Plastrakett_71 skrev: 28 jun 2019, 12:24
Jeg ser etter enhver unnskyldning for å kjøre, så sykkelen har ikke stått mye stille her heller.
Men det er en ting jeg lurer på:
Når man har helhjelm og visiret er nede... hva gjør man når man nyser så hele innsiden blir... ugjennomsiktig?
Om man da er på motorvei og åpner visiret så blir det jo en smule ubehagelig kan man si
Først - det trenges ingen unnskyldning for å ta en tur på en sykkel - det trenges en sykkel-tenningsnøkkel, litt fornuftige klær og en sånn passe fornuftig kar elle jenta som kan karre seg opp på sykkelen, og om du no ikke skulle ha nån av delene så får du begynne å mekke... DET finnes ingen unnskyldning for å ikke kjøre...
Nyse , joda det gir noen problemer i sær på mye trafikkert mange-feltsvei - jeg er heldigere en mange - bruker briller - så det er opp med visiret og sjekke ut om det finnes noen snarlige løsning på å komme seg ut av trafikken, ikke så er det bare å slakke på farta og kjøre med åpent visir til du får ordna opp. Og , ja det har skjedd et par ganga på siste tur, det er så mye man får ufortynnet inn i nesen når du er i det fri og ike beskyttet av diverse filter i bil.
Men så herlig det er med alle duftene som man ellers ikke kjenner så mye til , du kan lukte at du er i Scotland og ikke i Wales - du kan lukte at du er i Nord-Irland og ikke i Irland, rart men det er bare herlig.
Og så de derre viltflyvende - ja noen smell har det litt, dess hardere , mindre søl er min opplevelse , men har jo hatt noen splash også og da er Bjerknez sin metode å foretrekke, quick fiks i toppboksen- så det blir en kombinert kaffe, strekk på beina og vaske stopp.
Og som med så mye annet , det finnes fordeler med det ,meste, kjøre i regn = ingen insekter og gratis vask - mangle bare såpe og polering, så hadde alt vært i orden , og om det som i Scotland blåste så Teltstanga i Lavvoen knakk, så er det føn med på kjøpet.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..