Kjører dere nå?
Re: Kjører dere nå?
Ble en liten stripe nå i dag, men ikke lange turen jeg orker.
Gråter stille innvendig når jeg må krysse veier jeg vet er saltet.
Jeg for min del spyler over ihvertfall deler av sykkelen etter hver tur nå i denne tiden.
Gråter stille innvendig når jeg må krysse veier jeg vet er saltet.
Jeg for min del spyler over ihvertfall deler av sykkelen etter hver tur nå i denne tiden.
-
- Motorsykkelen din: Yamaha Yzf r-125 2019
Frister å ta ut sykkelen, blir sol og 5-6 varmegrader imorgen. Problemet er salt
-
- Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
Shir0: ja. Kjører som prinsipp ikke på saltet vei og skulle det skje blir det alltid spylt etterpå. Rusten dukker fram bare etter noen timer dersom jeg slurver her.
-
- Motorsykkelen din: Triumph Speed 400 (2024)
Er det noen i Oslo som kan si noe om situasjonen på feks Mosseveien osv om morgenen? Det ligger i skygge og jeg er småbekymret for at det er fare for glatt vei enda. I morges så jeg flere steder med våt veibane og salt, men jeg ser også motorsykler ute på veien.
Det klør voldsomt i kjørefingrene men jeg er tåååålmodig enda. :)
Henter den nå på lørdag

, så spyler jeg den skikkelig når jeg kommer hjem
- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Mosseveien er isfri, det har den vært i mange uker.tormodg skrev: 19 feb 2020, 11:54 Er det noen i Oslo som kan si noe om situasjonen på feks Mosseveien osv om morgenen? Det ligger i skygge og jeg er småbekymret for at det er fare for glatt vei enda. I morges så jeg flere steder med våt veibane og salt, men jeg ser også motorsykler ute på veien.
Du skal allikevel være obs på at det kan renne vann over veien på bekkelaget nedover mot krysset til Ormøya/Malmøya.
Har det vært en natt med frost(som i natt) kan det være is der.
Var imidlertid isfritt i morges.
Å kjøre nå er egentlig ikke noe problem, det er bare saltet som gjør at jeg ikke har dratt frem BMWen fra vognskjulet.
Jeg har kjørt hele vintern, og kan si at det etter jul ikke har vært behov for å sko sykkelen for vinteren. Kan vel egentlig si at det har vært kun to dager hvor piggdekk har vært et must i hele vinter.
-
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Bitteliten test tur i dag med for meg ny sykkel i år. Ikke kjørt den tidligere. Var herlig

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Erik_B70
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997
Flott sykkelErikW skrev:Bitteliten test tur i dag med for meg ny sykkel i år. Ikke kjørt den tidligere. Var herlig![]()

Sent from my iPad using Tapatalk
-
Takk skal du ha! Sykkelen står klar og til helgen er det meldt litt varmere og bedre. Dessverre meldt kuldegrader hver morgen neste uke.FredrikE24 skrev: 19 feb 2020, 17:44Mosseveien er isfri, det har den vært i mange uker.tormodg skrev: 19 feb 2020, 11:54 Er det noen i Oslo som kan si noe om situasjonen på feks Mosseveien osv om morgenen?

-
- Motorsykkelen din: Yamaha Yzf r-125 2019
Går fint å kjøre nå antar jeg, men helst midt på dagen når bakken er varmet opp som også gir bedre veigrep. Det er lurt å påføre ACF50, eventuelt andre typer rustforebyggende midler, som vil beskytte sykkelen for rust, og hyppig skylling av sykkelen er også viktig. Regner med å ta første tur til helga :)
Er det for mye vind idag for å kjøre oslo til moss?
Skal hente sykkelen idag.
Skal hente sykkelen idag.
-
Har sjelden opplevd vind som et problem på MC egentlig.
- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
For mye vind? Er vel bare fint det, veiene tørker på et blunk.
-
- Motorsykkelen din: `08 BMW K1200S
Kjørte 12 min nå til terminalen. Da er mc klar for turen over fjellet til ny eier. Da må eg bare laste den opp når eg skal østover neste gang.
Etter en tur inn til byen på 4 hjul i dag, tempen viste ca +4 grader og tørre veier. Hjemme igjen trykker jeg på feil port åpner og sykkel kommer til syne. Tok ikke mange minuttene før jeg var i salen og kjørte ut, ikke lange turen men fryd og glede for en herlig følelse :)
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....
Ville helt kjørt MC nå....

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- niko
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Skeptisk. Fryktelig mye grus, og så dumper det jo alltid ned en halvmeter våt nysnø akkurat når du tror våren er her.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Bra vær i dag
!
Kommer helt sikkert til å sette fart på snøsmeltinga her oppe i høyden også hvor det fortsatt er mye is på sideveiene og ikke minst i skyggepartiene.
Så MCkjøring ligger nok fortsatt en del dager fram i tid her oppe...

Kommer helt sikkert til å sette fart på snøsmeltinga her oppe i høyden også hvor det fortsatt er mye is på sideveiene og ikke minst i skyggepartiene.
Så MCkjøring ligger nok fortsatt en del dager fram i tid her oppe...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
ja, jeg vetniko skrev: 17 mar 2020, 10:51 ....og så dumper det jo alltid ned en halvmeter våt nysnø akkurat når du tror våren er her.

søren
Jeg tenkte og ta årets første tur i morgen.:) meldt sol og 9 grader her i Spydeberg.
-
- Motorsykkelen din: XMAX 300
På sørlandet har det vært kjøreforhold nesten hele vinteren, med unntak av februar som hadde en del minusgrader og litt snø. Begynte å kjøre daglig i mars, deilig det. Også slippe å fornye busskort til jobb. Win-win!
Hva tenker folk ift salt på veiene nå? Er det ugunstig å kjøre? Bor selv på sørlandet hvor det er opp mot 8-9 grader enkelte dager.. Er litt betenkelig mtp saltrester som skal "penetrere" skjulte kriker og kroker?
Må kanske bare vente til veiene har fått litt mer regnskyll og + grader over tid... Men det kribler når det er knall sol, tørre veier og 8-9 + grader
det nærmer seg iallefall
Må kanske bare vente til veiene har fått litt mer regnskyll og + grader over tid... Men det kribler når det er knall sol, tørre veier og 8-9 + grader
MC hentet ut fra vinterlagring.... Kald og småfuktig transport hjem så muligens noe prematurt. Men uansett, erklærer sesongen for i gang 

- Plastrakett_71
- Motorsykkelen din: BMW f750GS
Kjørte en tur i går. Kaldt men herlig! Til helgen skal olje skiftes og sykkel shines etter en lang vinter i garasjen.
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi
Første turen i går. Var sinnsykt deilig:)