Da skjedde det igjen.
Re: Da skjedde det igjen.
Baller på seg når man tar frem verktøy. Tanken var å stramme styrelageret. Men når jeg ser tilstand, manglende støv tetting på topp lager og er fult av skit. Ender det med at hele gaffelen blir demontert. Lagrene blir byttet, mye styr for å få ut de enkelte delene. Måtte en del kreavitet til med hjemmelaget verktøy for å løsne muttre og få ut lager ringer. Var enklere å sette inn nye deler. Nå som alt var demontert tok jeg runden med å sjekke gaffelbeina, svart, svart olje. Under en 3. del av foreskrevet mengde. Renset og ny olje fylt på etter spek. Under demontering så jeg at klossene for frembrems var kun en liten mm igjen. Leveringstid for nye, så jeg fikk låne noen brukte fra en kjørekompis med en 1200, måtte litt modifikasjoner til men gikk greit. Framdekket var merket:for rear use only. Hadde vobling på på fronten tidligere, ble noe bedre med nye styrelagre. Bestilte nytt Metzler framdekk og byttet dette i går, test turen i dag var en fryd, gode frembremser og ingen vobling. En gammel dame begynner å få verdigheten til bak igjen 

Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....
Ville helt kjørt MC nå....
Re: Da skjedde det igjen.
Framdekk på den er så feite som bakdekk på mange andre.Noen brukte bakdekk, men satte de motsatt vei på slike sykler.bm skrev: 09 aug 2019, 23:16 Baller på seg når man tar frem verktøy. Tanken var å stramme styrelageret. Men når jeg ser tilstand, manglende støv tetting på topp lager og er fult av skit. Ender det med at hele gaffelen blir demontert. Lagrene blir byttet, mye styr for å få ut de enkelte delene. Måtte en del kreavitet til med hjemmelaget verktøy for å løsne muttre og få ut lager ringer. Var enklere å sette inn nye deler. Nå som alt var demontert tok jeg runden med å sjekke gaffelbeina, svart, svart olje. Under en 3. del av foreskrevet mengde. Renset og ny olje fylt på etter spek. Under demontering så jeg at klossene for frembrems var kun en liten mm igjen. Leveringstid for nye, så jeg fikk låne noen brukte fra en kjørekompis med en 1200, måtte litt modifikasjoner til men gikk greit. Framdekket var merket:for rear use only. Hadde vobling på på fronten tidligere, ble noe bedre med nye styrelagre. Bestilte nytt Metzler framdekk og byttet dette i går, test turen i dag var en fryd, gode frembremser og ingen vobling. En gammel dame begynner å få verdigheten til bak igjen![]()
De påstod de fikk flere km før bytte på den måten :)
"Do the right thing"