BMW R 1200 GS
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: BMW R 1200 GS
Takk skal du ha Gaus for godt svar.Det med turbulensen e altså omtrent det samme,i følge div. v-strom forum e det
nærmest et uoverkommelig problem.Æ har laget en slags spoiler sjøl som virke sånn passe.
Når det gjelder tyngdepunkt så tenkte æ at kanskje det va merkbart lavere på GSen pga boxeren.
Æ e 184 cm lang så æ føle ikke at sykkelen e for høy men skulle gjerne ha styret litt lengere bak.
Har også en arm som ikke kan rettes helt ut så æ må sitte litt for mye foroverlent,det e ikke helt bra for ryggen.
Men du hadde jo mye god info så æ finn vel på ut et eller annet.
nærmest et uoverkommelig problem.Æ har laget en slags spoiler sjøl som virke sånn passe.
Når det gjelder tyngdepunkt så tenkte æ at kanskje det va merkbart lavere på GSen pga boxeren.
Æ e 184 cm lang så æ føle ikke at sykkelen e for høy men skulle gjerne ha styret litt lengere bak.
Har også en arm som ikke kan rettes helt ut så æ må sitte litt for mye foroverlent,det e ikke helt bra for ryggen.
Men du hadde jo mye god info så æ finn vel på ut et eller annet.
Re: BMW R 1200 GS
Setehøyden ved lavt sete er visstnok 82 cm.gaus skrev:Du kan også få et ekstra lavt sete, men jeg vet ikke hvor mye lavere dette er. Et lavt sete vil nok være en fordel for deg, da vil du kunne ha mer kontroll når du setter beina i bakken.jhn skrev:Gaus har du no mer å si om GS vs V-strom ? Æ har en DL 1000 å
vil gjerne høre (lese) mer.Turbulens,tyngdepunkt.Æ synes den e litt
topptung men det e mulig det e bare mæ,æ har litt redusert styrke og
balanse grunnet en ryggmargskade så æ har velta en rekke ganger
i gangfart.Æ trur æ har bytta blinklys 3 gang.Men ellers e æ meget
fornøyd med sykkelen.
Data på BMWsykler finnes vel her:
http://www.bmwmotorad.no" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW leverer også en ekstra stor touringskjerm til sine sykler.
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Til 12GS leverer både Wilbers og Øhlins kortere dempere.gaus skrev:Du kan også få et ekstra lavt sete, men jeg vet ikke hvor mye lavere dette er. Et lavt sete vil nok være en fordel for deg, da vil du kunne ha mer kontroll når du setter beina i bakken. Ellers kan du som jeg tidligere har nevnt kjøpe senkesett for fothvilerne, så det er mange muligheter til å tilpasse sykkelen etter kroppens behov. Dette er ikke så enkelt å få til med en V-Strom.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Kevin Ash skriver om 12GS:

[TaSK]
Hele rapporten han er her.In other respects the bike is unchanged, aside from new colours (metallic grey or black, solid red or white),
which means this is still one of the world’s most useful motorcycles.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39859
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Vi mangler åpenbart en "sikle"(drool)-smiley her på Forumet...tagesk skrev:Kevin Ash skriver om 12GS:Hele rapporten han er her.In other respects the bike is unchanged, aside from new colours (metallic grey or black, solid red or white),
which means this is still one of the world’s most useful motorcycles.
[TaSK]



Jobb for deg, kanskje?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- gaus
- Innlegg: 117
- Registrert: 29 okt 2009, 23:44
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
- Bosted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Kan du ikke bare bruke et sånt foto?AJ skrev:Vi mangler åpenbart en "sikle"(drool)-smiley her på Forumet...tagesk skrev:Kevin Ash skriver om 12GS:Hele rapporten han er her.In other respects the bike is unchanged, aside from new colours (metallic grey or black, solid red or white),
which means this is still one of the world’s most useful motorcycles.
[TaSK]![]()
![]()
Dexter!!!
Jobb for deg, kanskje?


Sist redigert av gaus den 20 feb 2010, 07:42, redigert 1 gang totalt.
Turen nytes best sammen med den man er glad i.
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
Re: BMW R 1200 GS
Jeg har prøvekjørt den nye f650gs. Det er den jeg drømmer om nå. Jeg likte ikke utseende på den før jeg fikk prøvekjørt, men jeg har forandret mening. 650 passet meg utmerket, sittestilling, setehøyde (med lavt sete), lavt turtall ved normal kjøring og dreiemoment så det holder.gbruaset skrev:mens vi snakker om gs, er det noen her som har prøvd gs 800? den er lekker den også!

Sist redigert av Gammelgutt den 20 feb 2010, 11:02, redigert 1 gang totalt.
- rogg
- Innlegg: 3341
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Bosted: Berger
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Hmmmm...Gamlegutt....BMW..ja, helt klart. Sykkel som passer deg. En som kjører 80 mil for kosens skyl... jo, du må bare handle nå..Gammelgutt skrev:Jeg har prøvekjørt den nye f650gs. Det er den jeg drømmer om nå. Jeg likte ikke utseende på den før jeg fikk prøvekjørt, men jeg har forndret mening. 650 passet meg utmerket, sittestilling, setehøyde (med lavt sete), lavt turtall ved normal kjøring og dreiemoment så det holder.gbruaset skrev:mens vi snakker om gs, er det noen her som har prøvd gs 800? den er lekker den også!
Re: BMW R 1200 GS
Jeg bør vel vente litt med å handle bla. pga. økonomien. Dessuten om et år eller to så finnes vel kanskje den nye 650en på bruktmarkedet.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39859
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Eller kanskje denne:gaus skrev: Kan du ikke bare bruke et sånt foto?![]()



_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Bosted: Drammen
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Jeg har sittet og bladd litt i filene mine i Photobucket, og kom over denne lille snutten fra våren 2007. Dette er film fra den aller første gangen jeg kjørte R1200GS. For anledningen selvfølgelig på asfalt.....hehe
[img]http://i133.photobucket.com/albums/q51/ ... r24-25.jpg[/img]
I løpet av sommeren ble det flere turer, og jeg tilbakela ca. 3000 km på denne sykkelen i løpet av sommeren 2007. Flere av turene på grus. På gode grusveier ligger den som et "fjell".
Men det er så vidt jeg får vippa den opp fra støtta når jeg skal kjøre, og jeg kan IKKE stoppe i bratte nedoverbakker....
En nydelig sykkel å kjøre, bare synd den er for høy for meg.... Det hjelper ikke akurat at tyngdepunktet er høyt heller...
Skulle gjerne hatt en sånn, den hadde passet ypperlig til mine formål...!

[img]http://i133.photobucket.com/albums/q51/ ... r24-25.jpg[/img]
I løpet av sommeren ble det flere turer, og jeg tilbakela ca. 3000 km på denne sykkelen i løpet av sommeren 2007. Flere av turene på grus. På gode grusveier ligger den som et "fjell".


En nydelig sykkel å kjøre, bare synd den er for høy for meg.... Det hjelper ikke akurat at tyngdepunktet er høyt heller...

Skulle gjerne hatt en sånn, den hadde passet ypperlig til mine formål...!
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39859
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Satt fint på den, du Bimma
Men artigere å kjøre ST 800'en, sku' jeg mene...

Men artigere å kjøre ST 800'en, sku' jeg mene...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Bosted: Drammen
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
ST'n er seff mye lettere, men så lettkjørt at den nesten blir kjedelig... GS'n er morsom å kjøre og man blir fort glad i sykkelens vibrasjoner. Og så kan brekkes helt ned, skjønner du....AJ skrev:Satt fint på den, du Bimma![]()
Men artigere å kjøre ST 800'en, sku' jeg mene...


Men jeg er veldig glad i ST'n min da.....

På bildet er salen på laveste hakket



Jeg vurderte å kjøpe F800GS, men den er enda høyere, så på den rakk jeg ikke ned i det hele tatt. Fikk ikke prøvekjørt engang.

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Re: BMW R 1200 GS
VærsågodAJ skrev:Vi mangler åpenbart en "sikle"(drool)-smiley her på Forumet...![]()
![]()
Dexter!!!
Jobb for deg, kanskje?

Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: BMW R 1200 GS
Er litt redd Rer,men har prøvd K1200 GT ,og den var berre lekker



Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Kjøper du en 12GS med ESA kan du sette på Wilbers dempere (som støtter ESA).Bimma skrev: På bildet er salen på laveste hakket![]()
![]()
Jeg synes å huske at de er hele 65 mm kortere.
Det gjør susen det!
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Bosted: Drammen
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Bra tipstagesk skrev:Kjøper du en 12GS med ESA kan du sette på Wilbers dempere (som støtter ESA).
Jeg synes å huske at de er hele 65 mm kortere.
Det gjør susen det!
[TaSK]


Sykkelen på bildet har Touratech sal som fører meg litt nærmere bakken, men det mangler fortsatt mye på å nå ned.

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39859
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Tror ikke du skal prøve TDM'en etter at jeg satte på såkalte "Tail-risers'...Bimma skrev:Bra tipstagesk skrev:Kjøper du en 12GS med ESA kan du sette på Wilbers dempere (som støtter ESA).
Jeg synes å huske at de er hele 65 mm kortere.
Det gjør susen det!
[TaSK]Da begynner det å hjelpe litt.
![]()
Sykkelen på bildet har Touratech sal som fører meg litt nærmere bakken, men det mangler fortsatt mye på å nå ned.
Men at den ble mer kvikkstyrt etter at jeg gjorde det, er det liten tvil om

Men det i seg selv har jo lite med salhøyden å gjøre...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Bosted: Drammen
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Tror du skal få ha TDM'en i fred for mer meg da ja...


AJ skrev: Men det i seg selv har jo lite med salhøyden å gjøre...

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
hmmm - når jeg ser nøye på bildet gjetter jeg på at hælen din ikke er mer enn 65 mm bra bakken.Bimma skrev: Sykkelen på bildet har Touratech sal som fører meg litt nærmere bakken, men det mangler fortsatt mye på å nå ned.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Bosted: Drammen
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
På bildet bruker jeg støvler der sålen er bygget opp 2 cm. Disse har jeg ikke lyst til å bruke lenger, de er ikke spesielt gode å gå med. Så i realiteten er det lengre ned til bakken enn på bildet.
Men jeg tror jeg allikevel skulle kunne leve bra med løsningen du foreslår tagesk .
Men jeg tror jeg allikevel skulle kunne leve bra med løsningen du foreslår tagesk .

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Så da mangler du bare en kvart million kroner eller noe slikt for å handle inn.Bimma skrev: Men jeg tror jeg allikevel skulle kunne leve bra med løsningen du foreslår tagesk .
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- gaus
- Innlegg: 117
- Registrert: 29 okt 2009, 23:44
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
- Bosted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Høres ut til å være en løsning, men da mister vel sykkelen omtrent 1/3 av fjæringsveien?tagesk skrev: Kjøper du en 12GS med ESA kan du sette på Wilbers dempere (som støtter ESA).
Jeg synes å huske at de er hele 65 mm kortere.
Det gjør susen det! [TaSK]
Turen nytes best sammen med den man er glad i.
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Det vil jeg tro. Så resultatet er trolig en litt stivere sykkel. Jeg skirver "trolig" for det kan godt tenkesgaus skrev: Høres ut til å være en løsning, men da mister vel sykkelen omtrent 1/3 av fjæringsveien?
Wilbers bygger demperne og fjærene anderledes slik at de har samme fjæringvei men at sykkelen sitter lavere.
Kjenner ikke detaljene (og eftersom jeg er 202 er problemet liksom litt akdademisk for meg)
Google på Wilbers ESA BMW vil sikkert komme opp med detaljene.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- gaus
- Innlegg: 117
- Registrert: 29 okt 2009, 23:44
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
- Bosted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Forstår hva du mener, jeg er bare 189, men har setet i høyeste posisjon.tagesk skrev:Det vil jeg tro. Så resultatet er trolig en litt stivere sykkel. Jeg skirver "trolig" for det kan godt tenkesgaus skrev: Høres ut til å være en løsning, men da mister vel sykkelen omtrent 1/3 av fjæringsveien?
Wilbers bygger demperne og fjærene anderledes slik at de har samme fjæringvei men at sykkelen sitter lavere.
Kjenner ikke detaljene (og eftersom jeg er 202 er problemet liksom litt akdademisk for meg) [TaSK]

Turen nytes best sammen med den man er glad i.
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)