FredrikE24 skrev:Jeg ser hva du mener. Og slik trapping kan forekomme, men ikke så tidlig. Hvor nøye man er med lufttrykket og hvordan kjørestil er, har litt å si.
Første to sesongene hadde jeg nok en tendens til å legge meg over og bremse. Da ble mitt første framdekk, Z8 fra Metzeler trekantet.. Så har det egentlig ikke vært noe problem siden med riktig lufttrykk og litt annen kjørestil.
Kjører samme dekk som deg nå. Roadtec01.
Det er gjort en endring i forstillingen på 01-modellen sett opp mot 97-modellen uten å vite eksakt hva.
Mitt råd til deg er at du skifter begge dekk om du føler at sykkelen ikke er noe særlig å kjøre. Et trappet fordekk som det der gjør den særs nervøs å kjøre i lavere hastigheter fra 40 og nedover. Du får en ny sykkel på nye dekk. Ikke til å kjenne igjen.
Lufttrykket var lavt da jeg overtok den ,men kjørestilen til forrige eier vet jeg ingenting om .
Blir nok å bytte foran i løpet av sesongen.
Kjøreegenskapene kom seg riktignok en del etter at jeg økte lufttrykket til 2,5 bar.Men det er fremdeles merkbart .
Bak ble det satt på nytt dekk før jeg overtok . «Dessverre» Michelin Pilot Road 4GT.
Dilemmaet blir da hva jeg skal legge på foran .
Vil helst ha Metzeler, men usikker på om jeg heller bør satse på å ha samme dekk foran og bak, og evt. skifte begge neste gang.
Sent from my iPhone using Tapatalk