Kjørefølge til mulig Europatur i sept. 2020. Interessert?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Kjørefølge til mulig Europatur i sept. 2020. Interessert?

Legg inn av AJ »

Velkommen til MCsiden, bruland :vs

En annen kar her på forumet og jeg planla en tur nedover i Europa utenom den store turistsesongen (september/oktober), men husker ikke i farten hvilket budsjett vi la oss på. Men det kan jeg gå tilbake til mailkorrespondansen vår og finne.
Vi tok høyde for overfart med Kielferga og ferger til og fra Korsika og Sardinia og rimelig leie av hus på Sardinia en snau uke.
Av ulike årsaker for oss begge har vi utsatt denne mulige turen til neste år.

Med dagens svake kronekurs er det grunn til å anta at et reisebudsjett satt opp for moen måneder siden, må økes noe, om reisemålet er Europa.
Sannsynlige reiserestriksjoner er nok også noe må man ta høyde for i år alt avhengig av utviklingen av koronapandemien...

Brukeravatar
niko
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006

Legg inn av niko »

AJ skrev: 01 apr 2020, 08:14 Velkommen til MCsiden, bruland :vs

En annen kar her på forumet og jeg planla en tur nedover i Europa utenom den store turistsesongen (september/oktober), men husker ikke i farten hvilket budsjett vi la oss på. Men det kan jeg gå tilbake til mailkorrespondansen vår og finne.
Vi tok høyde for overfart med Kielferga og ferger til og fra Korsika og Sardinia og rimelig leie av hus på Sardinia en snau uke.
Av ulike årsaker for oss begge har vi utsatt denne mulige turen til neste år.

Med dagens svake kronekurs er det grunn til å anta at et reisebudsjett satt opp for moen måneder siden, må økes noe, om reisemålet er Europa.
Sannsynlige reiserestriksjoner er nok også noe må man ta høyde for i år alt avhengig av utviklingen av koronapandemien...
Rundt 40 lapper pr pers regna vi Anders, og tok sikte på å være borte 3 uker. Men da la vi budsjettet nokså romslig.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

niko skrev: 01 apr 2020, 18:04 Rundt 40 lapper pr pers regna vi Anders, og tok sikte på å være borte 3 uker. Men da la vi budsjettet nokså romslig.
Ja, når du nevner det så husker jeg det.
Spørs om man ikke måtte regne noen tusenlapper til muligens med dagens kronekurs... :-k

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

AJ skrev: 01 apr 2020, 18:07
niko skrev: 01 apr 2020, 18:04 Rundt 40 lapper pr pers regna vi Anders, og tok sikte på å være borte 3 uker. Men da la vi budsjettet nokså romslig.
Ja, når du nevner det så husker jeg det.
Spørs om man ikke måtte regne noen tusenlapper til muligens med dagens kronekurs... :-k
I utgangspunktet så er det nok noe dyrere å reise i høst, slik kronekursen er pr nå.
Men samtidig har all turisme fått seg et skudd for baugen, så det ville ikke overraske meg om prisene blir noe redusert, for å lokke folk ut på reise.

Dersom vi KAN få reise da :scratch
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Olav K skrev: 01 apr 2020, 18:13 I utgangspunktet så er det nok noe dyrere å reise i høst, slik kronekursen er pr nå.
Men samtidig har all turisme fått seg et skudd for baugen, så det ville ikke overraske meg om prisene blir noe redusert, for å lokke folk ut på reise.

Dersom vi KAN få reise da :scratch
Dette kan du sikkert få mye rett i.
Blir sikkert mange gode tilbud å forholde seg til - hvis man får reise, som du også nevner... :confused
Det vil jeg tro vil avhenge mye av hva landene selv bestemmer seg for av sannsynlige innreiserestriksjoner.

Svar