Så kan man jo diskutere i det vide og brede hva som er sundt og ikke. Det før rosabloggerne ta seg av. Eller enda bedre, spør en lege som kan litt om ernæring.
Å med det så takker jeg for meg i denne tråden

Hadde noen år i mine yngre dager som jeg ikke løp ned tannlegen, men fant ut at det er bedre (og i lengden billigere) å ta en årlig "EU-kontroll" på tenna. Så jeg får innkalling årlig, men han kan bare drite i å borre eller gjøre smertefulle ting inni der uten bedøvelse.Bjerknez skrev: 11 jan 2025, 22:18 Jeg er vel ikke den som flyr ned tannlegekontoret og går dit som regel kun når jeg har tannverk. Det betyr rotfylling i de fleste tillfeller. Men det fine med rotfylling er at man aldri før vondt i disse tennene igjen, hehe. Men det koster jo litt selvsagt. Nå skal jeg snart sette inn en ny tann ett sted hvor en annen ble trukket grunnet betennelse i tannkjøttet. 33.000 kroner bare. Pyttsan...![]()
Jepp. Det er min erfaring også. Alkohol generelt. Men må være sterkt ja. 30+ % :)
Jeg finner det urovekkende at enkelt tror at vaksiner fungerer for historien forteller noe helt annet... men historien holdes jo godt skjult i disse tider...JohnnyTh skrev: 12 jan 2025, 21:08 Jeg finner det fascinerende at enkelt tror at vaksiner ikke fungerer. Vaksiner har jo vært kjent siden slutten av 1700-tallet og vaksiner har utryddet sykdommer.
Meslinger er et VELDIG godt eksempel. Meslingdødsfall var tilnærmet borte på -50 tallet og vaksinen kom i 1963...
Så du mener at MMR vaksinen som gis til barn i dag fint kunne vært spart?
Ja, jeg mener det. Du får selv avgjøre hva som er best for deg og dine men ta den avgjørelsen basert på kunnskap og ikke propaganda...Toalmar skrev: 12 jan 2025, 22:27Så du mener at MMR vaksinen som gis til barn i dag fint kunne vært spart?
Joda, meslinger eksisterer fremdeles og det er vel bare 2-3 år siden en liten unge ble smittet av meslinger på legevakten her på mine kanter...av en annen unge som var vaksinert...
Jeg får D-vitaminmangel uten å spise tilskudd, særlig vinterstid. Dette har med hudpigmenter etc. å gjøre. De som er mørke tar opp mindre D-vitamin fra sola enn lyse.Bjerknez skrev: 13 jan 2025, 00:21 Jeg er også sjeldent eller aldri sjuk. Jeg er faktisk usikker på om jegbhar hatt Korona i det hele tatt, for jeg har rett og slett ikke vært sjuk utover litt snufsete de siste fire årene. Å jegbhar vært i karantene med ei som har hatt Corona.
Jeg har tatt to corona vaksiner skal sies men utover det flyr jeg ikke ned apoteket eller dytter i meg vitaminer i pille eller veskeform. Jeg tror kroppen som regel får det man trenger av vitaminer gjennom normalt kosthold. Fysisk helse er også tellende.
Så kan andre knaske vitaminer til dem blir grønne for min del. Vi har alle våre preferanser og vi er vel ikke likt bygd noen av oss. Det er noen av oss som reagerer kraftig på mye rart. Feks. Får mange ikke sove jvis dem tar seg en kaffekopp før leggetid, og misser enkelte et måltid så går dem helt i kjellern.
Selv er jeg nok herdet. Det er absolutt ingenting jeg er allergisk mot, å jeg kan fint gå en hel dag uten mat. Noen gamger kan jeg faktisk glemme å spise. Foruten ryggplagene jeg sliter med som er medfødt, så er jeg frisk som en fisk, selv om jeg nok gjerne skulle vært i bedre form skal sies.
Jeg kan spise 5-600 kalorier pr. dag i 3 måneder og gå ned ca. 30kg. Uten problemer. Jeg føler sulten, men kroppen fungerer både på jobb og i heimen.
Når det kommer til vaksinediskusjonen vet jeg ærlig talt ikke hva keg skal tro, men jeg sitter litt på gjerdet. Jeg er generelt motstander av å knaske piller fordi noen mener det er bra, selv om man er frisk som en fisk.
Karvefrø virker urindrivende, slimløsende, luftrørsutvidende og styrkende. De brukes derfor ofte i preparater mot forkjølelse, hoste, luftrørskatarr og bronkitt, spesielt til barn.
En stor kopp vann kokes opp med én teskje nyknuste karvefrø og får deretter trekke i ca. 10 minutter under lokk før frøene siles fra og teen drikkes. En kopp karvete drikkes på tom mage en stund før maten eller mellom måltidene, og rett før sengetid. Man kan også innta karve ved å svelge én teskje karvefrø rett ned med et glass vann.
Det er heller ikke han i en mye omtalt låve på Hadeland som gikk hardt ut mot Covid, så fikk han det selv og døde av den...SveinHa skrev: 13 jan 2025, 01:31 De av dere som har tatt influensa-19 vaksine uten å ha bivirkninger av det er heldige. Jeg kjenner 3 mann som høylydt skrøt av vaksinen og de er ikke med oss lengre.
Du være helt trygg på at jeg kommer til og gjøre som min doktor sier og ikke hva jeg leser om, hverken her eller andre steder
Høyst anekdotisk og ikke minst tendensiøst eksempel, vil jeg bestemt påståGammelsmurfen skrev: 13 jan 2025, 18:04Det er heller ikke han i en mye omtalt låve på Hadeland som gikk hardt ut mot Covid, så fikk han det selv og døde av den...SveinHa skrev: 13 jan 2025, 01:31 De av dere som har tatt influensa-19 vaksine uten å ha bivirkninger av det er heldige. Jeg kjenner 3 mann som høylydt skrøt av vaksinen og de er ikke med oss lengre.