dypen skrev: 22 apr 2024, 18:29
Har erfaring med dette @AJ … da min 1290 var veldig sensitiv på det. Hadde den stått lenge uten å vært vedlikeholds ladet måtte den starte på første klikket ellers var det kjørt. Bruk av strøm for å konfigurere sykkel’n eller GPS uten motor igang ble det raskt for lite strøm til start også. Men er du bevist på dette og forsiktig med strømbruk har du aldri problemer under bruk
Har et spørsmål om bytte fra
Yuasa YTZ14S Gel (originalbatteriet i KTM'en), men
ikke AGM (Absorbent Glas Mat) batteri til Landport YTZ14-S AGM.
Yuasa gel.png
Spesifikasjon på Yuasa batteriet
Regner med sat
@dypen eller andre med god kunnskap om batteriteknolig kan svare:
Vil det være helt uproblematisk med et slikt bytte? Altså fra et Gel, men ikke AGM batteri - Yuasa - til AGM batteriet fra Landport.
Spør fordi jeg merlet meg det som står i dette avsnittet på denne informasjonssiden til Yuasa:
Please also note that a conventional battery cannot simply be replaced with an AGM battery. If your vehicle originally had a conventional battery, the vehicle rectifier or regulator design is for a conventional battery, and it could cause an issue with the replaced AGM battery. The opposite way as well.
https://www.yuasabatteries.com/resource ... m-battery/
Gel batterier går vel om hverandre siden AGM også er gel, men mer avansert enn tradisjonell gel, om jeg har forstått det rett

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.