Nytt førerkort. Ny sykkel?

Forum for fulleffekt tung-MC
WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Bosted: Bartebyen

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av WikingTnT »

niko skrev: 03 okt 2019, 22:04
Plastrakett_71 skrev: 03 okt 2019, 13:29 Skulle visst ikke gått inn på denne tråden.... Sitter nå å sikler på nye og brukte sykler på finn...
Dårlig gjort altså! :crazy:
Ja, ikke snakk. Jeg måtte ned og kikke på denne i dag.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=159337040
Disse er tøffe :thumleft , en av de penere BMW´er synes jeg. Bra med power og komfortabel - løp og kjøp :D

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Bosted: Stathelle

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av TGR »

Labbetuss skrev: 04 okt 2019, 08:28 Takk for mange gode innspill

All fornuft sier at Hondaen er noe av det lureste kjøpet. Jeg ser den. Men må være ærlig å si at denne sykkelen ikke tiltaler meg noe særlig. Kunne gjerne tenkt meg litt mer særpreg..? Det er sikkert jålebukken i meg som snakker, men jeg vil ha en sykkel som det kiler litt i magen av, hver gang jeg ser den utenfor stuevinduet mitt.

Jeg kommer helt sikkert til å endre preferanser etter å ha kjørt sykkel en stund :-)

Er det noen sykler (merker, typer osv) som jeg skal helt klart unngå med tanke på driftsikkerhet, stort verdifall osv?
Altså, hvis man bare skal være fornuftig, så kjøper man ikke mc i utgangspunktet :lol

Og det er klart, at det å sitte på en stubbe, eller på trappa hjemme, og se på sykkelen, og like det man ser, det er viktig. Om jeg var deg ville jeg ha valgt en 3-4 mulige alternativer, som tiltaler deg, og så googler du tester og omtaler. Da blir man som regel litt klokere.

Dernest er prøvekjøring avgjørende. Man kan ikke lese seg til hvordan den individuelle kjøreopplevelsen vil være. Og så anbefaler jeg deg å kjøpe en sykkel som helst er et par tre år gammel, sånn at det største prisfallet er unnagjort. I tillegg, på en så ny sykkel, så er et plettfritt servicehefte viktig. Både slik at du vet, samt også verdimessig.

Happy hunting :twothumbs:

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 748
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Bosted: Asker området

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av haakeik »

WikingTnT skrev: 04 okt 2019, 09:16
niko skrev: 03 okt 2019, 22:04
Plastrakett_71 skrev: 03 okt 2019, 13:29 Skulle visst ikke gått inn på denne tråden.... Sitter nå å sikler på nye og brukte sykler på finn...
Dårlig gjort altså! :crazy:
Ja, ikke snakk. Jeg måtte ned og kikke på denne i dag.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=159337040
Disse er tøffe :thumleft , en av de penere BMW´er synes jeg. Bra med power og komfortabel - løp og kjøp :D
Jeg skal innrømme at K1200S er en meget fin sykkel, men 167HK :O Det hadde ikke vært sunt for meg å ha mellom beina. Jeg VET at horna hadde vokst rask, jeg kjenner meg selv altfor godt :knegg Og så er det med 4 sylindre (bilmotor). Jeg strekker meg maks 3 sylindre (som jeg har idag), aller helst vil jeg ha 2 sylindre.

Labbetuss
Innlegg: 13
Registrert: 01 okt 2019, 13:46
Motorsykkelen din: Triumph Street Twin 900

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av Labbetuss »

By the way. Dette er det første forumet jeg besøker de siste 20 åra, hvor ikke de to første posterne ber deg om å sprenge budsjettet og "kjøp denne!"

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39833
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av AJ »

Labbetuss skrev: 04 okt 2019, 11:13 By the way. Dette er det første forumet jeg besøker de siste 20 åra, hvor ikke de to første posterne ber deg om å sprenge budsjettet og "kjøp denne!"
Dette leser jeg som en positiv opplevelse av MCsiden så langt :thumleft .
Bra!

Når det gjelder kjøp av første sykkel deler jeg gjerne også min historie, selv om jeg allerede har gjort det noen ganger tidligere her inne.
Min første tung-MC kjøpte jeg vinteren 1990. En brukt Suzuki GSX 1100 EF, 1985 mod. med montert radio og kasettspiller, av alle ting :O ! - i hekken, og høyttalere i kåpa med minimal beskyttelse mot vær og vind... Merkelige greier, som bare funket sånn delvis en kort periode før jeg røsket vekk elendigheten.
Sykkelen for øvrig funket tålelig bra og hadde et råskinn av en motor.
Hadde dette beistet kun sommeren 1991 siden barneflokken vår ble utvidet til fire i september samme år.

Så gikk det mange, mange år hvor drømmen om MC ble holdt levende og realisert i all hemmelighet i september 2006, inntil kona oppdaget hele greia. Og etter det var vi lite på talefot en lengre periode... Men etter at hun snakket med en arbeidskollega og god venninne, antakelig for å få ut frustrasjonen over hva panikkaldergubben på 48 hadde gjort, endret ting seg etter hvert. Venninna hadde selv MC på den tiden og syntes kona skulle se på dette med gubbens nye MC med litt andre briller. Ja, hun kunne endog låne bort kjøreutstyr som viste seg å passe akkurat.

Sykkelen jeg hadde kjøpt var en Yamaha TDM 900. Hadde kun sittet på den, ingen prøvekjøring. Så jeg husker fortsatt veldig godt den første turen da jeg hentet den hos forlengst nedlagte Jeco Motor ved Karihaugen, med skrekkblandet fryd da jeg skulle rett ut i rundkjøringssystemene i de trafikkerte veiene utenfor butikken.
Men det gikk bra og hjemturen var som å kjøre på en sky. En mangeårig drøm var realisert!

Kona var fortsatt ikke helt overbevist, men med lånt utstyr ville hun i hvert prøve en tur, bare for å få bekreftet at dette med MC ikke var noe for henne.
Så hun satte seg på med toppboks i ryggen som ekstra trygghet. Men jeg bare ventet på at hun skulle kakke en finget på hjelmen min og samtidig hyle at jeg måtte stoppe.
Det skjedde altså ikke. Det som derimot skjedde var at hun sa at dette "var jo artig" da hun dro av seg hjelmen da jeg stoppet på Lygnakroa, et par mil hjemmefra.

Siden er det blitt mange turer, den lengste med Moto Guzzi Stelvio'en jeg hadde for noen år siden. Da var vi på tur et godt stykke ned i Italia, sør for Milano.
TDM'en hadde jeg fram til 2010 sesongen og kjørte tett opp mot 60000 km med den da jeg byttet den inn i en demokjørt Truimph Tiger 1050 SE, som vi også dro på lange turer med her i landet og i Sverige, lengste tur til Lofoten.
Siden er det blitt to KTM 1290 Super Adventure, som jeg tilsammen har kjørt nesten 90000 km med så langt og med lengste tur med den første ned til Mandello del Lario i Italia. En flott langtursykkel!
Samme med 2018 modellen jeg har nå med Kystriksveitur og flere andre minnerike turer, spesielt i år.
Veldig fornøyd med begge KTM'ene, selv om den jeg har nå har vært en smule kranglete.

Men tilbake til hvorfor valget falt på TDM 900 i sin tid.
Mye handlet om økonomi. Men også størrelse på sykkelen slik at den kunne brukes på langtur med passasjer og bagasje. At det måtte være litt størrelse på motoren for kjøre mest mulig uanstrengt på tur var også et viktig kriterium.
Samme med pålitelighet og driftsikkerhet. Og der innfridde TDM'en så det holdt. En sykkel helt uten problemer.
Og det var helt klart en av de viktigste grunnene til at jeg beholdt den såpass lenge som jeg gjorde.
Kona og jeg hadde mange flotte turer med denne fine sykkelen, som egnet seg veldig godt som tursykkel for to.
Synd de sluttet å lage denne for 10 år siden, et det vel, om jeg ikke husker feil.

Brukbar innbyttepris førte til at jeg endte opp med en Triumph Tiger etter TDM'en. Senere Moto Guzzi siden jeg alltid har vært fascinert av Guzzi, men syntes de var litt for gammeldagse inntil Stelvio'en kom.

Så er resten historie, som kan oppsummeres med et ord, nemlig kubikksyke... :redface .

Men for å oppsummere, slik jeg ser det:
Velg sykkel med både hjerte, hjerne og lommebok.
For meg funket denne komboen bortimot perfekt med TDM'en.
Selv om denne modellen ikke lenger kan kjøpes som ny hender det at det kommer pene eksemplarer til salgs på Finn.no.

Lykke til med godt sykkelvalg.
Og velkommen til oss her på MCsiden :vs !
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Bosted: Oslo

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av niko »

Labbetuss skrev: 04 okt 2019, 08:28 Takk for mange gode innspill

All fornuft sier at Hondaen er noe av det lureste kjøpet. Jeg ser den. Men må være ærlig å si at denne sykkelen ikke tiltaler meg noe særlig. Kunne gjerne tenkt meg litt mer særpreg..? Det er sikkert jålebukken i meg som snakker, men jeg vil ha en sykkel som det kiler litt i magen av, hver gang jeg ser den utenfor stuevinduet mitt.

Jeg kommer helt sikkert til å endre preferanser etter å ha kjørt sykkel en stund :-)

Er det noen sykler (merker, typer osv) som jeg skal helt klart unngå med tanke på driftsikkerhet, stort verdifall osv?
Mange som mener Hondaen er stygg. Jeg skjønner ikke det, smak og behag og alt det der. Men er ellers helt enig med deg, du må finne en sykkel du liker. En du snur deg og ser på en ekstra gang når du parkerer. Sjøl har jeg ikke mye erfaring ennå, har eid en Honda CB 500 og eier nå en Yamaha TDM 850. Har vært veldig fornøyd med begge sjøl om Hondaen fort blei for liten. TDM'en passer meg utmerket. Billig, og veldig pen - syns jeg. Lett å begripe sånn rent teknisk.. Enkel, men trang, å gjøre småreparasjoner på, selv for en som ikke er veldig kyndig. Ikke noe display der røde feilmeldinger kan dukke opp. Den har tre stiller, går godt, går dårlig, går ikke. I år har den gått som ei klokke, ikke ett feilslag (hadde litt trøbbel rett etter at jeg kjøpte den, ting var en smule ujustert her og der). I dag hadde jeg tenkt meg på tur, dro av gårde i ti-tida men det var ikke noe moro. Surt og kaldt. Lav motsol og vått på veien. Dro hjem og bestemte at sesongen er over. Sykkelen fikk en vask, kjederens, full tank og ny olje. Til våren får den nye dekk. Enkelt og greit. Mye moro og lite stress.

Labbetuss
Innlegg: 13
Registrert: 01 okt 2019, 13:46
Motorsykkelen din: Triumph Street Twin 900

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av Labbetuss »

Igjen, takk for velkomsten.

I går var jeg en tur til to forhandlere: Ducati og Yamaha.

Prøvesatt m-07\tracer 700\xsr700 og xsr 900, samt Ducati Scrambler.

xsr 900 utgår. Den ble for høy. Mt-07 utgår også, da den er uegnet for passasjer (i allefall blir innsalget vanskelig, etter som det er selveste finansministeren og statsministeren som skal sitte på)

Likte xsr 700. Men den var også litt i høyeste laget. Vet den kan senkes, men skal jeg ha denne, ønker jeg å bytte til kofortsete, og den bygger opp noen cm, så da er jeg på samme sted som utgangspunktet. Klarte hverken å padle meg frem eller tilbake på denne, så da må jeg av sykkelen, for den minste justering av plassering

Den jeg likte best, var Ducatien. Liten og nett. God sittestilling og bena trygt neppå (langt fra flatt)

Skal bruke vinteren godt på å se litt mere. Ønsker bla og se litt på Bonneville.

Hvis jeg skal være skikkelig ufornuftig. Hva med denne:
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=150457286 :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av Bjerknez »

Hva mener du med at du ikke kunne "padle frem og tilbake"? Mener du å flytte deg frem og tilbake på setet? XSR modellene har jo såpass rett opp og ned sittestilling at man enkelt kan reise seg opp og flytte seg dit man vil. Har kjørt XSR flere ganger og kan ikke si jeg beit meg merke i at den var umulig og forflytte seg på?

Scrambleren står oppgitt med 86cm. salhøyde og veier 209 kilo...? Rakk du ned med begge beina på denne?

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Bosted: Sandefjord

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av Geiroe »

Hvis du skal ha medpassasjer, og gjerne vesker og toppboks også, anbefaler jeg deg å finne en sykkel du når ned med begge føttene, slik at du kan holde godt fast i sykkelen ved av og påstigning. Passasjerer heises ikke av og på med kran.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39833
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 08 okt 2019, 13:53 Hva mener du med at du ikke kunne "padle frem og tilbake"? Mener du å flytte deg frem og tilbake på setet?
Han mener nok ganske sikkert muligheten til å flytte på og bevege sykkelen ved behov ved å bruke beina. Altså må han ha det han opplever som trygt fotfeste i bakken for å holde sykkelen i balanse og samtidig kunne flytte på den ved å "padle" med beina i stedet for å gå og trille den.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 08 okt 2019, 14:09
Bjerknez skrev: 08 okt 2019, 13:53 Hva mener du med at du ikke kunne "padle frem og tilbake"? Mener du å flytte deg frem og tilbake på setet?
Han mener nok ganske sikkert muligheten til å flytte på og bevege sykkelen ved behov ved å bruke beina. Altså må han ha det han opplever som trygt fotfeste i bakken for å holde sykkelen i balanse og samtidig kunne flytte på den ved å "padle" med beina i stedet for å gå og trille den.
Ja, mulig. Men Scrambleren står jo oppgitt med 86cm. salhøyde...

Så sant ikke demperne er helt "svamp" da og sekker sammen såpass når man setter seg på den at man rekker ned?

I så tillfelle ville jeg muligens vert skeptisk på disse... :-k

Labbetuss
Innlegg: 13
Registrert: 01 okt 2019, 13:46
Motorsykkelen din: Triumph Street Twin 900

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av Labbetuss »

Mener å kunne flytte sykkelen mens jeg sitter på den ja. Når jeg såvidt nå nede i med tærne, er det vanskelig å flytte den både frem og tilbake

Scrambler står oppført med 31.1 inch, som er tilnærmet lik 79 cm
xsr er oppført med 32,7, tilnærmet lik 83, og xsr700 en halv cm lavere.

De få cm har mye å si for meg i allefall

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ser nå at det er flere typer av Scrambler og sikkert derfor jeg så en setehøyde på 86cm. Jeg så en nå med setehøyde 81cm. Sikkert denne du prøvesatt.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av simpson »

Labbetuss skrev: 08 okt 2019, 14:36 Mener å kunne flytte sykkelen mens jeg sitter på den ja. Når jeg såvidt nå nede i med tærne, er det vanskelig å flytte den både frem og tilbake

Scrambler står oppført med 31.1 inch, som er tilnærmet lik 79 cm
xsr er oppført med 32,7, tilnærmet lik 83, og xsr700 en halv cm lavere.

De få cm har mye å si for meg i allefall
Men bredden og utformingen av salen utgjør veldig mye, ikke bare høyden.
Så en høy sittehøyde med smal sal gjør at du kan ha bedre bakkekontakt enn en med lavere høyde, men bredere sal. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av Bjerknez »

Man rekkern'te ned til bakken med føttene når man sitter i spagaten på en tjukkas nei :twothumbs:

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Bosted: Stathelle

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av TGR »

86 cm er omtrent setehøyden på en BMW R1200GS, så en Scrambler kan umulig være så høy..... :scratch

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av Bjerknez »

Sto vertfall det på den jeg fant, nederst på siden her:
https://ducatinorge.no/ekstrautstyr-og- ... p131987627

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Bosted: Stathelle

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av TGR »

Bjerknez skrev: 08 okt 2019, 23:07 Sto vertfall det på den jeg fant, nederst på siden her:
https://ducatinorge.no/ekstrautstyr-og- ... p131987627
Jammen.... Nå er jo disse italierne små da. Kanskje de har små cm også ..... :crazy:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av Bjerknez »

TGR skrev: 08 okt 2019, 23:26
Bjerknez skrev: 08 okt 2019, 23:07 Sto vertfall det på den jeg fant, nederst på siden her:
https://ducatinorge.no/ekstrautstyr-og- ... p131987627
Jammen.... Nå er jo disse italierne små da. Kanskje de har små cm også ..... :crazy:
Det var den første som dukket opp etter et google søk. Jeg ser nå at de fleste andre scramblere er lavere enn denne. :redface Til å være spesialister på Pizza, så synes jeg italienere holder seg bra med tanke på vekt :knegg

Erlend Kveinen
Innlegg: 70
Registrert: 30 des 2019, 21:59
Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
Bosted: Sandnes

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av Erlend Kveinen »

Det er stille i denne tråden og det tyder på at Labbetuss fremdeles er i tenkeboksen vedrørende kjøp? Gratulerer med lappen forresten.

Med oppgitte preferanser og størrelse på kropp og budsjett i opprinnelig innlegg foreslår jeg at du kikker nærmere på følgende modeller i løpet av vinteren:

Triumph Bonneville
Honda CBR 650 F

Begge er sykler med bevist byggkvalitet, moderat salhøyde og som virkelig tar seg godt ut fra stuevinduet. Nevnte jeg kjøreegenskapene? Sterke nok til at du ikke MÅ skifte første året og jammen får du med deg kona også om hun vil. Bruktprisene på begge ligger på den behagelige siden av 100 000 og eksemplarene ute på Finn er heller lite kjørt, om det betyr noe.

Det hevdes at førstesykkelen nærmest er et mellomspill til du finner noe bedre (les: større). Ofte kan dette være tilfellet men ikke alltid. Ser at Niko her inne ikke greier å skille seg av med sin TDM (forståelig nok; gromsykkel!). Selv handlet jeg MC nesten et år før lappen var i handa og det er den samme sykkelen jeg putrer rundt på ennå, nesten ti år etter. Transalpen viste seg å være så trivelig, behovsrettet og komfortabel å kjøre at alle senere fristelser er motstått (på dette området). Ikke alle opplever å treffe blink på første forsøk men det går altså an. Lykke til med jakten, prosessen med å velge er nesten like morsom som å kjøre.

BlåBil
Innlegg: 121
Registrert: 28 jun 2019, 00:07
Motorsykkelen din: Dyna

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av BlåBil »

En harley davidson sportster 1200 hadde passet ts syns nå jeg. Designet har alltid vært så å si det samme gjennom årene, tidløs og går aldri ut på dato. 1200ccm og ikke 883, vokser ikke fra motoren etter en helg. De er lave og lette å håndtere. Er en typisk sykkel du snur deg tilbake til.

Erlend Kveinen
Innlegg: 70
Registrert: 30 des 2019, 21:59
Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
Bosted: Sandnes

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av Erlend Kveinen »

Også en mulighet hvis smaken går i retning cruiser. På kjøpet får man innpass i en av verdens sterkeste merkevarer. Men kjøreegenskapene - Low-versjonene av Sportsterne spruter gnister så fort de ser en sving. Standardversjonene er kanskje bedre?

BlåBil
Innlegg: 121
Registrert: 28 jun 2019, 00:07
Motorsykkelen din: Dyna

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av BlåBil »

Nå har ts nevnt triumph bonneville og da tenker jeg sportster er en verdig konkurrent. Det jeg syns mange ikke skjønner helt med disse cruisere er at det ER lov å bytte ut dempere og oppgradere delene, noe som er poenget med disse syklene. Velg den modellen du liker mest og oppgrader delene deretter, dette gjelder for de fleste cruisere der ute.

Labbetuss
Innlegg: 13
Registrert: 01 okt 2019, 13:46
Motorsykkelen din: Triumph Street Twin 900

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av Labbetuss »

Stemmer at jeg fortsatt er i tenkeboksen. Akkurat nå er det Street Twin som leder. Prisen på brukt Street Twin\Bonneville synes jeg er såpass stiv, at jeg vurderer en ny. Da får jeg i tillegg den nye motoren med med effekt og mer bunndrag.

Men synes jeg strekker strikken ganske langt med 125.000.- Utvalget av disse syklene er også veldig begrenset. Har sett litt på bruktimport, men det slo jeg fort fra meg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?

Legg inn av Bjerknez »

Husk at når du tenker prisen på ny sykkel tenker du frapris. De som selger syklene sine har mest trolig kostet på dem litt utover det som er standard vedrørende effektpotter, bagasjeløsnnger, varmeholker, oppgraderte dempere etc.

Hvis det absolutte maksbudsjettet mitt hadde vert 125.000 så hadde jeg i ditt tillfelle heller valgt en litt påkostet modell som har gått noen få kilometer etc.

En helt ny sykkel skal også ha førstegangs service rundt 1000km. som også fort kan koste 2-4.000 kroner.

Svar