Jeg er enig at kystriksveien er en strekning som en ikke bør ha hastverk. Da er det best å ikke ha en slik tidsramme for å møte på vestlandsturen.kjellv skrev: 10 feb 2022, 22:49Jeg kjørte kystriksveien nordover til Nesna i 2016 i finvær, og sørover fra Saltstraumen til Fosen i drittvær i 2018. Jeg synes ikke du skal unngå fergestrekninger i det hele tatt. Fergene langs kystriksveien er en opplevelse i seg selv, der du gjerne kan ta med deg fotoapparatet på soldekket og nyte den fantastiske naturen. Det er en udelt god opplevelse synes jeg, og en fin avveksling fra asfalten. Jeg vil også slå et slag for å ta deg god tid. Det har lite for seg å stresse seg fram for å rekke neste ferge, eller følge en stram tidsplan. La kystriksveien ta den tiden den tar, og ta deg tid til å stoppe opp når du føler for det. Legg inn minst en overnatting, gjerne to!Solo-rider skrev: 10 feb 2022, 12:06 Årets treff i Telemark er bare en liten kjøretur etter middagen for meg...![]()
Vurderer å utvide turen og koble meg på Vestlandsturen.![]()
Har flere turplaner i hodet... Fikk jo ikke med meg så mye kystriksveien på 2021 treffet. Ta den iår ?? Det er jo enkelte her på forumet som har kjørt hele Kystriksveien. kjellv eller andre har kanskje et tips hva som en bør ta med seg av den og hvor god tid en trenger på den. Hva er den beste delen av Kystriksveien å kjøre ? Hvilke fergestrekninger kan en unnvære ? (Tilbringer over 2000timer i året på fergeturer vel fornøyd med tid på ferger.)
Forumtouren i fjor hadde kystriksveien nordover fra Namsos som hovedmål. Allerede i Namsos tok vi avgjørelsen om at været var ikke på vår side denne gang, og at den flotte Helgelandskysten ikke ville bli den opplevelsen vi var ute etter. I tåke og regnvær har det lite for seg. I slikt vær vi hadde i fjor får man ikke sett eller opplevd noe særlig. Derfor mener jeg det var riktig av oss å velge E6 i fjor. Jeg er ellers veldig glad for at jeg valgte hele Villmarksveien fra Majavatn til Korgen sammen med niko og Tomkrn. Den veien var også en stor opplevelse, selv om været ikke var så veldig bra. Den er absolutt å anbefale som et alternativ den ene retningen.
Men heller ta kystriksveien en annen gang og litt etter hvordan været er da.
Finner ikke den opprinnelige ruta for 2021 turen med de høydepunktene som er fint å ha med seg.(Ytre veien) Kanskje de som er lokalkjente kan linke en rute for meg ? kjellv ?