Eldre og klassiske lett motorsykler …

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7139
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Eldre og klassiske lett motorsykler …

Legg inn av dypen »

Geiroe skrev: 04 jul 2023, 20:48
Jompa skrev: 04 jul 2023, 17:13 100 kubikkeren hadde 7hk
Bare for å være pirkete, så var det maks 6Hk. og 100cc fra 71, før det var 125cc maks. Sachs 125 hadde 6Hk originalt, så pussig nok ble det maks grensa. Min Yamaha RS 100 hadde 6Hk før jeg fingra med den.
Det var altså 125 cc som gjaldt i Norge til og med 1971 som ble endra til 100 cc i 1972 …
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Bosted: Sandefjord

Re: Eldre og klassiske lett motorsykler …

Legg inn av Geiroe »

Jeg debuterte med 63 Vespa 125 14 år gammel, 15 så ble det Suzuki A100 i 50 ramme, deretter ble det ny Yamaha RS100, før jeg avslutta med Tempo Swing 125 med 175 syl og gasser som de fleste hadde. Det var mine lettvektere før det ble tung.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7139
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Eldre og klassiske lett motorsykler …

Legg inn av dypen »

Ser vi har diskutert dette før :thumleft

viewtopic.php?p=390424#p390424
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Toalmar
Innlegg: 544
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: .
Bosted: **

Re: Eldre og klassiske lett motorsykler …

Legg inn av Toalmar »

Lauri skrev: 04 jul 2023, 19:13
Jompa skrev: 04 jul 2023, 17:13 last ned.jpeg

Dette var " sykkelen " i Alta da jeg var 16 år.
Suzuki TS 100 ER.
Populær sykkel innenfor reindriftsnæringen; lett og sterk.
Populær sykkel overalt i dette land tror jeg. Var i hvert fall det på Østlandet på 80 tallet. Hadde selv 3 stykker.

Norsense
Innlegg: 130
Registrert: 12 des 2019, 08:51
Motorsykkelen din: For tiden uten.
Bosted: Arendal

Re: Eldre og klassiske lett motorsykler …

Legg inn av Norsense »

Jeg hadde ER 100 selv. Husker det gikk noen DT80 lokalt.
1024px-Yamaha_DT80_LC2.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1622
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Eldre og klassiske lett motorsykler …

Legg inn av Kjellrf »

Toalmar skrev: 05 jul 2023, 18:40
Lauri skrev: 04 jul 2023, 19:13
Jompa skrev: 04 jul 2023, 17:13 last ned.jpeg

Dette var " sykkelen " i Alta da jeg var 16 år.
Suzuki TS 100 ER.
Populær sykkel innenfor reindriftsnæringen; lett og sterk.
Populær sykkel overalt i dette land tror jeg. Var i hvert fall det på Østlandet på 80 tallet. Hadde selv 3 stykker.
Hjemme gikk det flest RS100, noen CB100, mens de med Suzuki skrudde mest.... :eh
Jeg kjørte CB100-71 og deretter ny XL100S. Sistnevnte var en drittsykkel kvalitetsmessig.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39856
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Eldre og klassiske lett motorsykler …

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 04 jul 2023, 20:59 Ser vi har diskutert dette før :thumleft

viewtopic.php?p=390424#p390424
Helt korrekt.
Så da slår vi likesågodt trådene sammen :) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7139
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Eldre og klassiske lett motorsykler …

Legg inn av dypen »

Zundapp KS100 var en sprek sykkel som det var noen av i bygda … det var flere av den på YouTube filmen og en nabo hadde en som på bilde men som 100 cc.


B009B9A2-A432-47D1-A211-74DF6CC45773.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Svar