Forberedelser til vinterlagring

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
wanrover
Motorsykkelen din: Yamaha xjr 1300

Re: Forberedelser til vinterlagring

Legg inn av wanrover »

Vinterlagring vil skje i egen garasje.
Vil i løpet av vinteren gjøre litt småtterier som oljeskift, sjekke ventilklaringer, sjekke at forgassere er synkrone. Tror jeg også kommer til å skifte alle hjullagre, da jeg ikke har noen service-historikk på han, og ikke vet hvordan de er behandlet fra før. Og så blir det vel litt gnukking av lakk og krom.

Topicen for tråden var vel «Forberedelser til vinterlagring»
I forbindelse med vinter-service har jeg i dag snekra sammen en løftebukk av noe «surplus» konstruksjonsvirke jeg hadde liggende. Forhøyningen er 35cm, og da slipper man å stå på knærne for de laveste jobbene.

Bildene roterer seg jeg, men de blir riktig hvis en klikker på de.
20200926_161522 (Large) – Kopi.jpg
20200926_162553 (Large) – Kopi.jpg
20200926_162540 (Large) – Kopi.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
oivindg
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)

Re: Forberedelser til vinterlagring

Legg inn av oivindg »

Merker at jeg er veldig heldig med tanke på vinterlagring. Vi flyttet for et par år siden og fikk plass til bil og motorsykkel i oppvarmet fellesgarasje. Der har jeg en fast plass til motorsykkelen. Parkerer den på midtstøtta etter hver tur, så jeg trenger ikke gjøre noe spesielt med tanke på vinterforberedelser. Oljeskift og vask går uavhengig av årstidene. Mulig at jeg tar fram batteriladeren til våren, men foreløpig har batteriet ikke vist noen problemer med å stå i månedsvis uten lading.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Svar