Intruder 1400 + cobra pipes = dårlig idé

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
127Tom
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG

Re: Intruder 1400 + cobra pipes = dårlig idé

Legg inn av 127Tom »

cannon skrev: 06 mai 2021, 14:39 Her er produsentens beskrivelse:
"
Drag Pipes
Our Drag pipes are about as simple as an installation can get. With a great sound and traditional look, they offer clean styling matched with optimal performance.
Nothing is simpler than a drag pipe. What's not to understand? The straightest possible pipe, the fewest possible bends, the least possible backpressure

Pure drag pipes work great on dragsters because they spend 100 percent of their time at full throttle. In the real world, you need a little added finesse--the Cobra touch.

Our drag pipes have the pure, simple lines riders want, but they come with our removable power cores. With the cores in you get a great, sharp bark of an exhaust note that's still appropriate for riding in town. And you'll also get a real performance increase you can feel.
"
Har du "power cores" som er nevnt her? Uten disse så egner nok dette oppsettet seg best for full gass, gitt at du har dyser som gir nok fuel (og det har du nok ikke nå). Det vil nok hjelpe med større dyser, i kombinasjon med noe innmat som øker trykket i pottene. De beskriver jo også en reell/merkbar effektøkning. Har du originalt luftfilter og luftinntak?
Haha det er bare bullshit :D De er flinke til å lure folk ja.
For det første så passa ikke røra sykkelen min. Den måtte på verksted, og sykkelen måtte kappes og sveises og gjøres om for å få plass til dem (ja, jeg bestilte til riktig modell og års modell). Sto til og med på manualen som kom at den skulle passe min Intruder 99 modell.
De på verkstedet sa også at det ikke kom med pakninger til røra engang så om man hadde klart å koble på selv hadde den lekket bensin oppe ved motoren.
Power cores er bafflers. Som følger med sykkelen. Eneste bafflers gjør er å endre lyden. Det er rake rør så det blir null motstand, alt bare går rett ut.
Eneste fine med røra var lyden. Men den ødela hele feelingen på sykkelen. Føltes som jeg kjørte en ødelagt 1100 med 20 hester istedenfor 1400 med 60 hester som den er orginal.
Skal selge røra. Om noen her vil kjøpe værsågod. Du sparer frakten på rundt 6000 kr (moms, vat og alt det der).

https://www.youtube.com/watch?v=KjKUKhHQLHg

Svar