Gammelgutts gjøren og laden.
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Neida, jeg er vel like HÅRsår som han derre Hijolingen.
Er slettes ikke sikker :-# som du kan lese av mitt innlegg så er jeg i grunnen langt fra sikker, men jeg har ett ørlite håp om å nærme meg siden du sitter ganske stille fullstendig utkjørt etter en lang spasertur i skinndress og uten sykkel tilgjengelig i minst 2 dager - og disse 2 dagene skal jeg utnytte fullt ut med en langtur i morgen på 30 - 40 mil og like langt på torsdag - og da nærmer jeg meg, men neppe forbi :-) :-)
- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
Re: !
AJ skrev:Jeg tror og håper at jeg kjenner deg såpass at du ikke tar deg nær av at jeg ler så jegGammelgutt skrev:Når jeg kom hjem var jeg så varm at jeg hoppet rett i dusjen, men syntes at det bråket så fælt, hadde glemt og ta av høreapparatene. Heldigvid gikk det bra, de virker fortsatt.![]()
Ubetalelig!

I dag har jeg bestilt hovedstøtte til Il Tempo Petit, og bedt om pris på dekk. Det viser seg at framdekket trapper og straks er modent for utskifting, bakdekket går litt til men jeg bytter det samtidig. Vurderer Pirelli Diabo H som jeg brukte på Daelimen, og da blir det 150/60 bak istedet for 150/70 slik at jeg får senket sykkelen med 15 mm.
Og så har jeg "mekket" speil i dag. Er borskjemt med vidvinkelspeil men det ene er sprukket og slike er ikke å oppdrive lenger. Kjøpte et av de runde speilene til 50kr på biltema og har skrudd av speilhodet slik at jeg bare bruker armen. På denne armen har jeg montert på et vidvinkel campingvognspeil fra Torshov bilrekvisita. Det ble bra, nå ser jeg godt forbi venstrearmen min. Nå kommer jeg til å få høre det av Cheron, at jeg skal ikke ha busspeil på motorsykkel.
Jeg hentet sykkelen fra service på torsdag og de nye bremseklossene jeg har nå er fantastiske, så gode bremser har jeg aldri hatt før. Og så er det nytt BMC vaskbart luftfilter, lurer på om det er blitt litt mer fres i maskinen nå?, eller om det er innbilning.
.
2008:.....26000 km
2009: 32000 km
2010: 3298 km
Og så har jeg "mekket" speil i dag. Er borskjemt med vidvinkelspeil men det ene er sprukket og slike er ikke å oppdrive lenger. Kjøpte et av de runde speilene til 50kr på biltema og har skrudd av speilhodet slik at jeg bare bruker armen. På denne armen har jeg montert på et vidvinkel campingvognspeil fra Torshov bilrekvisita. Det ble bra, nå ser jeg godt forbi venstrearmen min. Nå kommer jeg til å få høre det av Cheron, at jeg skal ikke ha busspeil på motorsykkel.

Jeg hentet sykkelen fra service på torsdag og de nye bremseklossene jeg har nå er fantastiske, så gode bremser har jeg aldri hatt før. Og så er det nytt BMC vaskbart luftfilter, lurer på om det er blitt litt mer fres i maskinen nå?, eller om det er innbilning.
.
2008:.....26000 km
2009: 32000 km
2010: 3298 km
Driter du penger du ?
Hvor handler du billigste støtter hen ? Jo via pollti som får det rett fra Korea. Jeg skal bestille litt deler i mai så kan du avbestille støtta di har du fremdeles sjansen. 

- cheron
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Du monterter busspeil ja...... 

You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
I dag var jeg på besøk hos Smia MC i Svelvik. Som vanlig gikk turen via omveier, fra Sandvika til Sollihøgda-Skaret-Lier-Drammensbrua-Vestfossen-Eidsfoss-Hof-Sande-Svelvik. Før Eidsfoss ble jeg forbikjørt av en 1200GS som jeg hang meg på til jeg svingte av mot Sande, han skulle visst hvor liten sykkel jeg kjører. I første venstresvingen i kleivene ned mot Sande kom det en campingbil midt i veien, føreren kjørte forbi en tråsykkel midt i svingen. Like før svingene mellom Sande og Svelvik løp det et rådyr over veien og etter svingene møtte jeg onkel blå.
På Smia traff jeg Rogg og frue og Cheron og Hijol HG. Traff også tre andre som jeg har møtt før. Etter et par timer og like mange kaffekopper gikk turen videre. Drammen-Hyggen-Klokkarstua (Shellstasjonen) der jeg inntok den vanlige baconburgeren. Så en tur til Holmsbu der jeg hilste på kjente. Så fra; Holmsbu-Klokkarstua-Sætre-Årås-Midtbygda-Heggedal-Asker-Sandvika. Da jeg kjørte fra Holmsbu fikk jeg litt av en haggelskur, vindskjermen var helt hvit. Like før Sætre var det bare fint vær og tørre veier. Det ble en "kort" søndagstur på 25 mil.
2008:......26000 km
2009:......32000 km
2010:........3770 km
På Smia traff jeg Rogg og frue og Cheron og Hijol HG. Traff også tre andre som jeg har møtt før. Etter et par timer og like mange kaffekopper gikk turen videre. Drammen-Hyggen-Klokkarstua (Shellstasjonen) der jeg inntok den vanlige baconburgeren. Så en tur til Holmsbu der jeg hilste på kjente. Så fra; Holmsbu-Klokkarstua-Sætre-Årås-Midtbygda-Heggedal-Asker-Sandvika. Da jeg kjørte fra Holmsbu fikk jeg litt av en haggelskur, vindskjermen var helt hvit. Like før Sætre var det bare fint vær og tørre veier. Det ble en "kort" søndagstur på 25 mil.
2008:......26000 km
2009:......32000 km
2010:........3770 km
Støtta di kommer på USD 45. Men drevet var dyrt, jeg grein litt så prisen ble USD 25. Frakt blir på underkant av USD 50 tenker jeg og delene ankommer neste uke. Alt i alt blir det i overkant av NOK 600-700 tenker jeg. Må finregne litt på hvordan frakten skal deles. Totalt har jeg bestilt deler for USD 330 inkl frakt så kan du leke med kalkulatoren selv. Total frakt for hele smala er USD 100.
Skruinga i garasjen er gratis. Og det haster ikke med betaling heller. Send en SMS før du dukker opp, jeg står midt i askesuppa men burde være hjemme om 10 dager hvis islendingene ikke går helt amok.
Skruinga i garasjen er gratis. Og det haster ikke med betaling heller. Send en SMS før du dukker opp, jeg står midt i askesuppa men burde være hjemme om 10 dager hvis islendingene ikke går helt amok.

Nå glemte jeg å ta høyde for aska for innkommende fligther fra Asia og videre opp til Norge. Uten vrange askespyende islendinger så tar det ca 7 dager. Richard averterer med 3 til 5 dager men min erfaring er 7 til 8 dager.Kan muligens ta noe lengre tid nå? Delene pakkes nå og sendes senest i morgen.
Alt i alt blir det jo billigere enn hva Mizzuki skal ha for bare støtten. Drevet er jo ikke dyrt pr. tann sammenliknet med hva det koster pr. tann hos tannlegen.Pollti skrev:Støtta di kommer på USD 45. Men drevet var dyrt, jeg grein litt så prisen ble USD 25. Frakt blir på underkant av USD 50 tenker jeg og delene ankommer neste uke. Alt i alt blir det i overkant av NOK 600-700 tenker jeg. Må finregne litt på hvordan frakten skal deles. Totalt har jeg bestilt deler for USD 330 inkl frakt så kan du leke med kalkulatoren selv. Total frakt for hele smala er USD 100.
Jeg har gitt opp alt som har med Mizzuki å gjøre. Ekstremt dyre, usikker leveringstid,og vag indikering om levering gidder jeg ikke. Bakdelen er at jeg har lagt meg ut til det ekstreme med den lokale forhandeleren av Castrol olje. Jeg har dog funnet en trivelig butikk i Kongsberg som har bra priser på Castrol. Så da drar jeg heller dit og tar ovale helger med Haus Gestapo samtidig. Det sender nok literprisen opp i skyene men HG er blid etterpå ihvertfall. Noe må man jo ofre for familielykken .
Tok en tur til Porsgrunn for å kjøpe noe spesialmaling til eksosanlegget, malingen skal tåle 980 grader. Var innom Mizzuki og fortalte at jeg er fornøyd med Hyosungen og sjefen der var så blid. Rett nedenfor firmaet er det en rundkjøring og da jeg bremset ned der på vei hjem ig jen hadde jeg nesten ikke forbrems. Kikker ned på forhjulet og der er det fullt av olje, simringen på venstre fjærbein er lekk. Snur i rundkjøringen og kjører tilbake til Mizzuki og går inn igjen og forteller hva som har skjedd og spør om dette er vanlig. Da var det en sjef der som ikke var blid og viser til at jeg får kontakte verkstedet jeg bruker.
Det ble 33 mil.
2008:.......26000 km
2009:.......32000 km
2010:.........4100 km

Det ble 33 mil.
2008:.......26000 km
2009:.......32000 km
2010:.........4100 km
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Gammelgutt har glimt i øyet og mange fine ordkombinasjoner med ofteGammelgutt skrev:Alt i alt blir det jo billigere enn hva Mizzuki skal ha for bare støtten. Drevet er jo ikke dyrt pr. tann sammenliknet med hva det koster pr. tann hos tannlegen.Pollti skrev:Støtta di kommer på USD 45. Men drevet var dyrt, jeg grein litt så prisen ble USD 25. Frakt blir på underkant av USD 50 tenker jeg og delene ankommer neste uke. Alt i alt blir det i overkant av NOK 600-700 tenker jeg. Må finregne litt på hvordan frakten skal deles. Totalt har jeg bestilt deler for USD 330 inkl frakt så kan du leke med kalkulatoren selv. Total frakt for hele smala er USD 100.
artige sluttpoeng!

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Var det ikke Castrololje jeg så i butikken til Lillebror MC. De holder til rett etter avkjøringen fra E6 til Drøbak. Lillebror er forhandler av Hyosung og har verksted.Pollti skrev:Jeg har gitt opp alt som har med Mizzuki å gjøre. Ekstremt dyre, usikker leveringstid,og vag indikering om levering gidder jeg ikke. Bakdelen er at jeg har lagt meg ut til det ekstreme med den lokale forhandeleren av Castrol olje. Jeg har dog funnet en trivelig butikk i Kongsberg som har bra priser på Castrol. Så da drar jeg heller dit og tar ovale helger med Haus Gestapo samtidig. Det sender nok literprisen opp i skyene men HG er blid etterpå ihvertfall. Noe må man jo ofre for familielykken .
Det blir lite kjøring om dagen, har lekkasje på fremgaffelen og nå er bakdemperen lekk, altså ingen moro. Har bestilt deler hos Lillebror MC, men Mizz(lykka)uki bruker tid.
I dag kan jeg gratulere meg selv, har foretatt min første bestilling på nettet. Har bestilt nye Pirelli Diablo dekk på Dekkonline. Koster meg 1465 kr. Hørte på pris hos en leverandør, 2600 kr uten omlegg/avbalansering. Har jo byttet dekk på bil/moped/trillebår og buss uten omleggsmaskin tidligere, så regner ikke med at det byr på problemer.
Går fra 150/70 bak til150/60, det vil si at jeg får senket sykkelen 15mm. Senker den foran også ved å flytte gaffelbena like mye i styrekrona. 1,5 cm vil nok hjelpe godt når det gjelder å nå ned til bakken, 2009 modellen har 2 cm høyere setehøyde enn tidligere modeller.
Å som jeg gleder meg til alt er i orden igjen, da blir det vel søndagslunsj i Setesdalen i år også.

I dag kan jeg gratulere meg selv, har foretatt min første bestilling på nettet. Har bestilt nye Pirelli Diablo dekk på Dekkonline. Koster meg 1465 kr. Hørte på pris hos en leverandør, 2600 kr uten omlegg/avbalansering. Har jo byttet dekk på bil/moped/trillebår og buss uten omleggsmaskin tidligere, så regner ikke med at det byr på problemer.
Går fra 150/70 bak til150/60, det vil si at jeg får senket sykkelen 15mm. Senker den foran også ved å flytte gaffelbena like mye i styrekrona. 1,5 cm vil nok hjelpe godt når det gjelder å nå ned til bakken, 2009 modellen har 2 cm høyere setehøyde enn tidligere modeller.
Å som jeg gleder meg til alt er i orden igjen, da blir det vel søndagslunsj i Setesdalen i år også.

Fikk svar fra Richard. Han tror ikke det er noen god ide å prøve 650 bakdemper på 250en din, dette av flere grunner. Sjekk med Lillebror om dette også går på garanti og hvor lang leveringstid det er. Vil du jeg skal bestille fra Richard så gjør jeg gjerne det men da kan vi jo hive på simmerringene til forgaffelen samtidig og han sender delene direkte til deg. Og regninga til meg
På siste sending ble det null i tolltull, ikke mva engang ble det.
Jeg skjønner ikke helt dette tollgreiene jeg så jeg sjekket med tollvesenet for å vite om det kom ekstra regning. Det gjør det visstnok ikke etter som de sa før de takket for interessen for å oppfylle lovverket fullt og helt
Forresten så kan simmeringer skaffes til forgaffel over natta fra Sverige. Ånkli go Hyosung orginal del. Bakdemper har jeg ikke undersøkt. Vil du beholde den så ville jeg vurdert å oppgradere bakdemperen til ånkli god kvalitet. Forgaffel ringene kan en ikke klage på etter 26K km syntes jeg. Klokere hoder enn meg forteller meg at de skal lekke etter 1 år og lekker de ikke så burde oljen vært byttet uansett. På Cagge så lekker de etter ca 1,5 år og jeg kjører ikke hardt. Bakdemperen er gass demper og den er fremdeles bra.

På siste sending ble det null i tolltull, ikke mva engang ble det.

Forresten så kan simmeringer skaffes til forgaffel over natta fra Sverige. Ånkli go Hyosung orginal del. Bakdemper har jeg ikke undersøkt. Vil du beholde den så ville jeg vurdert å oppgradere bakdemperen til ånkli god kvalitet. Forgaffel ringene kan en ikke klage på etter 26K km syntes jeg. Klokere hoder enn meg forteller meg at de skal lekke etter 1 år og lekker de ikke så burde oljen vært byttet uansett. På Cagge så lekker de etter ca 1,5 år og jeg kjører ikke hardt. Bakdemperen er gass demper og den er fremdeles bra.
Bakdemperen burde da gå på garantien, den har bare gått 900 mil. Den originale ble byttet på 1700 mil på garanti. Den hadde vel vært dårlig en stund men jeg merket det ikke før jeg satte meg på en ny sykkel. Nå vet jeg det at dersom jeg setter meg litt hardt ned på sykklen og sidestøtten slår i bakken, da er demperen dårlig. Vasket den godt for en tid siden og nå kan jeg se at den lekker.
Ho ho. Sjekk til uka. Står på farta til steder hvor internett er uvanlig så jo raskere du får en avklaring jo bedre hvis du vil unngå driftsstans. I morgen skal jeg prøve å få på fjæra til senterstøtta. Det blir Mein Kampf ser det ut til. 

Kanskje det er lettere å sette på fjæra først og så presse støtten til festet?.
Nei, det går ihvertfall ikke for det må være en hylse i støtta og da det er ikke plass nok. Siden jeg er av den meget spontane typen så har jeg tenkt litt siden i går
Jævlig enkelt og gjort på 1/3 dels sekund. Entre støtta i festene og teit opp. Du trenger 14 mm pipe og 14 mm fast nøkkel. Så entrer du fjæra på festet i blokka. Åpningen på øverste del av fjæra skal peke bakover.
Når denne massive jobben er gjort så kan du ta deg en røyk og litt øl, men disse uvanene har ikke du så da kan du feks klø deg litt i rompa eller pelle nese (med den lange pekefingeren) en 5 minutters tid.
Så, med full støtte fra nabolagets Gother Bikkjer som sitter i ring rundt deg og kikker med brune øyne, så tat du en døla svær skrutrekker og legger i bakerste fjærfestet og legger den videre til overkant av fjærfestet på støtta og vipper hele suppedasen bakover. Ferdig ! Kan ikke fatte hvorfor jeg plundret med wisegrip i går ? Tåpelig tenkt.
Deretter så kan du gjøre som jeg og skifte clutch hendel. Da må du surre bort senterbolten så det blir full panikk og besvergelser over det
Når du har funnet nesten riktig dim på senterbolten og har montert alt sammen igjen så kan du fyre vidunderet ditt og sjekke at clutch hendelen fungerer som den er tenkt å fungere. Så når verktøyet pakkes sammen så dukker den kamuflerte bolten opp men da er mutteren forsvunnet.
Så tauet jeg en gammel gressklepper etter mopeden til jentungen bort til Frode og pælmet-et sterkt overdrevet uttrykk forresten- i metall containeren. Så lette jeg etter noe megaflott dobbelsidig tape jeg trenger som Haus Gestapo hadde beskjed om ikke å somle bort men det har hun jo klart selvfølgelig
Deretter så hang jeg opp klærne som jeg skulle hatt hengt opp i dag tidlig til tørk mens jeg filosoferte over båtpussen
Så godtet jeg meg litt over at den lokale Hyosong pusheren er konk før jeg prøvde å sette Kim-Il på senterstøtta. Da slo det meg at jaggu meg er det mye muskeler i Jalmar ! Han vipper megatonn med Kawa på senter støtta lett som bare det !

Når denne massive jobben er gjort så kan du ta deg en røyk og litt øl, men disse uvanene har ikke du så da kan du feks klø deg litt i rompa eller pelle nese (med den lange pekefingeren) en 5 minutters tid.
Så, med full støtte fra nabolagets Gother Bikkjer som sitter i ring rundt deg og kikker med brune øyne, så tat du en døla svær skrutrekker og legger i bakerste fjærfestet og legger den videre til overkant av fjærfestet på støtta og vipper hele suppedasen bakover. Ferdig ! Kan ikke fatte hvorfor jeg plundret med wisegrip i går ? Tåpelig tenkt.
Deretter så kan du gjøre som jeg og skifte clutch hendel. Da må du surre bort senterbolten så det blir full panikk og besvergelser over det
](./images/smilies/grrr.gif)

Så tauet jeg en gammel gressklepper etter mopeden til jentungen bort til Frode og pælmet-et sterkt overdrevet uttrykk forresten- i metall containeren. Så lette jeg etter noe megaflott dobbelsidig tape jeg trenger som Haus Gestapo hadde beskjed om ikke å somle bort men det har hun jo klart selvfølgelig

Er du sikker på at den lokale Hyosungpusheren er konk?. Kanskje de ikke turde drive butikk lenger, etter at du har vært der og gitt tydelig uttrykk for dine meninger. 

Lokalet er tomt ? Å så lei meg jeg er.
Men på hjemmesiden henviser de til SJ Motor på Sem så noe har skjedd. Litt synd for mekanikeren var en gammel grei barndomskamerat.

Har hatt denne gamle kroppen på full sjekk nylig og fikk litt av en mangellapp. Mangler bla. B12 og D-vitamin og litt annet. Skal ha en sprøyte B12 i uken, så jeg spurte legen om jeg ikke kunne få opplæring i å sette sprøyten selv, men fikk beskjed om at den måtte settes av en syke/hjelpepleier. Hvorfor skal det være så vanskelig å gjøre det selv. Men jeg fikk frisøren mintil å sette sprøyten, men så er han vel sprøyte gal?.
Det blir ikke mye MC-kjøring om dagen da Il Tempo Petit lider av inkontinens både foran og bak. Det ene gaffelbenet og bakdemperen lekker olje. Tok likevel en liten tur til Smia MC i dag, men det ble ingen omveier som normalt. Det er ikke noe moro å kjøre gyngehest. På veien mot Svelvik passerte jeg to karer på rævtrille og kjente svettelukten i det jeg kjørte forbi. Nei, takke seg til sykkel med motor.
På Smia traff jeg Rogg, Mekkern, Dexter, RuneMC og Ole B. Mekkern og Rogg har jeg truffet før men de andre "kjente" jeg bare fra nettet. Pølsene smakte godt, men brød, lompe, kaffe og vafler holder jeg meg unna pga matintoleranser. Hadde med kofeinfri kaffe og kokosmelk så det ble jo kaffe på meg også.
ps
Frisøren heter Gjør D. Sjæl
Det blir ikke mye MC-kjøring om dagen da Il Tempo Petit lider av inkontinens både foran og bak. Det ene gaffelbenet og bakdemperen lekker olje. Tok likevel en liten tur til Smia MC i dag, men det ble ingen omveier som normalt. Det er ikke noe moro å kjøre gyngehest. På veien mot Svelvik passerte jeg to karer på rævtrille og kjente svettelukten i det jeg kjørte forbi. Nei, takke seg til sykkel med motor.
På Smia traff jeg Rogg, Mekkern, Dexter, RuneMC og Ole B. Mekkern og Rogg har jeg truffet før men de andre "kjente" jeg bare fra nettet. Pølsene smakte godt, men brød, lompe, kaffe og vafler holder jeg meg unna pga matintoleranser. Hadde med kofeinfri kaffe og kokosmelk så det ble jo kaffe på meg også.
ps
Frisøren heter Gjør D. Sjæl
Bakdemper er hyllevare i Korea. Gass bakdemper lages ikke. Richard spør etter delenummer på simmeringene og støvhetter til forgaffelen. Undersøker nå tilgjengelighet på deler fra annet hold med levering av deler senest torsdag. Denne gubben er innmari bra til å skaffe det "umulige", og han er rask vanligvis. Med 99% flaks kan det skrues vilt og uhemmet fredag så du kan kjøre for fullt i helga.