Tuning, trimming, modifisering og forsikringsvilkår

Forum for fulleffekt tung-MC
cannon
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Tuning, trimming, modifisering og forsikringsvilkår

Legg inn av cannon »

Amerikaneren skrev: 10 okt 2020, 19:36 Jeg snakket med en annen forhandler i dag som behandler mange skadesaker, også for sykler med uoriginale (ikke godkjente) potter. Han hadde aldrig erfart at dette ble tatt opp som relevant for erstatning, og mente at selskapet må i så fall sannsynligjøre at endringene har relevans. Men det kan allikevel være uheldig for godtroende forsikringstagere som ikke finleser vilkårene sine.
Det stemmer med mitt inntrykk. Veldig mange sykler med modifiserte anlegg, og jeg har aldri hørt om slike forsikringsproblemer.
Kanskje det kan være en større utfordring ved garanti/reklamasjon?

Amerikaneren
Motorsykkelen din: Hayabusa

Legg inn av Amerikaneren »

Det er nok korrekt. Jeg fikk også beskjed om at chiptuning gjør diagnostikk hos forhandler umulig ettersom man ikke lenger får tilgang til opprinnelige sostware.

Brukeravatar
HeHy
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997

Legg inn av HeHy »

Amerikaneren skrev:Det er nok korrekt. Jeg fikk også beskjed om at chiptuning gjør diagnostikk hos forhandler umulig ettersom man ikke lenger får tilgang til opprinnelige sostware.
Nja den er nok litt tvilsom. Noen chippselskaper spesielt utenlandske låser ecu for å forhindre at noen kan ta deres tuningfiler. Dette er nok ikke normalen med vanlig ecu flashing derimot.

Sveinunggsxr
Motorsykkelen din: gsxr 750 1998 turbo

Legg inn av Sveinunggsxr »

koble vasegate turbo klokke popof

Svar