K1300 S - pro and cons

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av dypen »

Kanskje det ble mail @FredrikE24
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 620
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av Canutus »

dypen skrev: 19 jun 2024, 22:30
FredrikE24 skrev: 19 jun 2024, 22:26 Min sykkel veier 300kg med full tank. Føler ikke behovet for noe heavy duty.
Det påvirker sikkert levetida, kjører du Michelin Road 6 på K1600 tror jeg levetid blir kort vs Michelin Road 6 GT :D du har PM @FredrikE24
Kan ikke si jeg merket vesentlig forskjell på kjørelengde på Roadtec01 vs Roadtec01HWM vs Road5. har alltid måttet bytte på 7500-10000.
Roadtec sine ble litt mer kantet slitasje, MEN da var jeg og litt ferskere sjåfør, så kan ikke se bort ifra at det var kjørestilen som viste seg på dekkene de første sesongene. Grunnen til at jeg de siste årene velger Michelin, er kunn pga at jeg får noen kroner i rabatt via jobb.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av dypen »

Det er forståelig, hadde selv rabatt på dekk via jobben og det var en helt annen verden vs butikkpris. Hva du får ut av mc dekk er til dels avhengig av om du er villig til å kjøre med trappa fordekk og flatt bakdekk med tilhørende ubehag i svinger og sporing for å tyne siste del av levetid. Da vil jeg heller ha en sykkel som oppfører seg eksemplarisk og bytte tidligere :D
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5029
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av FredrikE24 »

Min erfaring er at med riktig oppsett på demping og god kjørestil får minst 15k ut av Roadtec01 uten at det blir trappete i kantene eller kantete. Settet jeg satt på nå før ferien var nok gode for 500 norgesmil til, men tok ikke sjansen for en hardtur sydpå.

Metzeler Roadtec01 har etter min mening en profil som passer BMWen bedre. Det samme sier min far, fremfor Michelin Road.
Neste blir nok å prøve Roadtec02. Som skal være enda bedre.

Etter litt lang kjøreerfaring på samme sykkel må jeg nok si at det går sykler med mye dårlig støtdemping der ute og mye unødvendig følgeslitasje og dårlige kjøreopplevelser.

Jeg har kjørt 110 000km på samme sykkel nå siden 2016 og er på demperoppsett nummer tre. Tipper jeg bytter igjen når jeg har kjørt 40-50kkm.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5029
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av FredrikE24 »

Når det gjelder K1300S Motorsport har denne smidde felger, Akrapovic eksos, andre fothvilere, BMW Motorsport farger, 2015 årsmodell.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av dypen »

FredrikE24 skrev: 20 jun 2024, 13:08 Når det gjelder K1300S Motorsport har denne smidde felger, Akrapovic eksos, andre fothvilere, BMW Motorsport farger, 2015 årsmodell.
Takker! Jeg fant en artikkel med samme info etterhvert :thumleft Link:
https://www.cycleworld.com/sport-rider/ ... irst-look/

Svar på samme spørsmål fra advrider.com
I think you can safely assume it is authentic if all the pieces are there and especially the wheels. Reproducing a copy would cost waaaaaay more than sourcing an authentic one. That said the prefix of my VIN is WB1050904GZV95XXX
.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av dypen »

Litt lesestoff og god helg :thumleft
IMG_2204.jpeg
IMG_2205.jpeg
IMG_2206.jpeg
IMG_2207.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
GSXR-Erling
Innlegg: 380
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av GSXR-Erling »

Veldig potent sportturer!
Har hatt 2 K1200S, og 2 K1300S, siste var en K1300S HP.
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 620
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av Canutus »

Jeg er ivertfall strålende fornøyd med min K13R, og vet ikke hvilken sykkel jeg ville byttet den mot.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5029
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg har sikkert sagt det hundre ganger før, K1300S er en sykkel jeg har veldig lyst på.

Det er imidlertid veldig mange hverdagslige ting den vil være dårligere på enn den gamle K1200RSen jeg har. Det er mye derfor jeg ikke helt får ut fingern.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av dypen »

K1200S er sikkert ikke noe dårlig alternativ hvis du kjøper en velholdt sykkel …
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
GSXR-Erling
Innlegg: 380
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av GSXR-Erling »

1300 går mye renere enn 1200. Engelske Riccardo Engineering fikk skikkelig på den!
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5029
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av FredrikE24 »

dypen skrev: 17 nov 2024, 06:59 K1200S er sikkert ikke noe dårlig alternativ hvis du kjøper en velholdt sykkel …
K1200S er uaktuelt

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av dypen »

FredrikE24 skrev: 17 nov 2024, 09:46
dypen skrev: 17 nov 2024, 06:59 K1200S er sikkert ikke noe dårlig alternativ hvis du kjøper en velholdt sykkel …
K1200S er uaktuelt
Det er jo noen estetiske forskjeller og litt mer hester og moment i K1300S sammen med ESA men det betyr jo ikke at K1200S er ubrukelig eller … Du har K1200RS og har lyst på en K1300 det skjønner jeg …

Kortversjonen av K1200S vs K1300S hva er det …
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5029
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av FredrikE24 »

En hel masse, du finner svar på nett. K1200S/R Sport/R/GT bør man ikke kjøpe. Motor og drivlinje et et kapittel for seg, bremsesystem er et annet.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: K1300 S - pro and cons

Legg inn av dypen »

FredrikE24 skrev: 17 nov 2024, 17:10 En hel masse, du finner svar på nett. K1200S/R Sport/R/GT bør man ikke kjøpe. Motor og drivlinje et et kapittel for seg, bremsesystem er et annet.
Overraskende.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Svar