Ja det kommer jeg nok damekkern skrev: 25 aug 2020, 06:34 Finn er nok en plass å lete etter mer egnet "motorvei/tursykkel" ja..
Hvis du tester noe kjappere kontrastyring så kommer du muligens i avisa etter en amulansetur..![]()

Rammen er jeg litt bekymret over. Det er bare ett rør som kobler kjernen til front delen, så jeg vet ikke hvor godt den vil holde. Har alikevel aldri hørt om ulykker der rammen brekker sammen utenom kollisjoner så så lenge jeg er forsiktig og ikke tar i for mye så tenker jeg det skal gå bra.
Ser ikke på dette som en motorveisykkel. Bare lurer på om den kanskje ikke er i optimal stand, siden folk på Wave 110(som er en 110cc variant med svakere motor) når opp mot 95-100 på flat mark. Ellers så holdt den jo fartsgrensen godt på landeveier. 90km/t var jo det vi greide å måle på GPSen din.
Men det er definitivt en god bysykkel til det jeg har tenkt til å bruke den til, å pendle til byen og i allefall holde følge med trafikken på E18 mellom Asker og Oslo, hvor jeg bare bruker 30kr på 10 mil. Siden den er den eneste jeg sykkelen jeg har bruk for nå og framover og eneste jeg har råd og plass til nå, så blir den nok den eneste jeg kommer til å bruke på lengre reiser ett år framover selvom det kanskje blir litt slitsomt å holde farten med det ekstra jeg tar med. Er ikke så mye jeg skal ta med da, må prøve å være litt kreativ med løsninger

Utrolig nok var jeg mye mindre støl og utmattet etter denne turen på Innovaen enn det jeg var på en lignende kjøreskoletur på MT-07

Om jeg skal ha meg en ny sykkel så blir det definitivt ikke 125cc men i 250cc området og høyere. Drømmen er jo en Triumph Street Scrambler, og kanskje en Honda CB650R. CRF250L var også veldig morro å kjøre men nå begynner jeg å bli litt grådig og må moderere hva jeg kan ha i min nåværende livssituasjon