Ikke helt enig med deg. HVIS pluggen er for lang kan ventilene komme i kontakt med pluggen. Dette fordi ventilene står i vinkel inn mot senter og ikke parallelt med pluggen. Men vi får kanskje fasit etter hvert.kjellv skrev: 06 apr 2020, 18:47 Enig i det, det kan virke som pluggen er for lang. Men er det en NGK CR8E du har så er den riktig, og den er ikke for lang.
Ovenfor her blir det nevnt at pluggen kommer i kontakt med ventilene. Det gjør den ikke. Det står 4 ventiler i toppen, og tennpluggen står midt i mellom disse, Den kommer ikke i kontakt med ventilene.
Et endoscope ned i tennplugghullet vil kunne gi flere svar. Alternativt skru av toppen. Denne har to overliggende kamaksler og registerkjede. Dette er da en jobb for folk som har litt greie på hva de holder på med. Har du ikke kunnskapen og riktig verktøy selv, så få med deg noen som kan dette eller sett den inn på et verksted.
Yzf min knuser legit tennpluggen
Re: Yzf min knuser legit tennpluggen
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Yzf min knuser legit tennpluggen
Tror du Yamaha hadde satt inn CR8E hvis den kunne komme i konflikt med ventilene?Kwak skrev: 06 apr 2020, 19:46Ikke helt enig med deg. HVIS pluggen er for lang kan ventilene komme i kontakt med pluggen. Dette fordi ventilene står i vinkel inn mot senter og ikke parallelt med pluggen. Men vi får kanskje fasit etter hvert.kjellv skrev: 06 apr 2020, 18:47 Enig i det, det kan virke som pluggen er for lang. Men er det en NGK CR8E du har så er den riktig, og den er ikke for lang.
Ovenfor her blir det nevnt at pluggen kommer i kontakt med ventilene. Det gjør den ikke. Det står 4 ventiler i toppen, og tennpluggen står midt i mellom disse, Den kommer ikke i kontakt med ventilene.
Et endoscope ned i tennplugghullet vil kunne gi flere svar. Alternativt skru av toppen. Denne har to overliggende kamaksler og registerkjede. Dette er da en jobb for folk som har litt greie på hva de holder på med. Har du ikke kunnskapen og riktig verktøy selv, så få med deg noen som kan dette eller sett den inn på et verksted.
-
- Innlegg: 64
- Registrert: 26 jan 2017, 17:35
- Motorsykkelen din: Yamaha thunderace 1000
Re: Yzf min knuser legit tennpluggen
Er det samme nummer på selve pluggen som på eska?Eller har du bare lest på eskene de ligger i?
Jeg har opplevd før å fått feil plugger, altså at noen før meg har puttet feil plugger i feil eske for så å levere disse inn igjen på butikken.
Jeg har opplevd før å fått feil plugger, altså at noen før meg har puttet feil plugger i feil eske for så å levere disse inn igjen på butikken.
Re: Yzf min knuser legit tennpluggen
niks, men noe er feilkjellv skrev: 06 apr 2020, 20:00Tror du Yamaha hadde satt inn CR8E hvis den kunne komme i konflikt med ventilene?Kwak skrev: 06 apr 2020, 19:46Ikke helt enig med deg. HVIS pluggen er for lang kan ventilene komme i kontakt med pluggen. Dette fordi ventilene står i vinkel inn mot senter og ikke parallelt med pluggen. Men vi får kanskje fasit etter hvert.kjellv skrev: 06 apr 2020, 18:47 Enig i det, det kan virke som pluggen er for lang. Men er det en NGK CR8E du har så er den riktig, og den er ikke for lang.
Ovenfor her blir det nevnt at pluggen kommer i kontakt med ventilene. Det gjør den ikke. Det står 4 ventiler i toppen, og tennpluggen står midt i mellom disse, Den kommer ikke i kontakt med ventilene.
Et endoscope ned i tennplugghullet vil kunne gi flere svar. Alternativt skru av toppen. Denne har to overliggende kamaksler og registerkjede. Dette er da en jobb for folk som har litt greie på hva de holder på med. Har du ikke kunnskapen og riktig verktøy selv, så få med deg noen som kan dette eller sett den inn på et verksted.
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
Re: Yzf min knuser legit tennpluggen
Står både cr8e på pluggen og på eskaThunderace skrev: 06 apr 2020, 20:31 Er det samme nummer på selve pluggen som på eska?Eller har du bare lest på eskene de ligger i?
Jeg har opplevd før å fått feil plugger, altså at noen før meg har puttet feil plugger i feil eske for så å levere disse inn igjen på butikken.
- FredrikE24
- Innlegg: 5039
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Yzf min knuser legit tennpluggen
Er ikke noe å lure på. Toppen må av. Alt annet er bortkastet tid.
Re: Yzf min knuser legit tennpluggen
Det har du nok (dessverre?) helt rett i!FredrikE24 skrev: 07 apr 2020, 02:17 Er ikke noe å lure på. Toppen må av. Alt annet er bortkastet tid.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
I'm sorry, but that's just the way I am.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7149
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Yzf min knuser legit tennpluggen
Uansett hva som må gjøres bør det i dag være mulig å finne ut / se hva som er feilen. Litt nysgjerrig på hva hendelsesforløpet her er. Har sykkel stoppet under kjøring, har det skjedd noe etter en reparasjon, har du kjøpt sykkel med denne feilen? Fint hvis du kan fortelle litt uavhengig av hva som må gjøres :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European