KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39874
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Legg inn av AJ »

niko skrev: 14 des 2020, 17:14DEN var vakker!
Ja, ikke sant :crazy: ?

Like fin og kanskje et hakk penere blåfarge enn på TDM'en din :knegg ?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Bosted: Oslo

Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Legg inn av niko »

AJ skrev: 14 des 2020, 17:16
niko skrev: 14 des 2020, 17:14DEN var vakker!
Ja, ikke sant :crazy: ?

Like fin og kanskje et hakk penere blåfarge enn på TDM'en din :knegg ?
Nja...du får se til våren. Har fått lagt på to lag klarlakk på sidedekslene. Det ble veldig bra!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39874
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Legg inn av AJ »

niko skrev: 14 des 2020, 17:23
AJ skrev: 14 des 2020, 17:16
niko skrev: 14 des 2020, 17:14DEN var vakker!
Ja, ikke sant :crazy: ?

Like fin og kanskje et hakk penere blåfarge enn på TDM'en din :knegg ?
Nja...du får se til våren. Har fått lagt på to lag klarlakk på sidedekslene. Det ble veldig bra!
Må si jeg gleder meg til å se resultatet. Tviler ikke på at det ble bra :prf !
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Erlend Kveinen
Innlegg: 70
Registrert: 30 des 2019, 21:59
Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
Bosted: Sandnes

Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Legg inn av Erlend Kveinen »

Bent fram MEGET pen. Og omsider med tilstrekkelig med skyv i motoren. Prisleie +/- 150 000?

Modellbetegnelsen bør kanskje «oppgraderes» også?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39874
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Legg inn av AJ »

Erlend Kveinen skrev: 14 des 2020, 19:49 Bent fram MEGET pen. Og omsider med tilstrekkelig med skyv i motoren. Prisleie +/- 150 000?

Modellbetegnelsen bør kanskje «oppgraderes» også?
Blir prisen rundt 150K så står jeg i realistisk reell fare for å ryke på en slik :crazy:
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

olela
Innlegg: 133
Registrert: 26 jul 2016, 09:11
Motorsykkelen din: N/A
Bosted: Skien
Kontakt:

Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Legg inn av olela »

Steike, denne oppgraderte V7'en har jeg ventet på. Ser veldig bra ut, men syntes eksosen er litt penere på dagens utgave. Liker ikke helt den "knekken" midt på røret. Men eksos forblir vel ikke originalt så lenge på slike sykler uansett?? :D
Håper den kommer i Racer utgave snart, da blir det vanskelig å motstå!

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 234
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Legg inn av Subsea79 »

AJ skrev: 14 des 2020, 16:58 Hvem som blir ny Piaggio, Aprilia og Moto Guzzi importør er vel fortsatt ikke klart.
Men det som er sikkert er at Moto Guzzi slett ikke har tenkt å gi seg i året de fyller 100 år. Som eneste motorsykkelprodusent i Europa, som har holdt produksjonen kontinuerlig i gang på samme sted i Nord-Italia i altså 100 år. En bragd det må sies å stå respekt av.

Nytt av året i 2021 er en oppgradert versjon av den klassiske V7 modellen, hvor motoren er den største nyheten. Den har nemlig vokst fra 750 kubikk, derav modellbetegenelsen V7, til 850 kubikk. Dvs. samme motor som i sukesmodellen V85TT.
I nye V/ vil effekten imidlertid ikke være 80 HK som i V85TT, men 65 og noe lavere momentverdi, 73 Nm mot V85TTs 80 Nm.

Her litt mer info om V7, 2021 modellen:

https://advrider.com/heres-the-new-moto-guzzi-v7/

Skikkelig retroklassiker, dette :yeyeye !
Steike!
Smykke dette, og meget fornuftig motorvalg.

Svar