Ja spørsmålet er , finnes det mye forskjellig væske å brukDomino skrev: 28 apr 2021, 22:21 Men hva slags væske hadde han i vaskeren? Jeg har lest om flere som har opplevd det samme som kompisen din når de har brukt sitronsyre og Zalo. Og noen hevder at sitronsyre vil ta blåneringen også uten ultralyd. Derfor tenkte jeg kanskje WD-40 eller lampeolje kunne være trygt.
Jeg har jo også hylsetrommel. Og ingen rustfrie våpen (586 i stedet for 686). Så kanskje jeg bruker de pengene på ammo i stedet? Jeg har ubrukte gavekort hos en våpenpusher som jeg vurderte å kjøpe ultralydvasker for.
Delevasker og ultralydvasker ...
- rolf-arne
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Kontakt:
Re: Delevasker og ultralydvasker ...
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- rolf-arne
- Kontakt:
Håper på at den kommer i rett tid... har en del som jeg vil ha rent før det skal på sykkelen og det meste er av aluminium.
Sist redigert av rolf-arne den 30 apr 2021, 10:16, redigert 1 gang totalt.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
Mener å huske at det ble brukt noe guff som fulgte med vaskeren (Lyman).Domino skrev: 28 apr 2021, 22:21 Men hva slags væske hadde han i vaskeren? Jeg har lest om flere som har opplevd det samme som kompisen din når de har brukt sitronsyre og Zalo. Og noen hevder at sitronsyre vil ta blåneringen også uten ultralyd. Derfor tenkte jeg kanskje WD-40 eller lampeolje kunne være trygt.
Men ta det med en klype salt, det er noen år tilbake i tid.
Jeg har også opplevd at blånering på smådeler blir dårligere, uten at jeg har brukt sitronsyre.
Noe skurrer i mitt hode når det skal blandes Zalo og sitronsyre, syre og base.... vil ikke det utligne hverandre?

I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
I'm sorry, but that's just the way I am.
- rolf-arne
- Kontakt:
Da var ultralydvaskeren ut pakka... testes i morra
Sent fra min SM-A520F via Tapatalk

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- rolf-arne
- Kontakt:
Da er ultralydvaskeren testa, på litt forskjellig, ikke tvil om at det funker, men må nok forske litt mer. Her gjelder det å prøve og prøve- På messing trengs det nesten bare varmt vann og irr og dritt er borte på 20 min. Værre med støpejernet som tilhører turboen til VolvoPentaen , der må det vaskemiddel til, .
Så til det jeg er mest fornøyd med, størrelsen - hele vannpumpa til sykkelen med frontdekslet ser lite ut i vaskeren.
Så til det jeg er mest fornøyd med, størrelsen - hele vannpumpa til sykkelen med frontdekslet ser lite ut i vaskeren.