Dexter skrev:Jeg tror at jeg hadde mistet noe av gleden ved å kjøre sykkel dersom jeg skulle finregnet på hva det egentlig koster. Ikke kan jeg verdisette den gleden det er å dyrke denne interessen heller. Det koster kroner, det koster tid, det koster å gjøre noen prioriteringer og jeg kommer ikke unna det. Jeg har jo på en måte tatt et valg da jeg anskaffet meg sykkel.
Når det er sagt så er det jo åpenbart at økonomi spiller en viss rolle. Enten har man råd eller så har man ikke råd, men det blir en være eller ikke være diskusjon. Dersom jeg kommer til at jeg en vakker dag kanskje ikke har råd, så skal jeg ta stilling til det da, og se hvilken prioriteringer jeg kan gjøre.
.
Kanskje du skal regne litt likevel.
Økonomien blir veldig god når vi beholder sykkelen en stund, ihvertfall sammenliknet med samme distanse kjørt på 4 hjul.
Grunnen er i første rekke at sykkelen ikke faller så fort i verdi som bilen, men også (i det fleste tilfeller) billigere forsikring, og er det en bensin bil vi sammenlikner med , så er forbruket til sykkelns fordel det også.
Fj'n (med 200000 km på telleren) har ikke kostet meg mere en 10000 kr i verkstedutgifter!! Vis meg den bilen som slår det. Ingen av de Tyske jeg har hatt ihverfall!!
Kjøpte den i 89 for kroner 39000....