lazyboy skrev: 23 apr 2023, 23:16
Han skal kanskje lengre en Høk

Mener ikke og disse Rocketˋn din Bjerknez den er tøff som fy.
Men det er jo øya som ser som avgjør om en bag på sete er penere en toppkoffert.
Jeg skjønner hvorfor mange her inne tror at Høk er dit jeg legger alle turene mine. Sannheten er delvis sann. De fleste lokale turene jeg er på er som oftest bråbestemt og det er svært sjeldent jeg stopper noe særlig på disse turene eller tar masse bilder. Sitter jeg derimot på Høk og tar meg en kaffe og begynner å kjede meg så kan jeg dra opp mobilen og ta et bilde før jeg evt. kjører å det er disse bildene dere ser her inne og drar derfor den konklusjonen.
Flott at du liker Rocket. Mange gjør nok det og mange gjør det ikke. Det er ett fett. Jeg har tross alt en del mil på baken med en Rocket og er kanskje den i forumet med mest erfaring med nettopp Rocket. Da spiller det liten trille for meg hva andre mener om vekten, utseendet og andre ting. Jeg mener mange her inne har nevnt at man ikke burde mene noe om en sykkel man ikke har kjørt en del med...
Det alene burde nok stoppe dem fleste fra å mene veldig mye om Rocket.
Jeg har mine preferanser når det kommer til valg av sykkel. Jeg er stiv i kroppen grunnet dårlig rygg, men samtidig vil jeg ha noe som ser bra ut og samtidig er funksjonelt. Det enkle svaret hadde vært en GS eller en K1600. Men det gir meg svært lite å kjøre rundt på slike sykler.
Problemet mitt er at 70% av kjøringen foregår lokalt og 30% er den prlige sommerturen som er årets høydepunkt for min del. Så turmulighetene veier ganske mye og derfor er behovet for en sykkel ala Rocket noe som gagner meg.
Det JEG må finne ut er denne prosentfordelingen. Skal jeg satse alt på langturen en gang i pret som er over på 2-3 uker, eller skal jeg satse på de lokale turene og heller leve med mindre komfort på langturen?
Det er det som avgjør om det blir en mindre sykkel eller ikke. :)
Jeg hadde aldri noensinne kjøpt en Rocket hvis jeg bare skulle kjlre rundt på lokale turer. Den hadde ikke engang vært i tankene. Og faktisk var det tilfeldig at det ble en Rocket i utgangspunktet. Jeg bestillte meg egentlig en Speed!aster 1200, men denne kom aldri og jeg har faktisk ikke sett den i butikken engang. Kom ikke den til Norge i det hele tatt?