Er Triumph et premiummerke?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
lazyboy
Innlegg: 362
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av lazyboy »

Retningstabil blir den jo med lang akselavstand, med dertil dårligere unnamanøver og bremse lengde😱
Men når kjørte du egentlig en moderne sykkel til 300k pluss som ikke var stabil?
Lurer på hva du egentlig sammenligner med når du nevner at du får med så mye bagasje også? Har ikke du 2 stk 30-35 litere og en salbag.
Hvilke sykler bærer ikke det?
Tipper du synser mere enn du vet på det området😎

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av Bjerknez »

lazyboy skrev: 23 apr 2023, 22:50 Retningstabil blir den jo med lang akselavstand, med dertil dårligere unnamanøver og bremse lengde😱
Men når kjørte du egentlig en moderne sykkel til 300k pluss som ikke var stabil?
Lurer på hva du egentlig sammenligner med når du nevner at du får med så mye bagasje også? Har ikke du 2 stk 30-35 litere og en salbag.
Hvilke sykler bærer ikke det?
Tipper du synser mere enn du vet på det området😎
Jeg har ikke kjlrt andre sykler til 300k+ så det kan jeg ikke svare på. Rett og slett fordi det er ingen andre sykler til den prisen som frister, overhodet.

Joda, jeg kan få all begasjen jeg trenger på en 50cc tempo corvette også jeg. Jeg kan sikkert få festet det til en tråsykkel også. Men en liten sykkel med mye bagasje og dermed også vekt betyr at dempere også bør være av OK kvalitet og dessuten er det viktig for meg at sykkelen ser ok it også MED bagasje. En Speed Twin 1200 med like mye bagasje vil jo bare se overlesset ut. Men at det funker, gjør det sikkert.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av Bjerknez »

Vis meg bilde av en Speed Twin 1200 med 100 liter bagasje totalt som ser bra ut. Faktisk håper jeg du finner et slikt bilde, for det har jeg lett etter selv...

Et annet problem for min del er at ryggen er kaputt. Derav er jeg blitt veldig stiv i kroppen. Så og skreve over en sykkel som Speed Twin med stor roller bag på salen er nesten umulig. På rocket funker det for den er ganske lav. Det kan gå på en speed Twin siden jeg kan bruke fothvileren, men det kan jeg ikke på rocket for disse sitter for langt frem på sykkelen.

Det er igså en av grunnene til at rocket passer bra til meg.

Jeg har lagt langt flere tanker i dette enn du tror. Skal man ha med mye bagasje er en større sykkel et bedre valg. Spesielt hvis den er ganske lav og man kan løfte beinet rett over hovedsetet istedet for å skreve over salen som man må på høyere sykler.

lazyboy
Innlegg: 362
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av lazyboy »

Gud hjelpe meg, er du på possør kjøret igjen nå da.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av Bjerknez »

lazyboy skrev: 23 apr 2023, 23:02 Gud hjelpe meg, er du på possør kjøret igjen nå da.
jeg har alltid likt at ting ser bra ut jeg ut fra eget ståsted. Det er ikke en tilstand som kommer og går hos meg.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av Bjerknez »

Men klart, en slik hadde jo vertfall reddet bagasjekapasiteten på Speed Twin :lol
E5B308F6-6519-4B41-ACD5-7B7B47E23731.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

lazyboy
Innlegg: 362
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av lazyboy »

Han skal kanskje lengre en Høk😎 Mener ikke og disse Rocketˋn din Bjerknez den er tøff som fy.
Men det er jo øya som ser som avgjør om en bag på sete er penere en toppkoffert.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av Bjerknez »

lazyboy skrev: 23 apr 2023, 23:16 Han skal kanskje lengre en Høk😎 Mener ikke og disse Rocketˋn din Bjerknez den er tøff som fy.
Men det er jo øya som ser som avgjør om en bag på sete er penere en toppkoffert.
Jeg skjønner hvorfor mange her inne tror at Høk er dit jeg legger alle turene mine. Sannheten er delvis sann. De fleste lokale turene jeg er på er som oftest bråbestemt og det er svært sjeldent jeg stopper noe særlig på disse turene eller tar masse bilder. Sitter jeg derimot på Høk og tar meg en kaffe og begynner å kjede meg så kan jeg dra opp mobilen og ta et bilde før jeg evt. kjører å det er disse bildene dere ser her inne og drar derfor den konklusjonen.

Flott at du liker Rocket. Mange gjør nok det og mange gjør det ikke. Det er ett fett. Jeg har tross alt en del mil på baken med en Rocket og er kanskje den i forumet med mest erfaring med nettopp Rocket. Da spiller det liten trille for meg hva andre mener om vekten, utseendet og andre ting. Jeg mener mange her inne har nevnt at man ikke burde mene noe om en sykkel man ikke har kjørt en del med...

Det alene burde nok stoppe dem fleste fra å mene veldig mye om Rocket. :knegg

Jeg har mine preferanser når det kommer til valg av sykkel. Jeg er stiv i kroppen grunnet dårlig rygg, men samtidig vil jeg ha noe som ser bra ut og samtidig er funksjonelt. Det enkle svaret hadde vært en GS eller en K1600. Men det gir meg svært lite å kjøre rundt på slike sykler.

Problemet mitt er at 70% av kjøringen foregår lokalt og 30% er den prlige sommerturen som er årets høydepunkt for min del. Så turmulighetene veier ganske mye og derfor er behovet for en sykkel ala Rocket noe som gagner meg.

Det JEG må finne ut er denne prosentfordelingen. Skal jeg satse alt på langturen en gang i pret som er over på 2-3 uker, eller skal jeg satse på de lokale turene og heller leve med mindre komfort på langturen?

Det er det som avgjør om det blir en mindre sykkel eller ikke. :)
Jeg hadde aldri noensinne kjøpt en Rocket hvis jeg bare skulle kjlre rundt på lokale turer. Den hadde ikke engang vært i tankene. Og faktisk var det tilfeldig at det ble en Rocket i utgangspunktet. Jeg bestillte meg egentlig en Speed!aster 1200, men denne kom aldri og jeg har faktisk ikke sett den i butikken engang. Kom ikke den til Norge i det hele tatt?

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 697
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Bosted: Oslo

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av Nomade »

Bjerknez skrev: 23 apr 2023, 22:25
I motsatt ende finner man Trident 660 som bare er triste saker. Stiller i samme bås som en kjip Honda. Men alle merker må vel ha noen sykler for dem som ikke lnsker eller har mulighet til å bla opp alt for mye penger også.
Trident har jo et søskenbarn ;) Triumph Tiger 660 Sport Den ser ihvertfall ut som en sykkel jeg kunne like :)

https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/r ... 022-review

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av Bjerknez »

Nomade skrev: 24 apr 2023, 10:01
Bjerknez skrev: 23 apr 2023, 22:25
I motsatt ende finner man Trident 660 som bare er triste saker. Stiller i samme bås som en kjip Honda. Men alle merker må vel ha noen sykler for dem som ikke lnsker eller har mulighet til å bla opp alt for mye penger også.
Trident har jo et søskenbarn ;) Triumph Tiger 660 Sport Den ser ihvertfall ut som en sykkel jeg kunne like :)

https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/r ... 022-review
Alt til sitt bruk, og smken er som baken :thumleft

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5043
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av FredrikE24 »

Triumph Trident var jo kul den da, hva er det som er feil med den?
MT07/XSR700/XSR900 er hvertfall til å gjespe av :P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 24 apr 2023, 19:26 Triumph Trident var jo kul den da, hva er det som er feil med den?
MT07/XSR700/XSR900 er hvertfall til å gjespe av :P
Smak og behag ;)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av Bjerknez »

Måtte dobbeltsjekke hvilken sykkel jeg prøvekjørte og det var Tiger 660 Sport jeg fikk låne, og ikke Trident. Motorten er trolig den samme. Ikke noe galt med motoren isolert sett sikkert, utover det faktum at jeg syntes den kjentes utrolig slapp ut. Eller rettere sagt, det krevdes mye turtall før det skjedde noe.

Ikke noe galt med sykkelen i seg selv, men den føltes definitivt ikke ut som en "premium" sykkel. Men at det er en god budsjettvariant for dem som ikke setter motor og premium følelse høyest er det nok ingen tvil om.

Alt til sitt bruk :)

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1822
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av pingvin »

For å være ærlig, om Triumph var premiummerke eller ikke var aldri en del av vurderingsgrunnlaget da kjøpte Triumph. Egentlig ikke tenkt på det før denne tråden kom opp og for så vidt ikke så mye etter heller. Derimot så har jeg litt sansen for historien (uten at skal påstå kan den så godt), spesielt siden kjøpt retro, legitimere litt det klassiske designet.

Men kunne like godt kjøpt Kawasaski Z900RS om skulle ha ren asfaltsykkel, den er skikkleig fin og får veldig god omtale. Kunne blitt tett mellom denne og Triumph 1200 Speed Twin. Selv om Kawa ikke blir regnet som premium i det hele tatt.

Bilde

Eller Ducati, ikke fordi premiummerke (for er vel ingen som krangler på at Ducati er dette) men fordi synes deisgnet er bra, mer modern tolkning av retro men dette kan italienerne. Var ikke på markedet nå kjøpte Scrambler 1200 så slapp å gjøre det valget.

Bilde

Så for meg viktigst at god sykkel å kjøre og har tiltalende design (uten å dra i gang ny GS diskusjon). Kvaliteten er mekanisk bra på det meste og er litt godværs motorsyklist så finishen får ikke så mye juling.

Men ikke kinesisk, ikke fordi skeptisk til kvalitet, ikke liker design eller ikke er premium, men fordi ikke har lyst til å støtte regimet på noen måte (jada, vet at sikkert masse kinesiske deler i sykkelen og at sikkert kjøper dill produsert i Kina hele tiden...).
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7154
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av dypen »

Gammelsmurfen skrev: 23 apr 2023, 18:29
mekkern skrev: 23 apr 2023, 12:37 Hva er premisset for «premium»?
Pris?
Opplevd kvalitet?
Feilfritt?
Statusnavn?
Enig/godt spørsmål! kanskje slenge på holdbarhet også, selv om det forsåvidt kan inngå i "opplevd kvalitet" og "feilfritt".

Og hvis trådstarter overhørte at Honda ikke var premium, så er det neppe feil og driftsikkerhet som vektlegges.
Honda er vel noe av de mest driftssikre på markedet om man ser på historikken og statistikken.
Nomade skrev: 23 apr 2023, 10:57 Blir Triumph produsert og utviklet i UK?
De satt ut produksjonen til Asia (Thailand mener jeg), men har også rustet opp igjen i England.
Produksjon endrer seg over tid, underleverandører byttes, ja kanskje produksjon / fabrikk sted er flyttet, det som var betraktet som premium tidligre er nødvendigvis ikke premium i dag… På bil hører jeg ofte begrepet premium men må ærlig innrømme det har gått meg hus forbi på tohjulinger selv om noen merker blir omtalt ofte som trygge kjøp.

Bruker / kjøpers opplevelse av merket i form av tilgang til forhandler, verksted, fysisk butikk som kan besøkes uten å planlegge ferietur i forbindelse med besøket.

Er veldig usikker på hva som avgjør om ett merke er premium selv om jeg har tanker om hva som er bra og hva jeg ikke under noen omstendigheter kunne tenke meg å kjøpe for å bruke over tid.

Har aldri betraktet fruen i huset som veldig motor interessert, har heller aldrig sett henne lese / titte i motorblad / tv program etter nærmere 37 år sammen men hun er krystall klar på hva som er innafor på bil / mc merke og modell. Men det må tas med, hun er veldig observant og får med seg det meste i sosiale sammenkomster hvor det snakkes og diskuteres uten å være direkte delaktig. Jeg får da høre de gangene jeg har kjøpt ett kjøretøy som ikke nødvendigvis har det beste rykte men lav nok pris og er villig til å gi det en sjanse :knegg
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av Bjerknez »

Enig.

Premium når det kommer til MC er mer "flatt". Vanskelig å nevne et eller flere merker som er premium eller som fremstår som premium sånn uten videre.

Men i mitt eget lille hode, så har jeg jo laget meg en sannhet ut fra hvordan jeg ser diverse merker med tanke på dette.

Hva som er mest "premium" vet jeg ikke, men jeg setter generelt BMW og Triumph høyt. Kanskje også Ducati, selv om jeg slett ikke er overbevist når det kommer til kvaliteten på selve sykkelen. Men designmessig scorer dem høyt, samens med Triumph, på hver sin måte.

BMW blir i mitt hode premium når det kommer til det tekniske, mens utseendet generelt er så som så på syklene dems.

Så javnt over vil jeg si Triumph er det merke som er mest premium i mitt hode. Uten at det er noen grunn alene til at jeg velger Triumph. Jeg kunne like godt kjørt en Yamaha,

Nederst på listen min kommer Honda og Suzuki. Det er bare blæh...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39867
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av AJ »

Premium i betydningen eksklusivitet, sjeldenhet, designdristighet, kompromissløshet, materialvalg osv. vil kanskje britiske Brough og italienske MV Agusta peke seg ut som aktuelle kandidater?

https://www.brough-superior-motorcycles ... or-models/

https://www.mvagusta.com/no/en/product/rush/1000
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 623
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av Canutus »

V-twin da, men den Dagger'n skulle jeg heller tatt imot om jeg hadde fått 'an. :prf
AJ skrev: 25 apr 2023, 12:55 Premium i betydningen eksklusivitet, sjeldenhet, designdristighet, kompromissløshet, materialvalg osv. vil kanskje britiske Brough og italienske MV Agusta peke seg ut som aktuelle kandidater?

https://www.brough-superior-motorcycles ... or-models/

https://www.mvagusta.com/no/en/product/rush/1000

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7154
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av dypen »

AJ skrev: 25 apr 2023, 12:55 Premium i betydningen eksklusivitet, sjeldenhet, designdristighet, kompromissløshet, materialvalg osv. vil kanskje britiske Brough og italienske MV Agusta peke seg ut som aktuelle kandidater?

https://www.mvagusta.com/no/en/product/rush/1000
Samme sykkel … MV Agusta LUCKY EXPLORER 9,5 og Ducati Desert X

https://www.mvagusta.com/media/Lucky_Ex ... 9.5_en.pdf

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=296192345
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av simpson »

dypen skrev: 25 apr 2023, 16:45
AJ skrev: 25 apr 2023, 12:55 Premium i betydningen eksklusivitet, sjeldenhet, designdristighet, kompromissløshet, materialvalg osv. vil kanskje britiske Brough og italienske MV Agusta peke seg ut som aktuelle kandidater?

https://www.mvagusta.com/no/en/product/rush/1000
Samme sykkel … MV Agusta LUCKY EXPLORER 9,5 og Ducati Desert X

https://www.mvagusta.com/media/Lucky_Ex ... 9.5_en.pdf

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=296192345
Ligner gjør de, men ikke noe mer til felles enn det

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 697
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Bosted: Oslo

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av Nomade »

Tok noen Google søk, ser ut som premium er mer brukt utrykk når det gjeler bilmerker?

Her er noen tilfeldige topplister over motorsykler ihvertfall :D

https://www.carlogos.org/reviews/best-m ... rands.html

https://techquirer.com/luxury-motorcycle-brands/

https://motorcycleexploits.com/best-motorcycle-brands/

https://www.slashgear.com/1252499/major ... orst-best/

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av Bjerknez »

Nomade skrev: 26 apr 2023, 09:57 Tok noen Google søk, ser ut som premium er mer brukt utrykk når det gjeler bilmerker?

Her er noen tilfeldige topplister over motorsykler ihvertfall :D

https://www.carlogos.org/reviews/best-m ... rands.html

https://techquirer.com/luxury-motorcycle-brands/

https://motorcycleexploits.com/best-motorcycle-brands/

https://www.slashgear.com/1252499/major ... orst-best/
Ser for meg at det meste måles i antall salg og driftsikkerhet her når jeg leser disse linkene.

For meg er premium ikke nødvendigvis driftsikkerhet og antall salg alene. Spesielt ikke antall salg.

Litt vanskelig å definere hva som er "premium" og tenker at det blir en del delte meninger der. Yamaha leverer jo kvalitet over hele linja og er kanskje det merket som går for å være det "tryggeste" valget. Yamaha har sikkert også veldig mye bra, men om utseendet og finish er det som trigger meg er jeg usikker på.

Jada, jeg liker feks. XSR900, å ser selvsagt det er delte meninger om den sykkelen (samt alle andre sykler). Noen mener at Honda er det beste og har bestemt seg for at dem leverer spennende sykler, mens andre sverger til Ducati etc.

Jeg har gjort meg opp en mening selv, så får andre gjøre opp sin. For vi kjører vel alle premiumsykkel regner jeg med :knegg

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av mekkern »

Jeg gikk for Indian- selv om mange spør om den er indisk...premium inder? :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 26 apr 2023, 11:36 Jeg gikk for Indian- selv om mange spør om den er indisk...premium inder? :lol
Har hørt dem har gode selgere i India, så er nok derfor du kjøpte en slik :knegg

Greddy
Innlegg: 181
Registrert: 13 okt 2019, 00:13
Motorsykkelen din: Yamaha MT-10 SP, Tracer 900 GT, XT1200ZE

Re: Er Triumph et premiummerke?

Legg inn av Greddy »

Premium er når produsenten kan ta mer, pga merkevaren. Det faktum er Triumph ikke selger lavere CC sykler og dermed ikke selger sykler for budsjettbeviste eller til folk som må bruke MC som framkomstmiddel til hverdags, sier litt i seg selv.
Demografen er folk som har MC som hobby, dermed er mer villig til å bruke mer penger. Billigste sykkel Triumph har er i 600cc segmentet. Trident ligger på 120k NOK. Mens japsene, ktm, Royald Enfield, Voge, CFmoto og andre produsenter som selger lett-MC for mindre bemidlet folk. oppfattes ikke som premium, pga merkevaren deres er så tilgjengelig for allmennen.

Etter min mening: sammenligning av flaggskipsykler er meningsløst. Merkevaren bør dømmes etter hvor lett det er å komme seg inn i merkevaren. I Triumphs tilfelle: 120k.
Ducatti: 142k
BMW: 60k
KTM: 50k
Yamaha: 30k
Honda: 35k
Kawasaki: 50k
Suzuki: 41k

Ikke uten grunn, Honda som er verdens ledende i antall solgte sykler ikke oppfattes som premiummerke er nettopp pga innstegprisen på deres sykler er så lav. Det betyr ikke at Honda ikke selger premium sykler i luksus segmentet. Noe Goldwing, Fireblade, og deres overprisete scootere er bevis på.

Svar