Domino(b)loggen
- Domino
- Innlegg: 1193
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Domino(b)loggen
I går var værmeldingen forholdsvis grei, så jeg kjørte sykkel på jobb. Etter jobb var planen å kjøre til Heia, en rasteplass mellom Nordkjosbotn og Bardufoss. Det var litt regn i luften, og da jeg så at det var veldig grått i den retningen jeg skulle, stoppet jeg og tok på regndressen. Jeg kom til Heia i 17:30 (?) tida og det var noen sykler der. Det regna stort sett hele turen, så det gjorde nok sitt til at det ikke kom så mange.
På det meste var det 12 sykler der.
To uker tidligere hadde det vært over 200! Så kombinasjonen av vær og ferietid gjorde tydeligvis sitt. Uansett så er det alltid artig å treffe likesinnede, så det blir nok ikke siste torsdagen jeg tar den turen.
På heimveien regna det ca til Oteren, så de siste 56 km var forholdsvis tørre. Jeg holdt meg tørr og frøs ikke (det var 12 grader da jeg kom heim), så alt i alt var det en fin tur!
På det meste var det 12 sykler der.
To uker tidligere hadde det vært over 200! Så kombinasjonen av vær og ferietid gjorde tydeligvis sitt. Uansett så er det alltid artig å treffe likesinnede, så det blir nok ikke siste torsdagen jeg tar den turen.
På heimveien regna det ca til Oteren, så de siste 56 km var forholdsvis tørre. Jeg holdt meg tørr og frøs ikke (det var 12 grader da jeg kom heim), så alt i alt var det en fin tur!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Domino(b)loggen
Det var litt kjipt med været da.
Får håpe det bedrer seg.
Her er det stort sett veldig greit om dagen med 20-25 grader og sol.
Får håpe det bedrer seg.
Her er det stort sett veldig greit om dagen med 20-25 grader og sol.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Domino
- Innlegg: 1193
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Domino(b)loggen
Siden siste turen gikk i regn ble det vask av sykkel i går.
I dag skal jeg sjekke kjedeslakk, samt vaske og smøre kjedet. I morgen blir det en tur til Bardufoss i bursdag, med en liten omvei via Tromsø. Må ha sommerhansker...
Returen heim på onsdag blir nok i regnvær, men det er meldt såpass fint vær i morra at det er verdt det. Det går jo greit å kjøre i regn når man har utstyr til det.
I dag skal jeg sjekke kjedeslakk, samt vaske og smøre kjedet. I morgen blir det en tur til Bardufoss i bursdag, med en liten omvei via Tromsø. Må ha sommerhansker...
Returen heim på onsdag blir nok i regnvær, men det er meldt såpass fint vær i morra at det er verdt det. Det går jo greit å kjøre i regn når man har utstyr til det.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Domino
- Innlegg: 1193
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Domino(b)loggen
Her oppdaterer man ikke for ofte... I dag henta jeg min nyinnkjøpte Triumph. En 2011 Tiger 800 som har fått god pleie av den forrige eieren. Med skikkelige aluminiumskofferter og toppboks har jeg ingen unnskyldning for å ikke legge ut på tur til sommeren. Selger bor bare 12 km unna foreldrene mine, så det var fort gjort å hente sykkelen. Sjøl bor jeg drøyt 13 mil unna, så inntil videre står Triumphen parkert i garasjen til datteren min. Jeg får ta og hente den heim når jeg kommer meg fra A til B uten å ha med bil.
Det ble ca 16,5 mil i dag. Noen runder i nærområdet, en tur til Heia (rasteplass på E6), og en tur til Biltema på Finnsnes for å kjøpe poleringssett til lykteglass. Temperaturen underveis varierte mellom 4 og 8 grader, men med varme klær og varmeholker gikk det helt greit.
Kjørestillingen passer meg veldig bra. Jeg liker både lyden og draget i triple-motoren. Og Triumph sin komfortsal er en fornøyelse å sitte på. Høyden på vindskjermen må jeg eksperimentere litt med. Å kjøre på tur med denne sykkelen tror jeg blir en fornøyelse. Heimeleksa blir å lese meg opp litt på Scottoiler og Garmin Zumo 660.
Et par ferske bilder:
Heia:
Ved Andsvatnet mellom Sørreisa og Bardufoss:
Til uka skal jeg sette på plass nedre del av kåpa på Kawasakien, sjekke oljenivå og kjedeslakk, og gi den en vask. Så blir den lagt ut på Finn. Jeg MÅ strengt tatt ikke selge den, men det blir trangt med to sykler i uteboden. Det er også greit å slippe å betale forsikring på to sykler, samt at jeg kan betale ned litt ekstra på lånet på Triumphen.
Mulig jeg bare kjører den til Bardufoss og tar Triumphen heim igjen. Logistics problem solved! Og det kan godt være en bedre beliggenhet for et salgsobjekt. Ved E6 og kortere vei til Harstad og Narvik. Den som lever får se!
Det ble ca 16,5 mil i dag. Noen runder i nærområdet, en tur til Heia (rasteplass på E6), og en tur til Biltema på Finnsnes for å kjøpe poleringssett til lykteglass. Temperaturen underveis varierte mellom 4 og 8 grader, men med varme klær og varmeholker gikk det helt greit.
Kjørestillingen passer meg veldig bra. Jeg liker både lyden og draget i triple-motoren. Og Triumph sin komfortsal er en fornøyelse å sitte på. Høyden på vindskjermen må jeg eksperimentere litt med. Å kjøre på tur med denne sykkelen tror jeg blir en fornøyelse. Heimeleksa blir å lese meg opp litt på Scottoiler og Garmin Zumo 660.
Et par ferske bilder:
Heia:
Ved Andsvatnet mellom Sørreisa og Bardufoss:
Til uka skal jeg sette på plass nedre del av kåpa på Kawasakien, sjekke oljenivå og kjedeslakk, og gi den en vask. Så blir den lagt ut på Finn. Jeg MÅ strengt tatt ikke selge den, men det blir trangt med to sykler i uteboden. Det er også greit å slippe å betale forsikring på to sykler, samt at jeg kan betale ned litt ekstra på lånet på Triumphen.
Mulig jeg bare kjører den til Bardufoss og tar Triumphen heim igjen. Logistics problem solved! Og det kan godt være en bedre beliggenhet for et salgsobjekt. Ved E6 og kortere vei til Harstad og Narvik. Den som lever får se!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Domino
- Innlegg: 1193
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Domino(b)loggen
Inspirert av AJ sin tråd om navn på Moto Guzzien har jeg funnet ut at nysykkelen heter Tigergutt. Jeg ser ikke bort fra at det kanskje må bli et Tigergutt-klistremerke på hver koffert etter hvert.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Domino(b)loggen
He-he-he...Domino skrev: 09 mai 2023, 09:06 Inspirert av AJ sin tråd om navn på Moto Guzzien har jeg funnet ut at nysykkelen heter Tigergutt. Jeg ser ikke bort fra at det kanskje må bli et Tigergutt-klistremerke på hver koffert etter hvert.

Var visst noen andre her på forumet som ikke helt greide å se det humoristiske og uhøytidelige i dette med kalle -eller kjælenavn på MC-en. Eller bilen, for den del.
"Tigergutt" høres greit ut, det. V7'ern min vil mange kanskje tro skulle få navnet "Blåmann"? Men nei, det blir det ikke

Men... dette med navn hører hjemme i annen tråd.
Grunnen til dette innlegget er først og fremst at jeg tror jeg har et par tigergutt merker liggende fra tiden da jeg selv var Tiger 1050 eier.
Sjekker senere i dag og sender de gjerne til @Domino , hvis interessert :)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Domino
- Innlegg: 1193
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Domino(b)loggen
Jeg er definitivt interessert!
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Domino(b)loggen
Ser dessverre ut til at de siste jeg hadde gikk i søpla ved siste ryddesjau i vinter.
Men skulle de likevel vise seg å dukke opp på et "lurt" sted, så kommer jeg tilbake til deg

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Domino
- Innlegg: 1193
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Domino(b)loggen
Det er ikke krise om du ikke finner dem. Jeg har allerede funnet OK alternativ på Ebay. Men takk for at du sjekka!
- Domino
- Innlegg: 1193
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Domino(b)loggen
I dag var det endelig oppholdsvær, så da ble det sykkel til jobb. Temperaturen lå på 6-7 grader, men det er ikke noe problem. Med ull innerst og fôr i bukse og jakke, samt varmeholker går det greit å kjøre de 75 minuttene det tar å komme seg på jobb. I morgen er det meldt 16 grader, men da skal jeg primært kjøre plenklipper. Og ta av framhjulet på Tigergutt, som skal få nytt dekk på mandag. Søndagen skal barnebarn nr to konfirmeres, så jeg baserer meg ikke på å få tid til å ta av hjulet den dagen.
Fotodokumentasjon:
Fotodokumentasjon:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Domino
- Innlegg: 1193
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Domino(b)loggen
Tigergutt har ikke fått nytt fordekk. Jeg rakk ikke å skru det av, og "dekkmannen" skulle kjøre lastebil hele uka. Men gammeldekket har fortsatt greit mønster.
I kveld fikk jeg trukket til festeboltene til kaliperne på gammelkawaen, så da ble det en prøvetur. Skiva bak ble litt varm, så jeg måtte google litt. Fant ut at det ikke var unormalt, så jeg kjørte litt til. Etter at jeg hadde kjørt 10-11 km var skiva mye mindre varm. Så det gikk greit.
I morgen blir det litt kosekjøring siden vi for første gang i år får temperaturer på 20-tallet. I tillegg skal jeg prøve å få tak i skruer for å bytte de rustne skruene på bildet.
M8x40 med sylindrisk unbracohode bør ikke være umulig å få tak i på det åpne markedet selv på en lørdag. Og ja, sykkelen skal vaskes!
I kveld fikk jeg trukket til festeboltene til kaliperne på gammelkawaen, så da ble det en prøvetur. Skiva bak ble litt varm, så jeg måtte google litt. Fant ut at det ikke var unormalt, så jeg kjørte litt til. Etter at jeg hadde kjørt 10-11 km var skiva mye mindre varm. Så det gikk greit.
I morgen blir det litt kosekjøring siden vi for første gang i år får temperaturer på 20-tallet. I tillegg skal jeg prøve å få tak i skruer for å bytte de rustne skruene på bildet.
M8x40 med sylindrisk unbracohode bør ikke være umulig å få tak i på det åpne markedet selv på en lørdag. Og ja, sykkelen skal vaskes!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Domino
- Innlegg: 1193
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Domino(b)loggen
I går var jeg på besøk i barndomsheimen, så da måtte det jo bli en liten Ninja-tur om kvelden.
Jeg hadde ikke spist middag, så det var et fint påskudd til å hive på seg skinnjakken og kevlarjeansen. Uno-X/7-Eleven er bare ca 4 km unna, så jeg valgte selvfølgelig "the long way round"!
Med magen full av ostepølse og dirty fries ble det også en times MC-prat med andre frammøtte. Det virker som Uno-X er plassen for å treffe likesinnede på Bardufoss.
Jeg hadde ikke spist middag, så det var et fint påskudd til å hive på seg skinnjakken og kevlarjeansen. Uno-X/7-Eleven er bare ca 4 km unna, så jeg valgte selvfølgelig "the long way round"!
Med magen full av ostepølse og dirty fries ble det også en times MC-prat med andre frammøtte. Det virker som Uno-X er plassen for å treffe likesinnede på Bardufoss.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Domino
- Innlegg: 1193
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Domino(b)loggen
Nå har jeg endelig fått meg en MC-tur med telt og sovepose. Første turen ble Senja rundt. Jeg starta fra Lyngen midt på dagen fredag 30. juni. Det første jeg lærte var at det tar lengre tid å pakke enn man tror. Jeg måtte også passe på at det ikke ble med en blindpassasjer.
Sykkelen ferdig pakket:
Det ble først en tur innom Bardufoss for å besøke gamle foreldre. Der registrerte jeg turens høyeste temperatur, 27,5 grader. Deretter satte jeg kursen vestover. Det ble en kjapp stopp på Eurospar på Finnsnes for ei kald brus, litt smågodt, og saltsnacks for kvelden.
Så gikk turen over Gisundbrua til Norges nest største øy. Jeg tok til høyre etter brua og satte kursen nordover. Målet for kvelden var Fjordbotn Camping. Jeg måtte sette sykkelen på parkeringsplassen, man kunne ikke kjøre helt fram til teltplassen 50 meter unna.
Det var godt å komme seg ut av kjøreklærne og inn i shorts og t-skjorte. Det var fem forholdsvis store kombinerte dusj- og toalettrom mellom parkeringsplassen og teltplassen der det gikk veldig greit å skifte. Neste punkt på programmet var å sette opp teltet. Det er tre år siden sist teltet var i bruk, så jeg måtte opp med bruksanvisningen 3-4 ganger. Men opp kom det!
Jeg la en medbrakt duk i forteltet så jeg kunne lagre klær og annet der uten at det ble fuktig. Det var lyst og fint kl 2311 om kvelden.
Det var bord og benker 5-6 meter fra teltet, så der etablerte jeg meg resten av kvelden. Middagen ble Forsvarets Real Turmat (tikka masala).
Neste morgen var det samme flotte været!
For øvrig kan jeg anbefale Fjordbotn Camping. Gode dusj- og toalettfasiliteter med fri tilgang på varmtvann. Resepsjonen var åpen til kl 22, og der hadde de softis og typiske gatekjøkken- og kioskvarer. Kjøkkenet hadde to komfyrer med keramiske koketopper, to oppvaskbenker, to store spisebord med stoler, samt bestikk, servise og kokekar.
Lørdagens første mål var Husøy, siden jeg aldri har vært der før. Der ble det litt brus og is før jeg dro videre. På bildet kan man så vidt skimte Hurtigrutens ekspedisjonsskip Otto Sverdrup som var på tur til Gryllefjord.
Jeg hadde tenkt å stoppe innom Ersfjordstranda (med "Gulldassen") men der var det så fullt at jeg ikke orket å stoppe. Jeg stoppet heller ved Tungeneset for å ta et kjapt dobesøk og beundre utsikten mot Okshornan, også kjent som Djevelens Tanngard.
Neste punkt på planen var å kjøre til Bøvær for å ta lunsjen på Kråkeslottet.
Kanskje AJ kan snu panoramabildet for meg?
Sykkelen ferdig pakket:
Det ble først en tur innom Bardufoss for å besøke gamle foreldre. Der registrerte jeg turens høyeste temperatur, 27,5 grader. Deretter satte jeg kursen vestover. Det ble en kjapp stopp på Eurospar på Finnsnes for ei kald brus, litt smågodt, og saltsnacks for kvelden.
Så gikk turen over Gisundbrua til Norges nest største øy. Jeg tok til høyre etter brua og satte kursen nordover. Målet for kvelden var Fjordbotn Camping. Jeg måtte sette sykkelen på parkeringsplassen, man kunne ikke kjøre helt fram til teltplassen 50 meter unna.
Det var godt å komme seg ut av kjøreklærne og inn i shorts og t-skjorte. Det var fem forholdsvis store kombinerte dusj- og toalettrom mellom parkeringsplassen og teltplassen der det gikk veldig greit å skifte. Neste punkt på programmet var å sette opp teltet. Det er tre år siden sist teltet var i bruk, så jeg måtte opp med bruksanvisningen 3-4 ganger. Men opp kom det!
Jeg la en medbrakt duk i forteltet så jeg kunne lagre klær og annet der uten at det ble fuktig. Det var lyst og fint kl 2311 om kvelden.
Det var bord og benker 5-6 meter fra teltet, så der etablerte jeg meg resten av kvelden. Middagen ble Forsvarets Real Turmat (tikka masala).
Neste morgen var det samme flotte været!
For øvrig kan jeg anbefale Fjordbotn Camping. Gode dusj- og toalettfasiliteter med fri tilgang på varmtvann. Resepsjonen var åpen til kl 22, og der hadde de softis og typiske gatekjøkken- og kioskvarer. Kjøkkenet hadde to komfyrer med keramiske koketopper, to oppvaskbenker, to store spisebord med stoler, samt bestikk, servise og kokekar.
Lørdagens første mål var Husøy, siden jeg aldri har vært der før. Der ble det litt brus og is før jeg dro videre. På bildet kan man så vidt skimte Hurtigrutens ekspedisjonsskip Otto Sverdrup som var på tur til Gryllefjord.
Jeg hadde tenkt å stoppe innom Ersfjordstranda (med "Gulldassen") men der var det så fullt at jeg ikke orket å stoppe. Jeg stoppet heller ved Tungeneset for å ta et kjapt dobesøk og beundre utsikten mot Okshornan, også kjent som Djevelens Tanngard.
Neste punkt på planen var å kjøre til Bøvær for å ta lunsjen på Kråkeslottet.
Kanskje AJ kan snu panoramabildet for meg?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Domino
- Innlegg: 1193
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Domino(b)loggen
Kråkeslottet var stengt pga privat selskap, så jeg kjørte tilbake til Skaland og koste meg med en Club Sandwich på terrassen.
Neste stopp var Gryllefjord med påfyll av is, brus og drivstoff. Her går det ferge over til Andenes. Fire timer før fergeavgang var det fire rekker med biler som venta på ferga!
Neste etappe gikk litt inn i landet mot Skatvik Camping sørøst på Senja. På denne etappen blåste det ganske kraftig, men det gikk greit. De siste 8 km før campingplassen var grusvei, men det gikk også greit.
På Skatvik Camping kunne jeg parkere ved teltet.
For herrer var det to toalett og en dusj. Og for å dusje måtte man ha mynter.
Jeg rakk heldigvis å veksle to minutter før resepsjonen stengte.
Kjøkkenet var heller ikke spesielt glamorøst. Jeg tviler på at det blir flere turer til denne campingplassen. De satser nok mest på caravanister og bobilturister, og de har med seg både kjøkken og toalett/dusj.
Ingen kokekar, så jeg måtte bruke det jeg hadde med.
Det var mye vind og ikke spesielt varmt, så utendørs matlaging utgikk. Bildet er for øvrig fra frokostlagingen på søndag. Lørdagsmiddagen ble Forsvarets Sweet and Sour Pork skylt ned med resten av rødvinen. Jeg trakk inn i teltet i 21-tida pga vinden. Med lesestoff og kryssord lider man ingen nød!
Søndag kjørte jeg via Finnsnes til Bardufoss. Besøkte foreldre samt barn og barnebarn. Og rundet av kvelden med pizza på Pizzakjelleren. Mandag formiddag gikk turen tilbake til Lyngen for å pakke ut, og fyre opp grillen når samboeren kom fra jobb.
Her er reiseruta.
Det mangler bare en liten runde på et par mil jeg kjørte for å slå i hjel litt tid mens jeg venta på pizzaen. Totalt ble det vel ca 64 mil. Ikke de lengste dagsetappene, men det var heller ikke målet. Målet var å kose seg, og det målet nådde jeg!
Neste stopp var Gryllefjord med påfyll av is, brus og drivstoff. Her går det ferge over til Andenes. Fire timer før fergeavgang var det fire rekker med biler som venta på ferga!
Neste etappe gikk litt inn i landet mot Skatvik Camping sørøst på Senja. På denne etappen blåste det ganske kraftig, men det gikk greit. De siste 8 km før campingplassen var grusvei, men det gikk også greit.
På Skatvik Camping kunne jeg parkere ved teltet.
For herrer var det to toalett og en dusj. Og for å dusje måtte man ha mynter.
Jeg rakk heldigvis å veksle to minutter før resepsjonen stengte.
Kjøkkenet var heller ikke spesielt glamorøst. Jeg tviler på at det blir flere turer til denne campingplassen. De satser nok mest på caravanister og bobilturister, og de har med seg både kjøkken og toalett/dusj.
Ingen kokekar, så jeg måtte bruke det jeg hadde med.
Det var mye vind og ikke spesielt varmt, så utendørs matlaging utgikk. Bildet er for øvrig fra frokostlagingen på søndag. Lørdagsmiddagen ble Forsvarets Sweet and Sour Pork skylt ned med resten av rødvinen. Jeg trakk inn i teltet i 21-tida pga vinden. Med lesestoff og kryssord lider man ingen nød!
Søndag kjørte jeg via Finnsnes til Bardufoss. Besøkte foreldre samt barn og barnebarn. Og rundet av kvelden med pizza på Pizzakjelleren. Mandag formiddag gikk turen tilbake til Lyngen for å pakke ut, og fyre opp grillen når samboeren kom fra jobb.
Her er reiseruta.
Det mangler bare en liten runde på et par mil jeg kjørte for å slå i hjel litt tid mens jeg venta på pizzaen. Totalt ble det vel ca 64 mil. Ikke de lengste dagsetappene, men det var heller ikke målet. Målet var å kose seg, og det målet nådde jeg!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 506
- Registrert: 28 feb 2021, 12:45
- Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000
Re: Domino(b)loggen
Tips til neste gang du er på senja, om du tar til venstre når du kommer av brua mot gryllefjord og torsken så kommer du på gamleveien, den kan du følge helt til toppen av eie der, flott utsikt mot storhavet å hamn
If you gonna be dumb you gotta be tough
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Domino(b)loggen
Fikset :) !
Fine bilder

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Domino
- Innlegg: 1193
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Domino(b)loggen
Den fire år gamle Huaweien gjør fortsatt jobben!
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Domino(b)loggen
Fin tur, takker for omtale av campingplasser.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- Domino
- Innlegg: 1193
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Domino(b)loggen
Her har jeg ikke skrevet noe på lenge, ser jeg. Snøen er kommet, og syklene er avregistrert og har fått stretchlaken over seg. Batterier er tatt inn i hus og ladet.
Jeg fikk endelig lagt på nytt fordekk på Tigergutt. Det ble Mekonomen, siden "dekkmannen" er veldig opptatt og delvis pensjonist.
Jeg satte sykkelen på midtstøtta og brukte ei stropp for å trekke bakhjulet ned så framhjulet kom klar av bakken.
Hjulet ble fraktet i bakasjerommet på et treramme jeg har laget for dette formålet:
Og til slutt er alt på plass med alle skruer trukket til med korrekt moment!
Jeg hadde meg en tur Vesterålen rundt i juli, jeg kommer nok tilbake med en liten turbeskrivelse etter hvert.
Jeg fikk endelig lagt på nytt fordekk på Tigergutt. Det ble Mekonomen, siden "dekkmannen" er veldig opptatt og delvis pensjonist.
Jeg satte sykkelen på midtstøtta og brukte ei stropp for å trekke bakhjulet ned så framhjulet kom klar av bakken.
Hjulet ble fraktet i bakasjerommet på et treramme jeg har laget for dette formålet:
Og til slutt er alt på plass med alle skruer trukket til med korrekt moment!
Jeg hadde meg en tur Vesterålen rundt i juli, jeg kommer nok tilbake med en liten turbeskrivelse etter hvert.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Domino(b)loggen
Æ ser du har fiberarmert betong i garasjegulvet
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Domino
- Innlegg: 1193
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Domino(b)loggen
OK, da har man lært noe nytt i dag! Betongkunnskapene er litt mangelfulle.
Hadde det enda vært en garasje... Det er en utebod der jeg heldigvis gjorde døråpningen bredere da jeg snekret nye dører i 2020. Ellers hadde ikke Triumphen kommet inn der!
Vedbod til høyre.
Den offisielle grunnen til gjenbruk av strekkmetall var at det skulle bli enklere å få plenklipperen ut og inn. Tror ikke hun kjøpte den...
Hadde det enda vært en garasje... Det er en utebod der jeg heldigvis gjorde døråpningen bredere da jeg snekret nye dører i 2020. Ellers hadde ikke Triumphen kommet inn der!
Vedbod til høyre.
Den offisielle grunnen til gjenbruk av strekkmetall var at det skulle bli enklere å få plenklipperen ut og inn. Tror ikke hun kjøpte den...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Domino
- Innlegg: 1193
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Domino(b)loggen
Julegaven til meg ble kjøpt inn i slutten av november. Ei ny tankveske. SW-Motech Pro City Tank Bag med tankringfeste. Nå er den endelig montert, og den går klar av både styret og tenningsnøkkelen.
Tankring på plass:
Og bagen justert inn og satt på plass:
Jeg har stramma inn stroppen litt etter bildet ble tatt. Og en lås vil nok bli kjøpt inn.
Tankring på plass:
Og bagen justert inn og satt på plass:
Jeg har stramma inn stroppen litt etter bildet ble tatt. Og en lås vil nok bli kjøpt inn.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Domino
- Innlegg: 1193
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Domino(b)loggen
I helga har jeg bytta bremseskiver på Kawasakien. Pulseringen jeg kjente i sykkelen ved bruk av frambremsa ble ikke borte ved bytte av klosser i fjor. Så da ble det nye skiver!
Før:
Etter:
Etterpå ble det en liten prøvetur. Ingen pulsering ved oppbremsing, og normal temperatur på skivene. Men sykkelen trenger en vask.
Før:
Etter:
Etterpå ble det en liten prøvetur. Ingen pulsering ved oppbremsing, og normal temperatur på skivene. Men sykkelen trenger en vask.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.