Haha, jammen godt jeg ikke er ute etter å sjarmere Bjerknez, for her går det faktisk for det meste i en runde Axe og så slenger jeg på en dæsj med snart 20 år gammel "Intimately Beckham" om jeg skal på en fest (som i det senere har blitt redusert til å skje i snitt 1-2 ganger i tiåret)
Skapene på badet hjemme inneholder for øvrig hovedsakelig et lager med Axe (kjøpes i bulk når vi er på harrytur), diverse eldgamle parfymer, litt ymse barberhøvler (fra motorisert Gilette til ymse engangs-plastikk, aner ikke hvor noe av det kommer fra da jeg har hatt det i alt for mange år), og litt barbergel. I skuffen under vaskene befinner det seg en Philips hårklipper. Helt vanlig, billig tannbørste befinner seg på kanten ved vasken, sammen med en random tannkrem som også kommer fra "harrylageret". (Vi har fortsatt en hylle med håndsåper og annet fra en Ullared-tur fruen hadde før pandemien...)
Bruker svært lite tid på alt av hårvekst. På toppen har det forsvunnet av seg selv over tid, det lille som befinner seg rundtom i ørehøyde får en runde med 2mm maskin i ny og ne når det begynner å bli litt "langt". Skjegget tas når jeg begynner å se ut som en uteligger. Stort sett bare en kjapp runde med maskinen på 0,5mm slik at det blir igjen litt stubb, full rakings en sjeldnere gang når jeg gidder.
Når det er sagt så har jeg kikket på, og vurdert, "skikkelig" barberhøvel. Ikke at jeg bruker det ofte - jeg foretrekker å ikke være helt glattbarbert i fjeset - men når jeg en sjelden gang tar det så merker jeg at ingen av høvlene i skapet egentlig er noe særlig bra, eller behagelige å bruke.