Har eksperter og politikkere rett eller feil?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.

Har du spart opp masse midler/penger under covid-19 pandemien?

Avstemmingen ble avsluttet den 22 des 2022, 10:46

Ja, jeg har spart opp en god del midler
5
13%
Jeg har det som før pandemien
22
56%
Nei, utgiftene økte og jeg fikk dårligere råd
12
31%
Mistet jobben eller ble permittert og fikk dårligere råd
0
Ingen stemmer
jeg og/eller partner mistet jobben og bolig, bil eller annen verdifull gjenstand må selges
0
Ingen stemmer

Stemmer totalt: 39

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Re: Har eksperter og politikkere rett eller feil?

Legg inn av kjellv »

BjørnSover skrev:For min del gikk jeg på en økonomisk smell under covid - tok A lappen og kjøpte mc :prf
Investeringer skal tenkes som langsiktige Bjørn. Du skal nyte godt av de lenge Bilde

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

kjellv skrev: 17 des 2022, 14:56
BjørnSover skrev:For min del gikk jeg på en økonomisk smell under covid - tok A lappen og kjøpte mc :prf
Investeringer skal tenkes som langsiktige Bjørn. Du skal nyte godt av de lenge Bilde

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Det er bare vi som er 50 pluss som tenker at investeringer skal være langsiktige.
For ungdom er det raske penger som gjelder og de som " investerer " kjøper "lekepenger ", dvs kryptovaluta.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

BjørnSover
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018

Legg inn av BjørnSover »

Jompa skrev: 17 des 2022, 16:38 Det er bare vi som er 50 pluss som tenker at investeringer skal være langsiktige.
For ungdom er det raske penger som gjelder og de som " investerer " kjøper "lekepenger ", dvs kryptovaluta.
Det er et paradoks siden det er de unge som trenger penger på lang sikt og de over 50 har barn på vei ut av dørene, bedre betalte jobber og trenger ikke langsiktige penger

SilverSmurfer
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Legg inn av SilverSmurfer »

mekkern skrev: 16 des 2022, 11:31 Bruktbiler- der snakker man vel om brukte ELbiler- de vanlige har stort sett falt mer i pris enn tidligere normal.
Nei, bruktbiler av alle typer har gått vesentlig opp i pris.

https://www.tv2.no/broom/derfor-har-man ... /14235654/

"Ja, det er akkurat samme mekanismer her. For kurante bruktbiler er det selgers marked, uavhengig om det er bilforhandlere eller private selgere. Interessant nok ser vi at brukte diesel- og bensinbiler er noe av det hotteste, og har gått mest opp i pris. Elbiler spriker litt mer. Her er rekkevidde viktig for mange kjøpere. Men også disse selges generelt kjapt, forteller Nordal."

Det var i 2021, og i 2022 hadde du en ekstra økning på elbiler men bensinbiler selges fremdeles stort sett for langt høyere priser enn hva som pleide å være vanlig før covid. VW Caddy er for eksempel en bil som jeg har fulgt litt med på, med den kilometerstanden og alderen jeg har kikket etter så har prisene økt med ca 55-60%. Men da har jeg ikke regnet på inflasjonen.

Jeg har også fulgt med på en hel rekke andre bilmodeller med lav km stand og alder under 7 år, og jeg har sett tilsvarende tendenser på alt. Biler man i tidlig 2020 fikk for 100 må man nå ut med 160 for, biler man i tidlig 2020 fikk for 50 koster nå 80.

Svar