Du har helt rett, er ikke store verdinene det er snakk om. Men det som var poenget er var at verdiløs er den ikke. Er endel som har blitt gjort med den siste åra, så er ikke slik at den har vært ustartet totalt på 7 årmekkern skrev:I dagens samfunn er summer under 20000kr ikke å regne for vesentlig verdi.Heller ikke for kjøretøy.(sett i litt perspektiv da folk ukritisk kjøper ukjente bilmerker på strøm til 5-900tusen++)
Med verdi så mener jeg i forhold til de som er ok og fungerer tilfredstillende-gjør den det? hvis ikke må det fixes på så den blir brukbar-ingen andre enn eierene gidder å gjøre det gratis.når tilstanden er som normalt vil en få markedspris.
En kjøper vil vurdere verdien av et kjøretøy som ikke funker mot et kjøretøy som funker og hva dette kan koste med ukjent tilstand for kjøper.
Denne verdien kan være fra meget lite til nærmere ca fungerende sykkel-avhengig av kjøpers vurdering av tilstanden.
Fryktet i høst større påkost på en Honda CBR1000F som jeg har og dens salgsverdi og kom frem til at hvis feilen var det jeg fryktet så hadde jeg kastet den (500kr i vrakpant) enn å brukt mange tusen og mange timer på en sykkel med markedsverdi ca12-15000kr.men dog en del affeksjonsverdi.
Slapp med skrekken og noen timer med arbeid.
Så derfor vil jeg si at det er eiers verdi og kjøpers verdi-ikke alltid de stemmer helt overens-spesielt ikke på gamle 2hjulinger.
Men på gamle mopeder og mopeddeler er det fortsatt ville tilstander..![]()
Takk for meg og god natt.
Sist jeg kjørte er 3 år siden, men da tente den ikke på alle sylinderen, så da ble det byttet coiler. Nå tenner den hele veien. Tok også av forgassere i samme slengen, men mistenker at jeg kåla det til med wireføring. Derfor den krangler. Har faktisk også bytta olje 4 ganger på de åra, selv om den har blitt minimalt brukt.
Hadde aldri kjøpt elbil til 900000,- men ja mange gjør det helt ukritisk som du sier. Jeg går for driftssikkerhet, 3l diesel Hilux :)
Sent from my iPhone using Tapatalk