i svingene, mer stabil og lettsvingt. Og den har BREMSER, noe som jeg syntes var elendig på GS.
BMW F800GS og Multistrada er egentlig ikke sammenlignbare på noen områder, skulle tro det var 25 års forskjell på disse to. Det eneste som ikke Multistrada er minst dobbelt eller trippelt bedre på er forbruk. Ducatien ligger på ca 0,5 l pr mil, mens BMW fikk jeg ned på 0,35. Tipper jeg får den lenger ned, men må først få kjørt litt mere med den, ble litt mye gassing i dag, bare for å høre på brølet fra motoren når du passerer 5000 omdr.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ny sykkel

Artig å lese...
Du legger ikke mye i mellom når det gjelder GS'en...

Det er vel egentlig slik at du aldri skulle "rotet" deg borti BMW...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Ny sykkel
Nei AJ, hadde jeg vist det jeg lærte i dag hadde det aldri stått noen GS i garagen min.
Ikke det at GS er dårlig sykkel kvalitetsmessig men håpløs gammeldags, traust og kjedelig sammenlignet med det jeg har hjemme dag. Rart at det skal være så stor forskjell på to sykler i samme segmentet. GS er rett og slett gått ut på dato, med mange tiår
Ikke det at GS er dårlig sykkel kvalitetsmessig men håpløs gammeldags, traust og kjedelig sammenlignet med det jeg har hjemme dag. Rart at det skal være så stor forskjell på to sykler i samme segmentet. GS er rett og slett gått ut på dato, med mange tiår
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Ny sykkel
F800GS er kanskje ikke fryktelig mye for pengene med andre ord? Jeg liker den ikke noe særlig, det hele ser veldig spett ut. At motoren i Ducatien er noe helt annet overrasker meg ikke. Den Rotaxen er ikke akkurat spennende.
Re: Ny sykkel
... nei, enig, slapp motor , og lite vindbedkyttelse. Lånte en slik ifjor høst mens min var på verkstedet til Speed for å få den oppdaterte starterkabelen og rele. Var veldig trekkfull og kjølig i forhold til 1300S'n min ja.
- Bjerknez
- Innlegg: 24629
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Ny sykkel
Det med GS kunne jeg sagt uten å i hele tatt å ha kjørt den
Selvsagt er en MTS en sykkel i en helt annen liga. Tror jeg.

Selvsagt er en MTS en sykkel i en helt annen liga. Tror jeg.

Re: Ny sykkel
Den er særdeles trekkfull ja. Og turbulens er ett stort problem og er det verste jeg har opplevd.ZZR-Erling skrev: 24 mai 2019, 22:14 ... nei, enig, slapp motor , og lite vindbedkyttelse. Lånte en slik ifjor høst mens min var på verkstedet til Speed for å få den oppdaterte starterkabelen og rele. Var veldig trekkfull og kjølig i forhold til 1300S'n min ja.
Beskyttelsen er mye bedre på Ducatien.
Blir aldri noen ny GS på meg.

Re: Ny sykkel
Mye sykkel for penga? Tja, den er jo ikke veldig dyr, heller ikke den nye 850. Men hvis 850 er samme sykkel, bare med 50 kubikk mer, noen få hk og kinesisk motor, vil ikke JEG anbefale den til noen.FredrikE24 skrev: 24 mai 2019, 20:47 F800GS er kanskje ikke fryktelig mye for pengene med andre ord? Jeg liker den ikke noe særlig, det hele ser veldig spett ut. At motoren i Ducatien er noe helt annet overrasker meg ikke. Den Rotaxen er ikke akkurat spennende.
Men det som overasker meg mest er hvor populære de er, det er faktisk ikke mange på Finn og de som kommer inn går veldig fort.
Men sikkert mange som trodde som meg at siden dette er BMW, og at de er veldig populære, at dette er en ypperlig sykkel. Jeg gikk rett fra Ducati 1098 til GS og regnet med at det var sånn Adventuresykler var, men ekstrem turbulens, lite beskyttelse, råtne bremser osv.
Men etter å ha hentet den nye Ducatien skjønner jeg at det bare er BMW som ikke har fulgt med i timen, sikkert fordi de selger som hakka møkk.
Tror nok at 1200 og 1250 er bedre på mange ting enn 800, men jeg tror de ikke når opp til andre som KTM, Ducati, Triumph der heller. Nå har ikke jeg kjørt stor GS, men det kommer nok heller ikke til å skje.
PS, det ligger en på Finn nå, som Løvaas har til salgs

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=148279956
Det tok ikke lang tid før de la den ut.

- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Ny sykkel
Gratulerer med en fantastisk flott sykkel. En sykkel jeg virkelig har hatt høyt på ønskelista. Både den, og 1260 Enduro. Men så er det dette med forholdet mellom "Kjekt å ha" og kostnad....Yamahaen blir solgt i dag, og det eneste som jeg vet etter det, er at det må bli Italiensk..

Re: Ny sykkel
Takk for det L-NA
Det var lenge siden.....Er du fortsatt på supply eller er du utenlands?
Anbefaler ikke å prøve 1260, med mindre du skal ha. For det er vanedannende.
Italiensk igjen, er det Guzzi eller er det noe annet du har lyst til å prøve?
Det var lenge siden.....Er du fortsatt på supply eller er du utenlands?
Anbefaler ikke å prøve 1260, med mindre du skal ha. For det er vanedannende.
Italiensk igjen, er det Guzzi eller er det noe annet du har lyst til å prøve?
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Ny sykkel
I like - det blåser en lun Italiensk fønvind gjennom forumet i disse tider
Og jeg sitter nå på en vingård i Piemonte og smaker på div Barbera - helmax

Og jeg sitter nå på en vingård i Piemonte og smaker på div Barbera - helmax
