Flere eiere + lav km stand + manglende servicehefte = rødt flagg?

Forum for fulleffekt tung-MC
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39853
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Flere eiere + lav km stand + manglende servicehefte = rødt flagg?

Legg inn av AJ »

Var innom Hadeland MC her om dagen hvor dennne Ducatien var inne til olje- og filterskift i forb. med salg:

Bilde

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=302689716

Fire eiere siden 2018 og kun 15500 km... :-k .
Mulig tre reelle eiere hvis sykkelen i utgangspunktet var en demosykkel. Altså registrert på forhandler i utgangspunktet.
Veldig påkostet med tail tidy skiltoppheng, fullt Acrapovic racing eksosanlegg, karbondetaljer og gjennomsiktige motordeksler mm. til en sum av bortimot 100K :eh !

Men kun 15500 km. siden ny i 2018 :scratch ?

Sykkelen så veldig bra ut, men for egen del hadde jeg glatt styrt unna denne.

Spørsmålet mitt er utvilsomt hvorfor denne kun har har gått 15500 km. fordelt på 4 eiere :scratch ?

En kjøremaskin som dette burde da ha gått langt lengre... :eh
Til sammenligning har min egen KTM 1290 SA S siden april 2018 tilbakelagt tett innpå 78000 km. Med én eier...

Alle servicer ser ut til å ha vært utført, men da er det vel strengt tatt snakk om kun én service etter 1.gangsservicen...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7134
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Flere eiere + lav km stand + manglende servicehefte = rødt flagg?

Legg inn av dypen »

Dette er jo en sykkel som krever litt i forbindelse med service og vedlikehold. Men, hvorfor du ikke bruker Ducati verksted / forhandler på en slik sykkel med tanke på softvareoppdateringer, recall og servicelogg. Service er hvert år uavhengig av kilometer på denne. Eksos anlegg krever også remapping av styreenhet som utføres sammen med montering av eksos hvis den er bytter. På en slik sykkel forventes full servicelogg i henhold til Ducati sin serviceintervall anbefaling. Antall eiere …

24.04.2022
14.01.2022
14.01.2022
04.10.2019
04.10.2019
25.09.2019
24.09.2019
30.11.2018
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5038
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Flere eiere + lav km stand + manglende servicehefte = rødt flagg?

Legg inn av FredrikE24 »

Svaret er ganske enkelt spør du meg. Det er ikke akkurat lettvint og enkelt å farte rundt på en sånn overalt og det har med interesse og bruk å gjøre..
Det er kult at alt er på stell med alle tilvalg på et slikt råskinn.

Jeg har i snitt kjørt 20 000km i sesong på en og samme sykkel, tidvis hatt flere. Jammen skulle jeg kjørt mange kveldsturer etc. For å klare det samme. For den ducatien er ikke noe å reise på tur med, og neppe noe å pendle med.

Reodor Felgen
Innlegg: 266
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Flere eiere + lav km stand + manglende servicehefte = rødt flagg?

Legg inn av Reodor Felgen »

kjellv skrev: 05 jun 2021, 23:33
mxman skrev: 05 jun 2021, 23:23 Hva er det de gjør på verkstedet at det er så viktig med års-service ? For meg virker det bare som et kjempe dyrt oljeskift, for at garantien skal gjelde. På bmw'n som jeg hadde på service kom den sammen med en lapp med sjekkpunkter. Skal du ha ny bremsevæske er det ekstra. For meg virker som det er dette mc-butikkene tjener penger på, servicer som gjør i hui og hast.
En får også fort et inntrykk av den som eier sykkelen når du kommer å ser på den, hvordan den er lagret. Eventuelt hvordan verkstedet der han skrur selv ser ut. Olje og bremsevæsk -skift fikser de fleste selv
Be om en kopi av serviceskjemaet neste gang du er til årsservice. Kanskje du blir overrasket over hvor omfattende den er.
Serviceskjemaet finnes vel med dokumentasjonen som medfølger ved kjøp av ny sykkel for de fleste merker, eventuelt er det lett tilgjengelig ved et google søk.

Svar