Hvilken forsikring? fullkasko eller delkasko?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Tauright
Motorsykkelen din: Ingen for øyeblikket

Re: Hvilken forsikring? fullkasko eller delkasko?

Legg inn av Tauright »

Speedo skrev: 11 jun 2020, 20:33 Det er selvfølgelig en avveiing men for meg har ansvar fungert best. Spesielt da jeg startet med SV1000 og fullkasko var nesten like mye som jeg ga for sykkelen. Etter to år på denne kunne jeg kjøpe mer enn en ny sykkel kun med differansen, for det er det jeg gjør, setter av differansen til evt. et uhell. Har nå kjørt skadefritt med ansvar i 3 år på tungsykkel (og 5 år på lettsykkel). Tror nok jeg har spart opp et betydelig beløp ila. de årene. Nå kjører jeg en Street Triple og kasko er ikke helt hinsides på denne. 8366 pr år (fullkasko 6000 egenandel) mot 2000 for ansvar, men kjører likevel med ansvar da jeg synes differansen ikke forsvarer det jeg betalte for den. Ansvarsforsikringen skremmer meg uansett fra å ta de verste forbikjøringene :[-X

Sånn jeg ser det så blir differansen min egen forsikring, og har jeg vært heldig å unngått skader, så blir det som en bonus langsiktig.

Er på ingen måte en dum ide det du sier. Å velge ansvar men å spare differansen til enten delkasko eller fullkasko.

Takker alle sammen for gode tips og råd! :D

Svar