Og det tror jeg ganske sikkert samsvarer med virkeligheten...

Mulig det, hvis man får til en perfekt start. Som oftest får man ikke det tror jeg. Å nyere el-biler med respekt for seg selv klarer nok fint den tiden på 0-100 vil jeg tro.AJ skrev: 11 feb 2022, 15:27 Husker ikke om det er nevnt tidligere i tråden, at KTM 390 Duke er oppgitt å ha en 0 til 100 km/t aks. på under 6 sekunder.
Og det tror jeg ganske sikkert samsvarer med virkeligheten...![]()
Sammenligner du med gjennomsnittet av biler er den sprek, sammenligner du med en tyngre sykkel med over hundre hester mer...vel...Lau skrev: 09 nov 2021, 17:14 Syns det er rart at alle på youtube betegner denne og andre a2 sykler som "treige" når jeg nesten er raskere enn 99% av bilene på veien.
TakkerSir Limpalot skrev: 11 feb 2022, 18:12Sammenligner du med gjennomsnittet av biler er den sprek, sammenligner du med en tyngre sykkel med over hundre hester mer...vel...Lau skrev: 09 nov 2021, 17:14 Syns det er rart at alle på youtube betegner denne og andre a2 sykler som "treige" når jeg nesten er raskere enn 99% av bilene på veien.
Mener ikke å påstå at den ikke er morsom, har ikke hørt annet enn skryt fra de som har kjørt den og er det trangt og svingete kjører du sikkert fletta av meg på gamla.
Gratulerer med kul sykkel!
Ja, ikke sant
Enig i det meste du skriver. Ikke minst når det gjelder størrelsen. 390'en skal visstnok bruke samme ramme som 125 kubikkeren og det sier en del om hvor stor (liten...) den er.Bjerknez skrev: 29 mar 2022, 20:07
Men på landeveien i 80+ kommer dem nok litt til kort tror jeg. Ikke mye overskuddskrefter igjen i en 390 tror jeg når man ligger i 80+ på landeveien. Men alt til sitt bruk. Altså i forhold til hva man er vant til.
Man får sykler til alle bruksområder :)
Det er jeg nok rimelig sikker på at alle har fått med seg.Bjerknez skrev: 29 mar 2022, 20:34 Nei, poenget mitt var ikke å sammenligne en 390 med en 1290 eller 2.5l. Jeg håper det var åpenbart :)
Ingen som har nevnt at det er umulig.FreewheelBurning skrev: 30 mar 2022, 01:31 Kan ligge i venstrefeltet hele dagen lang på alle motorveier i Norge med mindre enn 390cc.