Bremsene på F800 er noe av det dårligste jeg har prøvd, så det skal ikke mye til for å bli fornøyd med noe som er bedre.Bjerknez skrev: 31 jul 2020, 22:52Hvis du mener dem bremsene er gode så har jeg enten superduper bremser på min, eller så er du ikke godt vant.Dansekris skrev: 31 jul 2020, 22:03 Jeg har prøvekjørt og falt helt pladask!
Bayerkverna ryker enten i høst eller neste år, for denne skal jeg ha. Sprekere enn min, lett, veldig lettstyrt, flott girkasse, god ergonomi og som alle gruskjørere sier; fantastisk offroad.
Hadde ikke trodd jeg skulle få en så grom sykkel for den prisen, og det er attpåtil ny fra butikken.
EDIT: Bremsene er gode, og kan bli ende kvassere med litt mer aggressive klosser.
Det er faktisk det første jeg beit meg merke i. Faktisk en av de dårligere bremsene jeg har prøvd.
Men det betyr ikke at det ikke er en nettopp grunn til dette, som kjellv også fortalte meg.
Å nei... jeg sier ikke at sykkelen bør være dårlig av den grunn. Kan godt være at «dårlige» bremser er mer foretrukket på ujevt underlag etc for å få bedre feeling etc.
Så at Yamahaen har bedre bremser tviler jeg ikke på, men det er jo ikke som på samme nivå som de beste fra Brembo.
F800 bruker også Brembo, men de lager bremser i alle prisklasser.