Mange gode kjøreopplevelser på denne turen, men havnet i et vedarbeidsmareritt på hjemturen.
Degt er selvfølgelig bra at veien vedlikeholdes og forbedres. Men
må alt skje samtidig og så konsentrert i samme område?
I tillegg stengte veier, som gjorde at fram og tilbake ble dobbelt så langt enkelte steder på denne turen. Og som bidro til at jeg ikke kom meg dit jeg hadde tenkt.
Så da vendte jeg nesen like så godt hjemover igjen i stedet for å havne midt oppe i flere veiarbeidstrekninger.
På hjemturen valgte jeg også å kjøre over Gaustad fra Sauland til Rjukan og angret etter hvert for at jeg gjorde dette. Møtte selvfølgelig på veiarbeid her også. Men det var ikke det verste på denne strekningen, hvor veidekket er blitt skrekkelig dårlig og gir en klar demper på kjøregleden på dette som jo egentlig er en flott MC-vei.
Så her blir det ingen flere turer på meg før
hele veistrekningen er utbedret. Og det tipper jeg blir mange år til...
Og rett før jeg var på dørstokken hjemme, nærmere bestemt utenfor Hønefoss var det nok en stengt veistrekning som første til lange køer, mye trafikk i mot og dermed og dermed stedvis vanskelig med forbikjøringer. Ikke bare trafikken i mot, men også stressede bilførere ...
Så denne turen ble ikke slik jeg hadde håpet og planlagt.
Men jeg fikk nå likevel kjørt mange veier jeg aldri tidligere har kjørt, bl.a Valebøveien og en del andre jeg ikke noterte meg navnet på.
Ellers kan jeg nevnte at teltovernattingen på denne turen var min andre med det nye Expedunderlaget. Og som en bruker, husker ikke i farten hvem, nevnte i et innlegg her inne, stor forskjell på teltovernatting med dette underlaget i forhold til andre jeg har prøvd.
Expedunderlaget
gjør virkelig en stor forskjell!
Dermed har jeg ingen reservasjoner mot flere teltovernattinger i løpet av sesongen. Og har tre måneder til å gjøre det på

.
Og med dert er denne turrapporten ved veis ende med disse bildene som jeg lar tale for seg selv.
Bare lege til at Guzzi'en oppførste jeg upåklagelig hele veien og for meg egner den seg helt utmerket som tursykkel

.
Rett og slett en god tursykkel som også går overraskende bra med en trivselshastighet på 100 km/t og kvikk gassrespons, spesielt over 4000 omdreininger:
bilde 1.JPG
bilde 2.JPG
bilde 3.JPG
bilde 4.JPG
bilde 5.JPG
bilde 6.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.