Kjenner litt på kubikk syndromet
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Den bilen har 476HK`er og 600ish NM.
Skal du gi fingeren til denne så kjøp en superduke 1290.
Skal du gi fingeren til denne så kjøp en superduke 1290.
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Etter det jeg har lest er det ganske stor forskjell på 1200GS og 1250GS, så hvis man først skal ha en nyere sykkel er det like godt å spytte i de ekstra kronene for å få en 1250. 1250 har jo variable kammer, noe 1200 ikke har.
- Audi Mannen
- Innlegg: 870
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Den røde toppløse.Bjerknez skrev: 04 apr 2021, 19:04Hvilken bil var dette?Audi Mannen skrev: 04 apr 2021, 19:00Helt klart, men jeg har aldri tvilt på at BMW lager også gode biler, ser jo det rundt omkring. Jeg finner meg bare ikke tilrette bak rattet på de. Hadde Audi laget mc så hadde det sikkert blitt en derfra. Men igjen.... Ducati er jo i familie og da kan det hende. Jeg ser litt av tankegangen i og bak Ducati når det kommer til tekniske løsninger og "vorsprung" så jeg har en mild dragning mot den røde. Samtidig så må man jo være ærlig å si at BMW har laget fryktelig mange gode sykler gjennom tidene, patriot kan jeg være, men man må ikke være naiv av den grunn. Det er glede på 2 hjul som gjelder.oivindg skrev: 04 apr 2021, 17:10 Min erfaring fra bil er at kubikk er deilig. Kjøp deg en større sykkel hvis du har lyst på det. Prøvekjør de nevnte syklene og kjøp den som gir deg mest "må ha" følelse. Motorsykkel skal kjøpes med hjertet.
Men det må nevnes at det blir litt rart hvis Audi Mannen kjøper BMW. Selv om det selvsagt er det beste merket. :-D
Noe av grunnen til at jeg kanskje vurderer bytte er også helt idiotisk, men et bilkjøp i fjor sommer ødela den gleden av å kjenne draget når man vrir på rulla. Det forsvant fra Tracer'n når man vet at bilen drar bedre i forbikjøringer enn sykkelen. GT'n er sprek, men ikke helt der lengre. Jeg kjører ikke hardt, men liker at det tar i litt når jeg trenger det.
Yamaha XJR 1300
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
oivindg skrev: 04 apr 2021, 19:41 Etter det jeg har lest er det ganske stor forskjell på 1200GS og 1250GS, så hvis man først skal ha en nyere sykkel er det like godt å spytte i de ekstra kronene for å få en 1250. 1250 har jo variable kammer, noe 1200 ikke har.
Så blir jo spørsmålet om man faktisk vil ha variabel timing.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Strengt tatt er det vel ikke så veldig stor forskjell på R1200 og R1250 motoren, altså for brukeropplevelsen.SilverSmurfer skrev: 04 apr 2021, 19:46oivindg skrev: 04 apr 2021, 19:41 Etter det jeg har lest er det ganske stor forskjell på 1200GS og 1250GS, så hvis man først skal ha en nyere sykkel er det like godt å spytte i de ekstra kronene for å få en 1250. 1250 har jo variable kammer, noe 1200 ikke har.
Så blir jo spørsmålet om man faktisk vil ha variabel timing.
R1250 motoren er vel en videreutvikling av R1200, der en nødvendig tilpasning til Euro 5 er blitt gjort uten at det går på bekostning av ytelser. R1200 motoren ville ikke blitt godkjent for Euro 5, noe måtte gjøres.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Jeg ser jo den, og det er sikkert mange positive sider ved den nye motoren. :) Deriblant lavere utslipp.kjellv skrev: 04 apr 2021, 20:01 Strengt tatt er det vel ikke så veldig stor forskjell på R1200 og R1250 motoren, altså for brukeropplevelsen.
R1250 motoren er vel en videreutvikling av R1200, der en nødvendig tilpasning til Euro 5 er blitt gjort uten at det går på bekostning av ytelser. R1200 motoren ville ikke blitt godkjent for Euro 5, noe måtte gjøres.
Men det er allikevel verdt å nevne at VVT ikke er udelt positivt.
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Jeg vil si det er ganske stor opplevd forskjell oppe i turtall. Og Ryan påpeker vel mest at den burde hatt enda bedre teknologi, gitt prisen, ikke at den er dårligere enn 1200. Et poeng at den er vanskelig å fikse i Mongolia, men de fleste eiere kjører ikke der. De fleste er knapt utenfor asfalt. For Mongolia er nesten en hvilken som helst teknisk enklere (og lettere) sykkel tryggere.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Jeg er slett ikke overbevist om at de stadig strengere miljøkrav medfører noe positivt for motorene og motorsyklene. Lavere utslipp er det, og det er nok bedre for miljøet. Men motorene blir dyrere, ikke bedre.SilverSmurfer skrev: 04 apr 2021, 20:05Jeg ser jo den, og det er sikkert mange positive sider ved den nye motoren. :) Deriblant lavere utslipp.kjellv skrev: 04 apr 2021, 20:01 Strengt tatt er det vel ikke så veldig stor forskjell på R1200 og R1250 motoren, altså for brukeropplevelsen.
R1250 motoren er vel en videreutvikling av R1200, der en nødvendig tilpasning til Euro 5 er blitt gjort uten at det går på bekostning av ytelser. R1200 motoren ville ikke blitt godkjent for Euro 5, noe måtte gjøres.
Men det er allikevel verdt å nevne at VVT ikke er udelt positivt.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Vet for lite om dette systemet til å mene noe bastant om det.SilverSmurfer skrev: 04 apr 2021, 20:05
Men det er allikevel verdt å nevne at VVT ikke er udelt positivt.
Men tror det er grunn til å spørre om hvor godt utprøvd det har vært før det ble satt i produksjon... En mulig kilde til framtidige motorproblemer

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Ryan klager jo på at det er 30 år gammel teknologiAJ skrev: 04 apr 2021, 20:13Vet for lite om dette systemet til å mene noe bastant om det.SilverSmurfer skrev: 04 apr 2021, 20:05
Men det er allikevel verdt å nevne at VVT ikke er udelt positivt.
Men tror det er grunn til å spørre om hvor godt utprøvd det har vært før det ble satt i produksjon... En mulig kilde til framtidige motorproblemer?

- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
ShiftCam er smart. Du får en brattere og jevnere momentkure. Sykkelen har mer sprut både i bånn og i topp. Jeg ble meget positivt overrasket over R1250-motoren og jeg er på ingen måte fan av tosylindrede motorer. Har sett filmen fra FortNine før, men jeg er ikke så opptatt hva han mener.
Jeg kjenner folk(tre stykker fra en jobbsammenheng) som hadde R1200GS som byttet til R1250GS omgående etter prøvekjøring enda deres gamle sykkel var kjøpt ifjor. Det er en solid oppgradering.
Jeg kjenner folk(tre stykker fra en jobbsammenheng) som hadde R1200GS som byttet til R1250GS omgående etter prøvekjøring enda deres gamle sykkel var kjøpt ifjor. Det er en solid oppgradering.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Trenger ikke å vite så mye mer enn at det er positive og negative sider med systemet.AJ skrev: 04 apr 2021, 20:13Vet for lite om dette systemet til å mene noe bastant om det.SilverSmurfer skrev: 04 apr 2021, 20:05
Men det er allikevel verdt å nevne at VVT ikke er udelt positivt.
Men tror det er grunn til å spørre om hvor godt utprøvd det har vært før det ble satt i produksjon... En mulig kilde til framtidige motorproblemer?
Det gir mulighet for at motoren kan ha både mer hestekrefter og lavere utslipp, men øker kompleksiteten og gir et ujevnt "power band". Hvis du ser Fort9 videoen fra 6.50 til 7.30 så får du med deg det viktigste. https://youtu.be/cG8Z6RAaHb8?t=416
Forøvrig er systemet veldig godt utprøvd og har eksistert for bilbruk og gatesykler i lengre tid. Men dette er vel første gangen det har blitt brukt på en adventuresykkel som i teorien skal kjøres offroad og på veien.
Men personlig så er jeg ikke glad i tanken på et uforutsigbart power band. Jeg vil ha så forutsigbar motorkraft som mulig, selv om det betyr at jeg får mindre motorkraft.
At motoren drar så bare fy på 4000 RPM, så slapper av på 5000 og 6000 og drar som bare F igjen på 7000 er, litt skummelt. Men igjen, mer motorkraft er jo ikke feil det heller.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Har du prøvd sykkelen selv da? Ujevnt og uforutsigbart drag er ikke akkurat noe jeg kunne legge merke til.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Nei.FredrikE24 skrev: 04 apr 2021, 20:52 Har du prøvd sykkelen selv da? Ujevnt og uforutsigbart drag er ikke akkurat noe jeg kunne legge merke til.
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Dette er jo såre enkelt. Det virker som om TS sitt hovedformål er å vinke farvel til sin egen bil. Da utgår jo GS med skyhøye kneløft. Klarer ikke Traceren det, så klarer ikke GS'en det.
Skal du kjøre fra din egen bil med god margin, så velger du SuperDuke av de du har nevnt. Forutsatt at du klarer og temme kreftene.
Skal du kjøre fra din egen bil med god margin, så velger du SuperDuke av de du har nevnt. Forutsatt at du klarer og temme kreftene.
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
1250 over 1200 any day. Det som Bjerknez klager på med 1200en er et godt stykke på vei fikset i 1250. Ikke sånn å forstå at den på magisk vis har blitt et kortslaget firesylindret turtallsmonster, men den henger med betydelig lenger.
Og den er jo ikke den beste "verden rundt"-sykkelen, men den er trolig den beste sykkelen for folk som skulle ønske de kunne kjøre verden rundt
Og den er jo ikke den beste "verden rundt"-sykkelen, men den er trolig den beste sykkelen for folk som skulle ønske de kunne kjøre verden rundt

- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Vel, AudiMannen foreslår modellen som et alternativ. Selv om alle forstår at bilen potensielt tar den i akselerasjon og toppfart.
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Startet min mc-karriere med en Honda Crossrunner med 800 ccm med v-tec motor.En veldig god sykkel og en god motor. Det som var gøyalt med den var når du traff ca 7000 rpm, da skjedde det virkelig moro saker. Herlig sykkel hvor du virkelig kunne kjenne draget om du ville. I år kjører jeg GSA og nyter det. Hvorfor? Fordi den gir meg godfølelsen, tryggheten, komforten og nytelsen som jeg ønsker i min mc-verden. Den har draget, men uten en råskap som v-tec motoren har. Jeg har i mitt tidligere liv fått testet og kjent på de fysiske grensen som motor og fart kan gi, og har i ikke det behovet. Jeg vurderte i sin tid en KTM 1290, mye pga motoren, men fant ut at jeg ikke har behov for den råskapen, det trykket en slik maskin leverer.Audi Mannen skrev: 04 apr 2021, 19:00Helt klart, men jeg har aldri tvilt på at BMW lager også gode biler, ser jo det rundt omkring. Jeg finner meg bare ikke tilrette bak rattet på de. Hadde Audi laget mc så hadde det sikkert blitt en derfra. Men igjen.... Ducati er jo i familie og da kan det hende. Jeg ser litt av tankegangen i og bak Ducati når det kommer til tekniske løsninger og "vorsprung" så jeg har en mild dragning mot den røde. Samtidig så må man jo være ærlig å si at BMW har laget fryktelig mange gode sykler gjennom tidene, patriot kan jeg være, men man må ikke være naiv av den grunn. Det er glede på 2 hjul som gjelder.oivindg skrev: 04 apr 2021, 17:10 Min erfaring fra bil er at kubikk er deilig. Kjøp deg en større sykkel hvis du har lyst på det. Prøvekjør de nevnte syklene og kjøp den som gir deg mest "må ha" følelse. Motorsykkel skal kjøpes med hjertet.
Men det må nevnes at det blir litt rart hvis Audi Mannen kjøper BMW. Selv om det selvsagt er det beste merket. :-D
Noe av grunnen til at jeg kanskje vurderer bytte er også helt idiotisk, men et bilkjøp i fjor sommer ødela den gleden av å kjenne draget når man vrir på rulla. Det forsvant fra Tracer'n når man vet at bilen drar bedre i forbikjøringer enn sykkelen. GT'n er sprek, men ikke helt der lengre. Jeg kjører ikke hardt, men liker at det tar i litt når jeg trenger det.
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Om Ts ønsker seg en skikkelig råtass er han vel på feil modeller uansett.
At Bjerknez kommer med nag om GS er vel som forventet, han har jo bred erfaring må vite
Han liker sannsynlig og ligge klar på andre gir og vente på rettstrekka. giring er hovedhobbyen
Når det kommer til virkeligheten under normale bruksforhold er nok GS 1200 mere enn kapabel, 1250 oppleves nok som kvikkere især på topp.
I real life brukes mc i typ normal trafikk er det mn som gjelder og der har 1200 plenty.
At Bjerknez kommer med nag om GS er vel som forventet, han har jo bred erfaring må vite
Når det kommer til virkeligheten under normale bruksforhold er nok GS 1200 mere enn kapabel, 1250 oppleves nok som kvikkere især på topp.
I real life brukes mc i typ normal trafikk er det mn som gjelder og der har 1200 plenty.
-
- Innlegg: 43
- Registrert: 16 jul 2017, 10:58
- Motorsykkelen din: Husqvarna 701 2018 + KTM SAS 1290 2023
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Jeg sto overfor det samme valget selv i vinter da jeg syntes min S1000XR ble noe hektisk med at den hele tiden hvisket i øret mitt "Kjør fortere, Kjør fortere, Du greier litt til!"Audi Mannen skrev: 04 apr 2021, 14:38
På markedet er det 3 alternativer slik jeg tenker som kunne vært mine alternativer:
BMW GS 1200/1250
KTM SA 1290 S eller R
Ducati Multistrada V4
Hva mener menigheten dersom kjøpspris ikke er avgjørende?
Kjør saklig diskusjon og gjerne basert på erfaringer.
Trålet gjennom Youtube og så på utallige tester, lysten etter ny sykkel ble stor og Multistrada V4 ble den jeg hadde mest lyst på, i og med at den var helt ny på markedet så ble det også en runde på forumene. Der leste jeg meg redd på Ducatisyken og Faultistrada folket, samt at fra meg ble det litt langt opp til Trondheim for service og garanti arbeid.
KTM var også med på listen, men jeg hadde tross alt hatt noen eksempler av den arten før og fått hilst på KTM garantiavdeling titt og ofte, så den ble egentlig lagt litt til side + det at mine litt for korte bein sliter med SuperAdventure sånn av og til...
BMW ble dermed siste kandidat og altfor mange lapper ble lagt ned i å skaffe meg en glinsende blank Triple Black versjon av en R1250 GS. Hadde allerede prøvekjørt den i fjor og forvisset meg om at på norske veier så holdt den egentlig godt følge med en S1000XR opp til der lappen forsvinner til onkel når de er ute og fyller opp en slunken overtidskasse.
Etter denne lange digresjonen, så tror jeg uansett at min absolutte anbefaling til AudiMannen er følgende, kjøp en av de syklene, de er alle bra!
Sist redigert av Tomkrn den 01 mai 2021, 21:22, redigert 1 gang totalt.
2023 KTM SAS 1290
2018 Husqvarna 701 Enduro
x2013 KTM 990 SMT
x2021 BMW R1250GS
x2016 BMW S1000XR
x2018 KTM 790 Duke
x2010 KTM 990 SMT
x2014 KTM 690 Duke
x1991 Yamaha TDM 850
2018 Husqvarna 701 Enduro
x2013 KTM 990 SMT
x2021 BMW R1250GS
x2016 BMW S1000XR
x2018 KTM 790 Duke
x2010 KTM 990 SMT
x2014 KTM 690 Duke
x1991 Yamaha TDM 850
-
- Innlegg: 43
- Registrert: 16 jul 2017, 10:58
- Motorsykkelen din: Husqvarna 701 2018 + KTM SAS 1290 2023
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
En BMW S1000RR tar så og si alt som finnes av superbiler, ikke mange biler som holder mot en MC med en god fører.FredrikE24 skrev: 04 apr 2021, 21:32 Vel, AudiMannen foreslår modellen som et alternativ. Selv om alle forstår at bilen potensielt tar den i akselerasjon og toppfart.
https://www.youtube.com/watch?v=GA-7KpW8eKw
2023 KTM SAS 1290
2018 Husqvarna 701 Enduro
x2013 KTM 990 SMT
x2021 BMW R1250GS
x2016 BMW S1000XR
x2018 KTM 790 Duke
x2010 KTM 990 SMT
x2014 KTM 690 Duke
x1991 Yamaha TDM 850
2018 Husqvarna 701 Enduro
x2013 KTM 990 SMT
x2021 BMW R1250GS
x2016 BMW S1000XR
x2018 KTM 790 Duke
x2010 KTM 990 SMT
x2014 KTM 690 Duke
x1991 Yamaha TDM 850
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
S1000RR er irrelevant i denne sammenheng
- Audi Mannen
- Innlegg: 870
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Godt innlegg. Det var akkurat derfor jeg valgte Yamaha når jeg kjøpte sykkel sist. God service i nærområdet ( Les Kjellv) og kjent merke for holdbarhet.Tomkrn skrev: 04 apr 2021, 21:53Jeg sto overfor det samme valget selv i vinter da jeg syntes min S1000XR ble noe hektisk med at den hele tiden hvisket i øret mitt "Kjør fortere, Kjør fortere, Du greier litt til!"Audi Mannen skrev: 04 apr 2021, 14:38
På markedet er det 3 alternativer slik jeg tenker som kunne vært mine alternativer:
BMW GS 1200/1250
KTM SA 1290 S eller R
Ducati Multistrada V4
Hva mener menigheten dersom kjøpspris ikke er avgjørende?
Kjør saklig diskusjon og gjerne basert på erfaringer.
Trålet gjennom Youtube og så på utallige tester, lysten etter ny sykkel ble stor og Multistrada V4 ble den jeg hadde mest lyst på, i og med at den var helt ny på markedet så ble det også en runde på forumene. Der leste jeg meg redd på Ducatisyken og Faultistrada folket, samt at fra meg ble det litt langt opp til Trondheim for service og garanti arbeid.
KTM var også med på listen, men jeg hadde tross alt hatt noen eksempler av den arten før og fått hilst på KTM garantiavdeling titt og ofte, så den ble egentlig lagt litt til side + det at mine litt for korte bein sliter med SuperAdventure sånn av og til...
BMW ble dermed siste kandidat og altfor mange lapper ble lagt ned i å skaffe meg en glinsende blank Triple Black versjon av en R1250 GS. Hadde allerede prøvekjørt den i fjor og forvisset meg om at på norske veier så holdt den egentlig godt følge med en S1000XR opp til der lappen forsvinner til onkel når de er ute og fyller opp en slunken overtidskasse.
I begynnelsen av mars ble en feilfri og uttestet GS hentet fra forhandler og satt til verks på landeveien. Innkjøring må til... 300 kilometer senere så var jeg og min GS på langtur helt opp til fjellet der KjellV holder til på dagtid, forbauselsen var stor da vi skulle se over nyinnkjøpet og skuffelsen desto større da kalipperene foran allerede hadde slått lekk (som varslet på absolutt alle forum der BMW entusiaster holder til).
Moralen jeg tok med derfra var at uansett hva du kjøper, så kjøp ihvertfall noe med en god garanti og ikke så lang vei til forhandler...
Etter denne lange digresjonen, så tror jeg uansett at min absolutte anbefaling til AudiMannen er følgende, kjøp en av de syklene, de er alle bra!
Yamaha XJR 1300
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Forøvrig sammenligningstest mellom 1250 og V4S i nyeste Bike nr 4. Veldig jevnt på alle områder, V4 taper på høyt forbruk. Bimmer er raskest på mellomaks...
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Så den. Motorrad (som Bike jo egentlig er nå) drar dette poeng greiene sine litt langt av og til synes jeg. Delvis fordi summen av mange mindre viktige kriterier, selv om vektet lavt, kan være avgjørende. Og dette er MC så det subjektive og "fun factor" teller mye mer for tror de fleste.pekle skrev: 04 apr 2021, 23:12 Forøvrig sammenligningstest mellom 1250 og V4S i nyeste Bike nr 4. Veldig jevnt på alle områder, V4 taper på høyt forbruk. Bimmer er raskest på mellomaks...
Annerledes om var varebil, men MC er ikke matematikk

Ikke dermed sagt konklusjonen er feil, bare litt kritisk til metodikken (og at BMW vinner Motorrad test er ingen kjempeoverraskelse). I engelske Bike fikk begge 9/10 men Multistrada V4S ble utropt til vinner da beste på asfalt selv om "BMW R1250GSTE 40 years" er bedre offroad. Så spørs også på bruksområde.
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days