Sliter med krypkjøring

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
tormodg
Motorsykkelen din: Triumph Speed 400 (2024)

Re: Sliter med krypkjøring

Legg inn av tormodg »

Jeg fikk streng beskjed om at det ikke var lurt å bruke bakbrems under krypkjøring under oppkjøring fordi sensor ville slå ned på det. Så jeg øvde på å utelukkende styre med clutch/forbrems. Løsningen min var timevis med kjeglekjøring på lokalt garasjetak sammen med en nabo. Det satt til slutt.

Brukeravatar
VindR
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R

Legg inn av VindR »

Spørs om det med bakbrems burde sjekkes med den aktuelle kjøreskolen, angående hvordan det sees på av sensorer i det området. Jeg fikk beskjed av kjøreskolelæreren at hvis jeg skulle bruke brems, så skulle jeg bruke bakbremsen. Så klart ikke hele tiden, men HVIS jeg skulle bremse, så var det bakbremsen som gjaldt (i hvert fall sterkt anbefalt). Kun under krypkjøringen så klart, og så lenge jeg ikke har tenkt å stoppe helt.
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
Sakkle
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Legg inn av Sakkle »

tormodg skrev: 30 aug 2019, 15:34 Jeg fikk streng beskjed om at det ikke var lurt å bruke bakbrems under krypkjøring under oppkjøring fordi sensor ville slå ned på det.
Mulig det kommer an på sensoren... Jeg brukte bakbremsen aktivt og sensorens eneste kommentar var at han trodde jeg hadde kjørt mye MX fordi jeg brukte bakbremsen så mye. Fikk ikke kritikk for dette.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Sattphalat
Motorsykkelen din: -

Legg inn av Sattphalat »

Tenker på litt med det å bruke bakbrems ved kryp som bakkestart med bil. Når du først har lært det så er det helt naturlig. Og du går ikke tilbake.

Skjønner ikke helt hvordan det er mulig uten.....

Sent from my iPad using Tapatalk Pro

45316
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Legg inn av 45316 »

Ser heller ikke at det er noe problem å bruke bakbrems, sykkelen er stort sett levert med både for og bakbrems. Min har sågar ingen fungerende bakbrems... Mille

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Svar